EN | NL | FR

Het effect van "bezig zijn met dromen"

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
RiFuXe
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 17-3-2013
LDs: =)

Het effect van "bezig zijn met dromen"
BerichtGeplaatst: Do 14 Okt, 2004  Reageer met quote

Ik ben verleden week maandag begonnen met het begrip "Lucide Dromen"
En heb al na 2 weken een goei 8 Laag-Lucide dromen gehad. Wat ik daarvoor practisch nooit (heel weinig) had. Maar ben dus nog steeds bezig met het krijgen van een echte lucide droom natuurlijk!
Maar dat is niet alles, ik heb gemerkt dat ik in die 2 weken veel verandert ben:

-Veel meer concentratie gekregen, vooral door "het derde oog"

-Veel meer geduld, wachten is geen moeite meer.

-Onrust verdwenen (voelde me vaak savonds slecht door het feit da het de dag erna school was)

-Stress veel vermindert (schrik voor onverwachte toetsen of schrik voor te slecht geleerd hebben of schrik voor het resultaat)

-Bewuster tegenover andere mensen (ik durfde wel eens afstandelijk te zijn tegenover een vriend ofzo wat ik nu zeer makkelijk onder controle heb en soms van die dagen dat ik gewoon geen contact kon hebben heb ik ook niet meer, ...)

Dit heb ik allemaal sinds het bezig zijn met dromen, ik vindt het magnefiek het effect het op mijn "leven" heeft en hoop het natuurlijk zo te houden wat ik denk dat geen probleem gaat zijn want alles gaat vlotter, genieten van het leven is intiemer geworden, rustig de dag door kunnen brengen en dergelijke ...

Allemaal door die technieken, dromen en mediteren

---Dit is het effect dat "bezig zijn met dromen" op mij heeft gehad---

Daarom deze topic, ik was dus benieuwd hoe jullie dit ervaren of wat je er van vindt. wink

back to top
Sonnetje
Red Crystal Dragon
LD4all lid
28
Laatst gezien: 29-12-2012
LDs:

Welkom op ld4all! ^^

Wel erg leuk dat je al zo snel resultaat hebt! Bij mij duurde het een hele tijd voordat ik mijn 1e ld had.

Maargoed... Ik heb idd ook wel gemerkt dat ik rustiger ben geworden, ik heb ook meer geduld. Ik ben ook bewuster bezig met alles wat ik doe.

En ik weet niet of je dit ook bedoelt, maar ik ben erachter gekomen dat ik het erg lekker vind om even wat tijd voor mezelf (en het dromen) te nemen, gewoon even in mijn kamer zitten met kaarsjes, wierook en muziek en me even te concentreren op het dromen. Dat deed ik voordat ik op ld4all kwam nooit.

back to top
Sylvain
Blood Guard
LD4all lid
30
Laatst gezien: 10-10-2007
LDs:

hmm ik herken wel een paar dingen uit je lijstje zoals:

-Onrust verdwenen (voelde me vaak savonds slecht door het feit da het de dag erna school was)

-Stress veel vermindert (schrik voor onverwachte toetsen of schrik voor te slecht geleerd hebben of schrik voor het resultaat)

alleen ik daar is niet echt iets aan veranderd sinds ik met dromen bezig ben..

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
43
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

lastig, heb me altijd al bezig gehouden met mijn dromen het enige verschil nu is dat ik in staat ben om mijn dromen te beinvloeden i.p.v. alleen te weten dat ik droom

back to top
Fee
Slaapmuts
LD4all lid
32
Laatst gezien: 23-9-2012
LDs: de tel kwijt!

BerichtGeplaatst: Za 16 Okt, 2004  Reageer met quote

Ik heb om de zoveel tijd iets aparts nodig waar ik me dan een tijdje in verdiep. Het bezig zijn met dromen is op dit moment mijn bezigheidstherapie 8D . Het heeft me niet echt veranderd ofzo, hoogstens heeft het me bewuster gemaakt. En ik heb weer wat meer enthousiasme om verder te leven.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Di 19 Okt, 2004  Reageer met quote

Ik heb dat heel erg gehad. Ik ben altijd een onwaarschijnlijk vreemd en door stemmingen geregeerd jongetje geweest. Tegenwoordig ben ik daar enorm uit aan het komen. Lucide dromen doet volgens mij 2 belangrijke dingen. Het laat je ten eerste heel bewust bezig zijn met je eigen geest en met je eigen gedachten. Zodra je leert om je eigen macht op te leggen aan je bewustzijn, heb je iets enorm krachtigs in handen. Ten tweede zorgt lucide dromen er voor dat je de realitiviteit van realiteit in gaat zien, en dat je (soms heel hard) kunt lachen om de wereld en uiteindelijk blij kunt zijn puur omdat er onderdeel van mag zijn. De combinatie van die twee kan een mens veranderen!

Probeer je voor de grap eens een paar uur of een paar dagen te concentreren op je gedachten en op je gevoel. Elk moment dat je een negatieve of geirriteerde gedachte of emotie hebt, merk je dat op. Ontmaskering van je tegenstander is 90% van zijn uitschakeling! ('als de kwaal een naam heeft, is hij bezworen'). Laat hierna zo'n negatieve gedachte zo snel mogelijk verdwijnen door hem helemaal (positief-)rationeel te benaderen. Als je denkt 'verdorie waarom gaat het nu regenen?', bedenk dan dat het geen zin heeft om je dat af te vragen, omdat het gewoon zo is. Laat alle negatieve dingen zijn, ontken ze niet, maar beweeg je om ze heen. Probeer je verder te bedenken hoe ontzettend goed en leuk en belangrijk het is als je vrolijk bent, als je lacht naar mensen etc. Op deze manier leg je door pure controle jouw bewustzijn je eigen wil op! Je wordt lucide in de echte wereld!

