EN | NL | FR

Hij komt in mijn droom

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Ingibjorg
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 21-7-2004
LDs:

Hij komt in mijn droom
BerichtGeplaatst: Wo 26 Feb, 2003  Reageer met quote

Hey,

Ik ben nieuw hier dus ik zal even beginnen emt vertellen wie ik ben. Ik ben Ingeborg en ik ben 17 jaar. Ik heb een erg vreemde situatie met een jongen, voor het gemak zal ik hem X noemen, van mijn opleiding en ik zou hier graag uitleg over hebben of het uberhout mogelijk is wat hier gebeurt.

Mijn droom:

Ik stond op een plein, waarschijnlijk in Utrecht (daar woon ik...), en er reden van alle kanten bussen en trams voorbij. De bussen waren blauw en de trams groen. Ook hingen er nederlandse vlaggen uit de ramen van de gebouwen. Nu komt X naar me toe lopen en we beginnen een discusie, waarvan ik zeker ben dat het de onvoltooide discusie was die wij overdag gevoerd hadden (dus ik was lucide aan het dromen...) Het ging over de relatie tussen X en mij.

Hierna werd ik wakker, en ik was zo verbaasd dat we deze discusie zelfs in mijn dromen voerden, dat ik X een smsje gestuurd heb wat ik gedroomd had. Op school komt hij naar me toe en verteld dat hij precies hetzelfde gedroomd heeft, ik geloofde hem eerst niet want dat kun je wel heel makkelijk zeggen... Ik heb hem toen naar de details gevraagd en hij gaf aan dat we op een plein stonden, waarschijnlijk in Utrecht, waar de bussen (blauwe bussen!) en de trams (groene trams!) aan alle kanten voorbij reden en dat er overal uit de gebouwen nederlandse vlaggen staken... Hij zal dus inderdaad het zelfde gedroomd moeten hebben, want hij wist ook nog precies te vertellen waar we het over gehad hadden...

Nu vannacht lag ik te slapen en droomde ik het volgende:

Ik lag heel stil op bed, het was helemaal donker, en daar kwam X aan lopen. Hij vertelde me dat hij van het weekend mn smsje gehad heeft en dat hij baalde dat het nu vakantie was omdat hij nu niet dieper op de inhoud van het smsje in kon gaan.

Toen ik wakker werd, wist ik niet hoe het zat. Deze keer heb ik hem geen smsje gestuurd, want hij heeft mij verteld dat hij in ander mans dromen kan komen... Nu weet ik dus niet of hij dat vannacht bij mij gedaan heeft, en ik kan het hem ook niet "face to face" vragen want we hebben nu vakantie...

Ik zou graag jullie mening hierover weten, en of ik kan leren dit terug te doen...

Groetjes

Ingeborg

back to top
sanne
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-8-2010
LDs:

wow
BerichtGeplaatst: Za 01 Mrt, 2003  Reageer met quote

Wow, wat X kan is wel apart. Er is op het forum wel is over gepraat, of je ook bij anderen in de droom kan komen, maar er zijn nauwelijks tot geen mensen die dat ooit hebben gedaan. Maarja het is natuurlijk niet helemaal zeker of hij echt bij je in de droom zat. Heb je toevallig de droom ook met iemand anders besproken, voordat je hem hebt gezien? Als dat niet zo is, kun je er bijna zeker van zijn dat jullie in elkaars droom zaten. Ik weet alleen dat er niet veel over bekend is en dat het niet veel voorkomt. Er zijn op internet wel een paar pagina's over 'bij elkaar in de droom komen'. Volgens mij is http://mysite.freeserve.com/LucidCrossroads/Links.htm een site waar het in voor komt.

back to top
Ingibjorg
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Heel erg dankje voor je reactie. Ik weet heel zeker dat ik het aan niemand verteld heb voor ik hem zag, want hij was de eerste die ik zag toen ik op school kwam... Ik zal zeker die site die je zei eens gaan bekijken, want ik vind het eigenlijk wel een beetje eng dat iemand zomaar mijn droomwereld binnen kan komen...

