EN | NL | FR

Wat is jouw motivatie?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-5-2006
LDs:

Wat is jouw motivatie?
BerichtGeplaatst: Ma 13 Jan, 2003  Reageer met quote

Hallo dreamers smile

Iedereen heeft zijn of haar eigen motivatie om te willen lucide dromen. Zo heb jij er ook een ..... wat is jouw motivatie dat je genoeg energie geeft om er mee door te gaan???

LeKkeR sLaPeN,
Tp

back to top
koffie
Gast

LDs: genoeg

Hi T-pex the T-rex..lol.. smile

Mmm gewoon het plezier, het avontuur en het onderzoeken...erg simpel gezegt maar zo is het!

:D

back to top
Ishtar
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 27-1-2003
LDs:

De dingen te zoeken die ik in het echte leven niet kan krijgen...

En natuurlijk ook door mijn eigen supergekke geflipt kantje cheesy

back to top
Koen
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 26-1-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jan, 2003  Reageer met quote

In de eerste plaats voor het avontuur natuurlijk. Verder wil ik via lucide dromen inspiratie krijgen voor mijn muziek. Ik speel synthesizer en het gebeurt af en toe dat ik in mijn dromen muziek hoor die ik dan achteraf probeer na te spelen. Spijtig genoeg herinner ik me er altijd maar korte stukjes van en ik hoop dat ik dat via lucide dromen kan verbeteren.

back to top
Ishtar
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 27-1-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jan, 2003  Reageer met quote

Het ongrijpbare van het leven...... moi de psycholoog haha ^^

back to top
HeatBite
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 29-10-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 31 Jan, 2003  Reageer met quote

m'n eerste post hier... hoera :DD

ik wil vooral lucide worden omdat ik doormiddel van luciditeit antwoorden hoop te krijgen over mezelf smile

back to top
Johan S
LD4all lid
LD4all lid
42
Researchers
Laatst gezien: 22-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 02 Feb, 2003  Reageer met quote

Hoofdzaak is zeker de fun, maar exploratie van m'n geest, nieuwsgierigheid naar wat zich daar allemaal in mijn nachtelijke zelf afspeelt, speelt ook een rol.

back to top
sanne
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-8-2010
LDs:

Waarom
BerichtGeplaatst: Zo 02 Feb, 2003  Reageer met quote

Ik droom lucide om verschillende redenen. Ten eerste gewoon voor de fun, ten tweede om mijn gids te leren kennen. Ik vind het zoiezo gewoon al mooi om om me heen te kijken in een lucide droom. Alles is zo intens en nog mooier als in het echt soms.

back to top
Iez
bibbediebabbedieboe!
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2009
LDs:
Woonplaats: Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland, Europa, de Aarde, het Heelal, Dromenland

BerichtGeplaatst: Zo 23 Feb, 2003  Reageer met quote

Vooral voor de lol, vliegen vind ik echt gaaf 8D ! En ook een beetje om wat meer over mezelf te weten te komen, vragen stellen aan personen in de droom enzo eh ...

back to top
francina
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-3-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 24 Feb, 2003  Reageer met quote

ik wil graag lucide dromen omdat, er dan geen tijd geen grenzen en geen zorgen zijn je kan doen wat je wilt je kan heen waar je wilt, je hoeft je ook geen zorgen te maken over gevolgen van dingen die je doet omdat je s'morgens toch weer wakker wordt. en vooral om dingen te doen die in real life niet mogelijk zijn. enzo een hoop ervaringen op te doen al spelen ze zich alleen af in jouw hoofd :DD
kusjuhs francina

back to top
Dromertje17
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 27-2-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 27 Feb, 2003  Reageer met quote

i ben eigenlijk altijd al heel erg met dromen bezig geweest.
Ook met betekenissen van dromen... ineens kwam ik dus in "aanraking" met Lucide dromen en wilde ik daar meer over te weten komen etc. etc.
Mijn motivatie is meerendeel het avontuur denk ik, benieuwd naar wat je mee zal maken snap je? Gewoon het idee alleen al dat jij je droom kan "sturen" dat is toch al zowiezo iets dat erg aanspreekt

