|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
| Kan koorts luciditeit bevorderen? |
Geplaatst: Ma 14 Feb, 2005 |
|
|
Kben momenteel thuis met de griep en ik heb deze nacht toch wel enkele rare ervaringen meegemaakt. Paar dagen geleden had ik deze site gelezen en het idee bleef maar spoken in mn hoofd.
Wel deze nacht lag ik in mn bed spijtig genoeg met koorts, en ik was aan het dromen / ijlen, opeens besefte ik in mn droom dat ik aan het dromen was en was natuurlijk overenthousiast, waarna ik direct wakker schoot....
Enkele ogenblikken later was ik terug in dromenland en besefte ik dat ik aan het dromen was en toen begonnen de rare dingen... nu is mijn vraag, kan koorts luciditeit bevorderen? Of was ik gewoon helemaal aan het ijlen? Dit blijft nu toch wel door mn hoofd spoken...
Alvast bedankt
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Ja kan!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
27
|
Berichten: 1319 Lid sinds: 16-7-2003 Laatst gezien: 25-12-2012
LDs: driemiljard
|
|
|
|
Het halve universum heeft momenteel griep en ik ook. Al drie dagen en ik heb afgelopen vier nachten alleen maar LD's gehad ja.
Met griep slaap je niet lekker. Je wordt dan ook tig keer wakker op een nacht en de keren dat je slaapt lijk je wel voor een kwart te voelen dat je in je bed ligt. Omdat je zo licht slaapt krijg je gemakkelijker LD's.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Precies!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
24 |
LDs:
|
|
|
|
ik denk ook als je griep hebt dat je ook meer gaat ijlen en daarom lucide bevordert(denk ik)
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
36
|
LDs: soms
|
|
Geplaatst: Do 17 Feb, 2005 |
|
|
Denk dat je als je ziek bent je veel vaker wakker wordt tijdens je slaapperiodes hierdoor slaap je lichter en dat zal dan ook wel je luciditeit kunnen verhogen, versterken, beter doen onthouden.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Do 17 Feb, 2005 |
|
|
Ik heb gehoord dat er binnen een bepaalde tijd een verschrikkelijke griepepidemie over de wereld zal rondgaan, waarbij in Nederland alleen al, naar schatting zo'n 80.000 doden zouden kunnen vallen.
Ik vind dat je je in griep niet moet vergissen. Het klinkt onschuldig, een griepje. Maar er zijn verschillende soorten griepvirus. Als je een stevige griep hebt kun je daar doodziek van worden en zelfs aan sterven! Zeker als je al wat ouder bent of last hebt van andere aandoeningen.
Dus ziek worden om een LD te krijgen, ik raad het af
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs: pffftt...
|
|
Geplaatst: Vr 18 Feb, 2005 |
|
|
Als ik koorts heb of griep, dan lig ik meestal wel te dromen, ook best vaak lucide. Maarde dromen zelfs zijn meestal onprettig.
Niet persee de inhoud, maar gewoon het gevoel.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Ma 21 Feb, 2005 |
|
|
Ik denk het wel. Ik weet nog van vroeger toen ik weleens ziek was, ik heldere dromen had dan wanneer ik beter was. Misschien omdat als je ziek bent, je vaak ook minder stressvol bezig bent, waardoor je er misschien wat meer voor openstaat...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Do 24 Feb, 2005 |
|
|
Ik denk ook dat het mogelijk is.
Ik weet wel dat altijd als ik koorts heb dat ik dan over bepaalde dingen droom, meestal met heel veel chaos en als ik dan wakker ben weet ik alles nog heel goed maar raak ik erdoor in de war omdat het zo'n chaos was... En telkens droom ik hetzelfde als ik koorts heb... Waarschijnlijk kan ik mij juist minder goed heldere dromen krijgen als ik koorts heb...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Di 30 Aug, 2011 |
|
|
Ik heb ooit 5 dagen met hoge koorts in het ziekenhuis gelegen en mijn dromen waren veel vaker lucide en ook veel stabieler (en dus langer) Ik denk dat dit idd door uitputting komt en het feit dat je veel meer slaapt.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
16 |
LDs: 60
|
|
Geplaatst: Di 30 Aug, 2011 |
|
|
| Appeltaart schreef: |
|
Ik heb ooit 5 dagen met hoge koorts in het ziekenhuis gelegen en mijn dromen waren veel vaker lucide en ook veel stabieler (en dus langer) Ik denk dat dit idd door uitputting komt en het feit dat je veel meer slaapt. |
Dit is een 6 jaar oud topic.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |