EN | NL | FR

Tips voor dreamincubation??

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-5-2006
LDs:

Tips voor dreamincubation??
BerichtGeplaatst: Ma 07 Apr, 2003  Reageer met quote

Hallo iedereen! ^^

Al heb ik veel informatie tot mijn beschikking omtrent het onderwerp dreamincubation, ben ik eigenlijk best benieuwd of er hier iemand is die er al meer ervaring mee heeft...??

Dreamincubation houdt in dat je over elke droom kan dromen die je jezelf toezegt voordat je gaat slapen. Dus bijvoorbeeld "Ik ga vannacht dromen over The Matrix" .... en dat je er dan ook werkelijk over droomt, dat hoeft niet per se lucide te zijn overigens. Er bestaan wel enige techniekjes voor, maar het gaat mij meer om tips die uit iemands eigen ervaring komen.

Heeft iemand goede tips voor me op dit vlak?? smile

Toedeloe,
T-Pex

back to top
Nexz
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 4-5-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Apr, 2003  Reageer met quote

Juistum, ik heb misschien geen tips, maar (op de een of andere manier) kan ik zo een droom krijgen over een onderwerp. Ik zeg het gewoon tegen mezelf bij het slapen gaan en hop daar droom ik dan over.

Ehwaz, (mijn goede vriend) en ik hadden daar toevallig net nog een gesprek over. Vond ie heel tof. Nou mensen, zo tof is het ook niet hoor. Ik bedoel maar, je kunt alleen kijken/horen. sadblauw Lucide dromen zijn veel toffer! Daar voel je ook echt alles.

-Nexz 8D

P.S. Ehwaz nog success met je ld vannacht wink5

back to top
Meneer onbekend
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 08 Apr, 2003  Reageer met quote

Uhm, je droomt toch over wat je het laaste half uur doet? Als je dus over The Matrix wilt dromen, kijk je daar het laatste half uur naar. Als je dan gaat slapen, moet je behalve het concentreren om een lucide droom te krijgen, ook concentreren van ik ga dáár over dromen.

back to top
Aqua
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 27-7-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 08 Apr, 2003  Reageer met quote

Ik zeg soms tegen mezelf voordat ik ga slapen wat ik wil dromen.
Ik rust even en concentreer me en dan ga ik denken wat ik wil dromen en meestal lukt het dan!

back to top
Nexz
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 4-5-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 09 Apr, 2003  Reageer met quote

Misschien een idee voor mensen die wel goed dream incubation onder de knie hebben, maar geen LD's krijgen.

Zeg tegen jezelf (of hoe je het ook doet) dat je over klokken gaat dromen tounge2. Het is maar een theorie, maar als je allemaal klokken ziet flippen, krijg je vast een LD tounge2.

-Nexz 8D

back to top
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Lukt niet echt
BerichtGeplaatst: Vr 11 Apr, 2003  Reageer met quote

Hoe vaak ik het ook tegen mezelf zeg, het werkt voor geen meter!

Misschien moet ik toch maar wat meer in de literatuur duiken om achter andere aanpakken te komen.... overspannen

Greetzzz,
PEX

back to top
Ellynn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-5-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 13 Apr, 2003  Reageer met quote

misschien kan je als je gaat slapen, eerst het beeld in je geheugen zetten waar je over wilt gaan dromen, een beginplaatje maken. En dan via dat plaatje je droom in wandelen. Het is mij een paar keer gelukt om zo de gewenste droom op te roepen, het lukt mij alleen niet om dan lucide te worden

back to top
Dolf
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 28-2-2004
LDs:

ik ben er weer eens
BerichtGeplaatst: Za 19 Apr, 2003  Reageer met quote

Hoi Tim,

Zoals je wel weet heb ik af en toe zo'n droomincubatie-situatie...dus misschien heb je wat aan mijn idee erover.

Ik denk dat die droomincubatie komt doordat je overdag en/of 's avonds al aan de gewenst situatie denkt. Wat je 's nachts droomt is de verwerking van gedachten van die dag. En als je een gewenste droom overdag voorstelt is de kans groter dat die zal terugkomen in je droom. Wat dan goed helpt is denk ik een aantal keer op een dag (liefst 's avonds) je de situatie ECHT indenken, in plaats van het systematisch (en dus niet ECHT) elk uur doen.

Maar wat ik tot nu toe ook belangrijk vond was dat het een droom was die je morgen niet meer kan hebben. Bijvoorbeeld omdat je morgen een presentatie hebt, af moet rijden, iemand gaat ontmoeten of noem maar op.

Nou vergeet mijn verhaal maar weer snel smile en tot later,

Dolf

back to top
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Nou...
BerichtGeplaatst: Zo 20 Apr, 2003  Reageer met quote

Dat laatste is wel wat hoor! Nu herinner ik me ook dat je zoiets ook vertelde telkens als het je wéér lukte om over een of andere troeltje te dromen. Je zette er altijd veel druk op, toch? Idd alsof vannacht nog de laatste kans is om erover te dromen .... beetje afdwingen.

Bedankt voor je reactie! ^^

Mzzzlz,
Pex

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: