EN | NL | FR

Meditatie

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
HeatBite
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 29-10-2003
LDs:

Meditatie
BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2003  Reageer met quote

Ik weet niet zeker of hier iemand is met enige
ervaring met meditatie, maar toch.. steek ik van wal :DD

Niet lang geleden had ik op school een proefwerk waarbij ik in een half uur klaar was en er anderhalf uur voor dat proefwerk stond.. ik moest dus nog 1 uur wachten in het lokaal tot je weg mocht sadblauw

ik had die dag ervoor wat gelezen over meditatie en bedacht me dat ik zoiets even kon gaan proberen aangezien ik toch heel wat tijd moest vullen

ik concentreerde me totaal op elk stukje lichaam van me, en stelde me voor dat ik alle energie wat ik in m'n lichaam heb van alle lichaamsdelen omhoog duw en verzamelde in m'n hoofd. Dat is nog wel een tijdrovende zaak voordat je denk dat je klaar bent, enieweejs ik verzamelde de energie en naar een tijdje dacht ik dat ik klaar was en concentreerde me op m'n hoofd lichtelijk aan werd alles wit ( ik had m'n ogen dicht )
nadat ik voor mijn gevoel dat eventjes vol hield liet ik alle energie weer los zwart schoot trug en ik kreeg even een behoorlijke hoofdpijn.
Daarna had ik het gevoel *fris* te zijn en ik was weer helemaal wakker ( met lichtelijke hoofdpijn ) toen ik op de klok keek bleek dat ik dat 1 heel uur had gedaan wat voor mij 1 kwartier leek...

weet iemand wat ik deed? wat er is gebeurd?

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

uhm.. als ik het zo lees, lijkt het erop dat je teveel energie in je hoofd hebt geduwd.. het zit ook niet voor niets in je hele lichaam inplaats van op een punt..

back to top
Aqua
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 27-7-2009
LDs:

Ik heb ook een keer gemediteerd, maar niet zo goed als jouw. Ik gebruikte de 1 t/m 5 truc. Dan ga je je helemaal concentreren en tel je langzaam tot 5 en laat je gedacht nergens door afleiden en dan moet je weer overnieuw beginnen. Ik kreeg een beetje een schone geest.[/code]

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 2-12-2019
LDs:

Ik denk dat je in een meditatieve toestand bent beland. Maar omdat je al je energie in je hoofd had verzameld heeft je dat hoofdpijn gegeven.

Wat je hiertegen kunt doen na je meditatie even voorover buigen en je handen op je voeten leggen, en al je overtollige energie de aarde in laten stromen. Je kunt ook je aandacht richten op je voeten (even wiebelen met je tenen, op de grond stampen, etc) waardoor je weer "op de grond" komt.

Of ipv op je hoofd te concentreren kun je ook het punt 3 vingerbreedten onder je navel nemen.

suc6 volgende keer.
Goed idee om dat te doen in zo'n leeg uur smile
(ik ging altijd zitten tekenen :DD )

back to top
HeatBite
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 22 Mei, 2003  Reageer met quote

Bedankt iedereen ten eerste,

PasQuale moet ik die plek dan aanraken ?
ik kan me die plek namenlijk niet voorstellen in m'n geest

Wat kun je trouwens in meditatievetoestand? shy2

back to top
Jop
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-1-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 31 Mei, 2003  Reageer met quote

pasQuale, dat is toch de plek waar je Chi/Ki zit?

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 2-12-2019
LDs:

Het punt 3 vingerbreedte onder je navel is je 2e chackra en ook geassocieerd inderdaad in de oosterse traditie met je Centrum.
Chi/Ki zit overal (in je lichaam, buiten je lichaam, het is universele levenskracht). Maar als je je chi daar centreert, dus je aandacht daar brengt geeft dat rust en ontspanning.

vandaar dat ik dat suggereerde aangezien heatbite hoofdpijn kreeg nadat hij al z'n aandacht in zijn hoofd had verzameld.

Om het punt te vinden zou je bv eerst je hand 3 vingerbreedte onder je navel kunnnen leggen en dan met je ogen dicht je hand op die plek voelen. Probeer het maar eens en en kijk wat je voelt als je je daar op die plek onder je hand in je buik concentreert.

En wat je kunt doen in de meditatieve toestand? colgate Wel, IN de meditative toestand Doe je niet, maar je Bent wink5 Juist hoe minder je "doet'' hoe meer je komt in die toestand. En daarin Ben je.

over meditatie zijn heel veel dingen te zeggen en je kunt het zeker toepassen op allerlei gebieden in je leven.
Dus ehm... http://meditatie.pagina.nl en http://www.calmcentre.com zijn misschien leuke sites om even te kijken.

mediteer ze colgate yinyang

back to top
Jop
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Je kunt ook even een boek downloaden op mijn website: http://www.xoalin.2ya.com het boek heet Secrets Of The Ninja, je moet ff op pagina 12 kijken geloof ik, daar staan vele tips en interessante dingen.

- Xoalin

back to top
Moonchild
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-4-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 10 Jun, 2003  Reageer met quote

Mijn eerste meditatie was toch wel heel anders...
Met Levensbeschouwing gingen we met de hele klas mediteren. Eerst op ademhaling, daarna met muziek. Toen de muziek werd aangezet, veranderde het zwart voor mijn ogen in het landschap van bijv. Afrika. Ik zat in een primitieve boot en aan de oever stonden primitieve hutjes. De hele lucht was roodgekleurd door de zon die niet onderging.
Helaas heb ik zoiets niet meer meegemaakt. sadblauw

back to top
Aqua
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 27-7-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 12 Jun, 2003  Reageer met quote

Wow, dat lijkt me kewl! Heb je dat ook gezegt tegen je leraar/lerares?

back to top
Moonchild
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-4-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 12 Jun, 2003  Reageer met quote

Ja, we moesten standaard elke les een logboek schrijven. Dus niet echt gezegd, maar ik neem aan dat ze het wel gelezen heeft. Heb er verder niks over gehoord.

back to top
Jop
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 13 Jun, 2003  Reageer met quote

Zelf heb ik altijd wat moeite met mensen vertellen over mijn levens wijze met meditatie enzo, veel mensen snappen het gewoon niet en vinden je daarom maar raar en willen liever niet met je praten, ik hou het dus vaak voor me zelf.

Love,

- Xoalin
Mushotoku

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

BerichtGeplaatst: Vr 13 Jun, 2003  Reageer met quote

Xoalin schreef:
Zelf heb ik altijd wat moeite met mensen vertellen over mijn levens wijze met meditatie enzo, veel mensen snappen het gewoon niet en vinden je daarom maar raar en willen liever niet met je praten, ik hou het dus vaak voor me zelf.

Love,

- Xoalin
Mushotoku

yep, i agree

back to top
HeatBite
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 17 Jun, 2003  Reageer met quote

mjoah ik hou er van met mensen te praten die
ook aan meditatie doen, dus ik hou het niet voor me eigenlijk.
het maakt me niet veel uit wat mensen van me vinden.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: