EN | NL | FR

moe van dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
bfly
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 26-3-2003
LDs:

moe van dromen
BerichtGeplaatst: Wo 26 Mrt, 2003  Reageer met quote

hoi :DD

Dit is de eerste keer dat ik me een beetje ga verdiepen in dromen, want sinds ongeveer een jaar word ik helemaal gek van die dromen 's nachts.
overspannen overspannen overspannen

Mijn dromen ervaar ik vaak zo echt, hoewel sommige dingen niet echt kunnen gebeuren, dat ik in m'n slaap de pijn voel of dat ik zwaar lig te huilen. Waarschijnlijk hebben veel mensen dit, maar als ik 's ochtends dan wakker word, ben ik zoooo moe. En dit is elke nacht zo..
Heeft misschien iemand tips of uitleg hierover??

greetzz
engel

back to top
Aqua
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 27-7-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 26 Mrt, 2003  Reageer met quote

Vroeger had ik het ook, maar het is vanzelf over gegaan. Ik ben toen lucide geworden en heb mijn dromen in mijn controle. Ik weet dat het niet mee valt om elke ochtend erg moe wakker te worden, maar ik kan dat niet voor je veranderen geenidee.

back to top
Ellynn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-5-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 27 Mrt, 2003  Reageer met quote

Daar heb ik zelf ook regelmatig last van. Ik kan alleen mijn dromen slecht onthouden, meestal weet ik niet of en wat ik gedroomd heb.

back to top
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-5-2006
LDs:

Zozo

Hoi Bfly,

Dat is lastig zeg! neutral

Het is wetenschappelijk onderbouwd dat als je op negatief emotioneel gebied intens droomt, je de volgende morgen inderdaad erg moe bent, geestelijk gesloopt. In feite zou je kunnen zeggen dat je vrijwel niet uitgerust hebt, je bent alleen méér bezig geweest.
Om deze reden, zouden lucide dromen erg goed kunnen helpen, omdat je dan die 'drukke' dromen kan sturen naar je eigen persoonlijke lievelingsstijl. Kortom, het leren te lucide dromen kan helpen.

Echter pak je hierdoor het probleem zelf niet aan; vergelijkbaar met het verwijderen van onkruid, je moet het bij de wortel pakken anders groeit het gewoon weer terug....

Wat je moet bedenken, is dat je dromen een weerspiegeling zijn van je leven. Je dromen zijn namelijk niks meer of minder dan de verwerking van de voorgaande dag(en). Die drukke dromen van je, kunnen best wel eens iets zeggen over je persoonlijkheid in het echt. Onderdruk je jezelf bijvoorbeeld, krop je je gevoelens op, ben je boos, wordt je gepest, en ga maar door. Kortom, wéér een reden om je dromen te onthouden, want door ze op te schrijven kom je achter dit soort dingen (waarom huilde je toen zo zwaar bijvoorbeeld).

Pak het probleem dan aan in het dagelijkse leven, en je zult zien dat je dromen dan ook veranderen...

Ik hoop dat het je wat verhelderd! wow

Groetjes,
T-PeX

back to top
Aqua
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 27-7-2009
LDs:

8D Weer een fantastische uitleg van T-Pex! eh