Je zult er achter komen hoe zinloos en dom al die negatieve gedachten zijn die ons de hele dag bezighouden. Elke keer dat je boos bent op iemand, of ongeduldig of ook maar licht geirriteerd, haal je je eigen levensgeluk naar beneden, geef je door je acties ook nog die ander jouw negatieve gedachten, kortom, help je de wereld een beetje om zeep! En dat terwijl het volkomen zinloos en onnodig is. Als iemand iets vervelends doet, is hij pas echt vervelend geweest als jij je stemming daar door laat beinvloeden. Vergeef hem daarom direct, denk 'haha die heeft vast een slechte dag!', en blijf aardig en positief. Zoals Jezus zei: "iemand heeft pas macht over me wanneer ik hem haat"; niemand kan jou iets doen totdat hij je stemming negatief beinvloedt!

Als het je lukt om dat vol te houden, wordt het voor je het weet heel normaal om standaard vrolijk te zijn; uiteindelijk kun je leven alsof je elke dag vakantie hebt! Het is heel leuk om andere mensen te observeren; soms zie je echt dat mensen leven als een soort zombies of als konijnen! Het leven is veel te bijzonder om te leven alsof je in een ND zit! Word lucide ! grin

poe wat een lang verhaal, maar dit is een beetje hoe ik probeer de 'moed er in te houden', hopelijk kan het je een beetje inspireren!

back to top
Arie
Bombarie
LD4all lid
53
Laatst gezien: 15-10-2007
LDs:

Ik ben nu ong een maand aktief met LD bezig, en merk overdag niet zozeer meer rust, maar wel lijkt het of ik mijn zintuigen intensiever gebruik, en ook heb ik af en toe momenten van lichte vervreemding waarin ik even twijfel of ik nu droom of wakker ben. Van die momenten word ik erg vrolijk en blij, maar ik snap niet precies waarom smile

Fee schreef:
Ik heb om de zoveel tijd iets aparts nodig waar ik me dan een tijdje in verdiep. Het bezig zijn met dromen is op dit moment mijn bezigheidstherapie 8D .

Dat heb ik exact zo.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
43
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

het klinkt zo makkelijk alleen het leven is een grote ND, je kan immers externe omgeving niet beinvloeden. Je kan wel jezelf veranderen en aanpassen enzo, maar deze methode werkt niet als je bijvoorbeeld ziet dat een oud dametje wordt lastig gevallen.

Dan wordt je boos en dan doe je er wat aan (niet in alle gevallen ligt eraan natuurlijk) maar dit is ff een voorbeeld, je bent dan boos en door die boosheid wil je er wat aan doen. Ik zie iemand niet met een grote glimlach naar de boosdoener lopen van: he je hebt zeker een slechte dag?

Zo ook als ik kijk naar mijn directe omgeving bijvoorbeeld, auto´s die te snel de straat in rijden waar ze niet in mogen rijden, kan wel met een grote glimlach denken ach hij heeft vast haast of dat moet hij zelf weten. Maar dan veranderd er ook niks. Nee ik irriteer me eraan en ik zeg er wat van, waarom? omdat ik niet wil dat daar een kind, laat staan mijn kind toevallig in de straat loopt en wordt aangereden.

De kunst is om een balans te vinden, maar dat is dus heel moeilijk

back to top
Liesje
Drs. E.
LD4all lid
43
Researchers
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs:

Inderdaad, je moet een balans vinden.
Ik denk dat het ook niet erg is, om op het moment boos te worden (en zeker is het niet verkeerd om boos te reageren, anders leren die mensen nooit iets).
Wat ik bij mezelf vaak merk, is dat ik vaak achteraf er over na blijf denken. Gedachten heb, van ik had zo moeten reageren of zo.
En daarin moet ik Dirk gelijk geven, als je de realativiteit van alles kunt inzien, kan je dat soort gedachtes voor komen.

Zoals CoZ ooit zei:
Verander de dingen die je niet accepteert en accepteer de dingen die je niet kunt veranderen.

Wat ik eigenlijk bedoel is: Word boos op de persoon als je dat nodig vind, maar blijf niet de hele dag in die boosheid hangen.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

__

Laatst aangepast door Dirk op Wo 02 Feb, 2005, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Jochen
Lucide Dromer
LD4all lid
31
Laatst gezien: 3-6-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 02 Feb, 2005  Reageer met quote

ik heb zowat hetzelfde als arie de gedachte van een RC maakt me al gelukkig,ik ben ook door me bezig te houden met LD een stuk rustiger(geestelijk) en maak me niet zo rap druk om iets zoals dirk zei je moet negatieve gedachten aan de kant zetten,ik denk dat LD je meer zin in het leven geeft omdat de meeste hier denk ik toch dromen aan een Lucide wereld en die kunnen waarmaken,en omdat we veel met LD bezig zijn onze geest en ons lichaam dichter bij elkaar brengt ? ik heb nog geen echte LD gehad maar zo denk ik er toch over ^^

back to top
Dannydeman
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 5-9-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 09 Feb, 2005  Reageer met quote

bij mij heeft het eerlijk gezegd niet het effect wat het bij jullie heeft, maar dit komt omdat ik zowieso al best wel positief ben..wel moet ik altijd ergens mee bezig zijn, ik verveel me daarom ook nooit.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: