Researches and testimonies about LD

Hello ! :content:

I’m new on this forum but I’m also here with 2 goals :

  • Collect your testimonies and experiences,
  • Understand and learn for my personal experience.
    :help:

Let me explain :
I’m writing some short stories and at the moment I’m on a big project of a novel which includes the idea of lucid dreams. This idea came to me because I notived that ( a very few times) I have had short but “real” lucid dreams.
Then I went on my computer and asked Google what LD were. After some researches, the idea for a fiction came to my mind. And with this idea, you can understand : the desire to go further, myself, in my experimentation of LDs !

So now I’v found this forum, and I would ask you if some of you could have the desire, the time, to talk to me, just anonymously if you prefere, on this topic or by PMs, e-mails, etc… I’m interested in your testimonies, which could help my writing being more realistic.

For the personal side I think these testimonies could be helpful, but I’m especially going to read this website, the forum, and then trying to improve my experiments.

Many thanks for your future help !
don’t hesitate to contact me by e-mail, PMs or the “contact” page of my website.
:smile:

PS : Sorry if my english isn’t that good. I’m translating this text into french, hoping that some french people will talk to me too !


Bonsoir ! :content:

Je suis nouvelle sur ce forum mais je viens aussi ici avec 2 buts précis :
-Collecter vos témoignages et expériences,
-Comprendre et apprendre pour mon expérience personnelle.
:help:

Laissez moi vous expliquer :
J’écris des nouvelles et en ce moment , je suis sur un plus gros projet, celui d’un roman utilisant l’idée des rêves lucides. Cette idée m’est venue après que j’aie fait (très peu de fois) des rêves lucides, courts mais “réels”.
Alors j’ai demandé a Google ce qu’étaient les rêves lucides. Après ces quelques recherches, les idées pour cette fiction me sont venues. Et avec cette idée, vous me comprendrez : l’envie d’aller moi-même plus loin dans mon expérience des RL.

Donc maintenant que j’ai trouvé ce forum, j’aimerais savoir si quelques uns d’entre vous seraient intéressés pour me parler de leurs expériences, me donner leur témoignages. Anonymement si vous le préférez, par ce topic, par mails, MPs, etc… J’espère que ces témoignages m’aideront à rendre ma fiction plus réaliste.

Du côté personnel, je pense que vos témoignages pourront m’être utiles, mais je vais surtout lire ce site, le forum, et essayer d’améliorer mes expériences de RL.

Merci d’avance pour votre aide !
N’hésitez pas à me contacter par mail, MPs, ou par la page “Contact” de mon site.
:smile:

PS: Je prends donc les témoignages en anglais comme en français, cela me fera toujours avancer !

I would like to help.
Please PM me.