Kuss!!

back to top
sanne
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

engelse forum

No thanx, maar ik weet niet of die site er erg diep op in gaat.
Misschien dat ze op het engelse forum van deze site er diep op ingaan.
Misschien kun je op dat forum zoeken, met het sleutelwoord dreamsharing, of iets anders wat ermee te maken heeft.
Groetjes

back to top
Ellynn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-5-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt, 2003  Reageer met quote

Hallo Ingibjorg,

wat jij beschrijft is interactief dromen, je hebt dan echt dezelfde droom

Ellynn

back to top
Ingibjorg
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 07 Mrt, 2003  Reageer met quote

Ja zoiets had ik inderdaad al begrepen, maar het is heel vervelend, omdat hij precies kan onthouden wat er gezegt wordt in "onze" droom en dat ik er neits meer van weet... Ik zou hier dus heel graag wat aan veranderen, voordat ik hele domme dingen ga zeggen 8D

Iemand die me daarbij kan helpen?

back to top
sanne
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 08 Mrt, 2003  Reageer met quote

Het lijkt me nogal sterk dat hij zoiets vaak kan doen, want bij iemand anders in de droom komen is nogal wat. dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij het veel vaker zal doen.
Wat je wel kan doen, is reality checks doen als je hem ziet in het echt. Als je hem dan in je droom ziet wordt je misschien wel lucide. Dan kun je jezelf tegenhouden om rare dingen te zeggen. Je kunt natuurlijk ook gewoon aan hem vragen of hij niet meer in je droom wil komen.

back to top
sanne
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 09 Mrt, 2003  Reageer met quote

Heej, heb ik even een pagina gevonden waar precies opstaat wat X waarschijnlijk heeft gedaan. Misschien kun jij het nu ook bij hem proberen! de link is http://www.spiritonline.com/files/messages/14/324.htm l?0

back to top
Ingibjorg
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 10 Mrt, 2003  Reageer met quote

wauw! Dankje wel, ik heb zelf ook naar zulk soort sites gezocht, maar heb niets kunnen vinden! Het zou inderdaad goed kunnen dat hij het op deze manier doet, hoewel hij me verteld heeft dat hij het ook vaak onbewust doet. Want als ik het goed begrijp moet het op deze manier wel zo zijn dat ik hem graag in mijn droom wil hebben, en dat is toch neit het geval, hij is een goede vriend maar hij hoeft verder niet in mijn droom wereld te komen... overspannen Maar in elk geval heel erg dankje wel nu kan ik gaan proberen er iets tegen te doen...!

Kus

Ingi

back to top
Iez
bibbediebabbedieboe!
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2009
LDs:
Woonplaats: Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland, Europa, de Aarde, het Heelal, Dromenland

BerichtGeplaatst: Di 29 Apr, 2003  Reageer met quote

Jeetje wat vaag...! Ik heb eigenlijk altijd geprobeerd dit soort dingen niet te geloven maar nu kan ik er toch moeilijk onderuit... overspannen We gaan met allemaal mensen van het forum een testje houden om te kijken of dit ons ook lukt, misschien wil je meedoen? Kijk even bij "Ontmoeting" onder "Tijd voor Luciditeit". smile

back to top
hijsgek
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-12-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 30 Apr, 2003  Reageer met quote

Iesze schreef:
Jeetje wat vaag...! Ik heb eigenlijk altijd geprobeerd dit soort dingen niet te geloven maar nu kan ik er toch moeilijk onderuit... overspannen We gaan met allemaal mensen van het forum een testje houden om te kijken of dit ons ook lukt, misschien wil je meedoen? Kijk even bij "Ontmoeting" onder "Tijd voor Luciditeit". smile

IN zulke dingen moet je echt geloven, er zijn zoveel gebeurtenissen waar je bij denkt van hoe kan dat nou, er moet meer zijn tussen hemel en aarde, maar ik krijg dan wel altijd een heel blij gevoel van binnen als ik zoiets lees! Dan heb ik toch het gevoel dat er 'meer' is. Ik zit nu zo --> :DD ^^ , dit bericht te typen, hebben jullie dat ook?

FREE YOUR MIND!!! --> aldus morpheus uit THE MATRIX!!!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: