Vraagje
 |
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
| Vraagje |
Geplaatst: Di 15 Apr, 2003 |
|
|
Ik ben benieuwd naar het volgende....
Kun je in je droom op de plaats zijn die je wilt? Ik heb bijvoorbeeld wel eens gedroomd dat ik op vakantie was in Spanje ofzo, maar kun je als je lucide bent bijvoorbeeld bewust op een tropisch eiland zitten?
Kun je gewoon de hele wereld over vliegen of ben je beperkt tot waar je zo in je waakleven ook heen kunt?
Ben benieuwd...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
In een lucide droom kan werkelijk ALLES!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
| Alles kan |
|
|
Hoi Paarzige,
Je kan idd alles wat je maar wilt, zo lang het maar binnen je fantasie ligt. Meestal heb je wel enige verwachtingen van een bepaalde lokatie in je droomwereld, dus je zult vast 'ergens' komen. Het is alleen niet zo dat het er dan in de werkelijkheid ook écht zo uitziet .....
Snap je??
T-PeX
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
| ahaa |
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2003 |
|
|
Ja psies,
dit is het antwoord dat ik zocht.
Het is dus niet zo dat als ik mijzelf op de caribbean droom dat ik dan ook echt onder de palmen enzo loop.
Jammer jammer jammer!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Na ja, nu dus weer wel, omdat je blijkbaar een verwachting hebt van de Carribean dat daar palmbomen horen te staan. Hoogst waarschijnlijk had je vannacht als je lucide was, en er naar toe ging, een landschap gezien met palmbomen....
De voorstelling die je van te voren hebt over een plek, zal de uiteindelijke 'look' van die droomlokatie worden. Daarom wordt dit element ook gebruikt bij Teleportatie in dromen. Je sluit je ogen, zodat je de droomomgeving van je afsluit, vervolgens stel je je een lokatie voor en open je je ogen weer.....
Het draait allemaal om voorstellingsvermogen. Zo is het goed mogelijk dat je je eerst moet voorbereiden op een lucide droom, door in tijdschriften te zoeken naar afbeeldingen van een bepaalde lokatie, zodat je jouw wachtende lucide droom een groter waarheidsgehalte kan geven.
Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt...??
Snurk'ze,
T-Pex
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
| Tnxxxx... |
|
|
voor je duidelijke antwoord
Dit was echt zo'n puntje wat ik steeds vergat te vragen en eigenlijk al heul erg lang benieuwd naar ben.
Ik ga mijzelf wel eens proberen in een hangmetje onder de cocosnotenbomen te dromen . Maar dan eerst maar eens beginnen met het belangrijkste...
zien dat het me ooit nog eens lukt lucide te dromen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |
Tijden zijn in GMT + 2 uur