back to top
Ellynn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-5-2003
LDs:

ik ben het een keer in een boek tegen gekomen en sindsdien pogingen gedaan. Daarin kwam ik een fenomeen tegen dat mij soms overkont en waar voor het eerst een redelijke verklaring voor was.
Verder is het gewoon ontzettend leuk als het lukt, het gevoel van vrij zijn

back to top
Dolf
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 28-2-2004
LDs:

aan HEATBITE en SANNE

Hoi Heatbite en Sanne, ik heb voor je jullie allebei een vraag.
(waarschijnlijk kennen jullie mij niet...ik ben hier al lang niet meer geweest maar ik weet wel wat lucide dromen is)

Aan HeatBite: je hoopt door middel van lucide dromen antwoorden te krijgen over jezelf. Maar dan ben ik benieuwd wat je vragen zijn. Waarom kun je die niet beantwoorden in je gewone leven ? En waarom zouden lucide dromen wel antwoorden geven op je vragen en gewone 'onbewuste' dromen niet?

Aan Sanne: je had het erover dat je je gids wil leren kennen in lucide dromen. Aangezien je het vrij stellig zei, neem ik aan dat je er vrij zeker van bent dat jij er zeker weten een hebt. Waarom denk je dat en hoe zie je je relatie dan met die gids? Zou het je een fijn gevoel geven als je je gids bij je hebt in je droom?

Nou ik hoor het wel van jullie. Groetjes Dolf

back to top
sanne
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-8-2010
LDs:

Voor Dolf
BerichtGeplaatst: Vr 28 Feb, 2003  Reageer met quote

Hey Dolf
Toen ik voor het eerst over gidsen hoorde, wist ik niet echt wat ik ermee aan moest. Het leek me wel leuk om een gids te hebben, maar wist niet of het wel echt bestond. Toen ben ik gaan mailen met iemand die al contact met zijn gidsen had. Was een heel nuchter iemand, en het klonk allemaal overtuigend. Toen ik eindelijk een keer lucide was en me herrinnerde te vragen naar mijn gids, freesde de droom opeens, en zag ik een wolk van licht voor me en om me heen. Ik heb dat al een keer eerder beschreven op het forum, maar wil het nog wel een keer doen. Ik voelde mezelf zweven, en voelde vanalles door me heen gaan. Emoties.
Ik was er behoorlijk door geschokt en maakte mezelf wakker. Toen ik eenmaal wakker was vond ik het stom van mezelf, dat ik mezelf had wakker gemaakt. Ik probeerde daarna om weer lucide te worden, en het lukte ook nog. Toen vroeg ik precies hetzelfde en gebeurde ook weer precies hetzelfde, alleen leek het nog sterker en duidelijker. Ook toen was ik zo overdonderd(vooral omdat 2x hetzelfde gebeurde), dat ik mezelf weer wakker maakte. Een paar dagen later las ik in een blad, een stukje over engelen. Daar stond je beschermengel beschreven als iets dat zich laat zien als een wolk van licht.
Daarom weet ik zeker dat dat mijn gids/beschermengel was. Ik had ervoor nog nooit over een wolk van licht gehoord, en had het dus ook niet zelf kunnen bedenken in mijn droom ofzo. Ik heb later nog weleens in lage lucide dromen naar mijn gids gevraagd, maar toen hoorde ik alleen nog maar het geluid wat ik de eerste keer hoorde, ik zag alleen maar vage figuren of er gebeurde niets. Ik zou verder niet een diepe relatie met mijn gids willen hebben ofzo, als je zoiets bedoeld, maar vind het gewoon fijn om te weten dat ie er is.

back to top
Ehwaz
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 2-11-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2003  Reageer met quote

in lucide dromen zijn er geen grenzen, leuk toch? je kan alles doen wat je wilt alles!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: