EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Kan koorts luciditeit bevorderen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
shrk
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 14-2-2005
LDs:

Kan koorts luciditeit bevorderen?
BerichtGeplaatst: Ma 14 Feb, 2005  Reageer met quote

Kben momenteel thuis met de griep sadblauw en ik heb deze nacht toch wel enkele rare ervaringen meegemaakt. Paar dagen geleden had ik deze site gelezen en het idee bleef maar spoken in mn hoofd.

Wel deze nacht lag ik in mn bed spijtig genoeg met koorts, en ik was aan het dromen / ijlen, opeens besefte ik in mn droom dat ik aan het dromen was en was natuurlijk overenthousiast, waarna ik direct wakker schoot....

Enkele ogenblikken later was ik terug in dromenland en besefte ik dat ik aan het dromen was en toen begonnen de rare dingen... nu is mijn vraag, kan koorts luciditeit bevorderen? Of was ik gewoon helemaal aan het ijlen? Dit blijft nu toch wel door mn hoofd spoken...

Alvast bedankt

back to top
koffie
Gast

LDs: enkele

Ja kan! smile

back to top
Druppel
helder
LD4all lid
Druppel heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Researchers
Laatst gezien: 25-12-2012
LDs: driemiljard

Het halve universum heeft momenteel griep en ik ook. Al drie dagen en ik heb afgelopen vier nachten alleen maar LD's gehad ja. smile

Met griep slaap je niet lekker. Je wordt dan ook tig keer wakker op een nacht en de keren dat je slaapt lijk je wel voor een kwart te voelen dat je in je bed ligt. Omdat je zo licht slaapt krijg je gemakkelijker LD's. ^^

back to top
koffie
Gast

LDs: enkele

Precies! wink

back to top
Jochen
Lucide Dromer
LD4all lid
24
Laatst gezien: 22-12-2012
LDs:

ik denk ook als je griep hebt dat je ook meer gaat ijlen en daarom lucide bevordert(denk ik)

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
36
Researchers
Laatst gezien: 4-6-2012
LDs: soms

BerichtGeplaatst: Do 17 Feb, 2005  Reageer met quote

Denk dat je als je ziek bent je veel vaker wakker wordt tijdens je slaapperiodes hierdoor slaap je lichter en dat zal dan ook wel je luciditeit kunnen verhogen, versterken, beter doen onthouden.

back to top
FloggingMolly
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 22-12-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 17 Feb, 2005  Reageer met quote

Ik heb gehoord dat er binnen een bepaalde tijd een verschrikkelijke griepepidemie over de wereld zal rondgaan, waarbij in Nederland alleen al, naar schatting zo'n 80.000 doden zouden kunnen vallen.

Ik vind dat je je in griep niet moet vergissen. Het klinkt onschuldig, een griepje. Maar er zijn verschillende soorten griepvirus. Als je een stevige griep hebt kun je daar doodziek van worden en zelfs aan sterven! Zeker als je al wat ouder bent of last hebt van andere aandoeningen.

Dus ziek worden om een LD te krijgen, ik raad het af ^^

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

BerichtGeplaatst: Vr 18 Feb, 2005  Reageer met quote

Als ik koorts heb of griep, dan lig ik meestal wel te dromen, ook best vaak lucide. Maarde dromen zelfs zijn meestal onprettig.

Niet persee de inhoud, maar gewoon het gevoel.

back to top
Yeah!!
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 20-3-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 21 Feb, 2005  Reageer met quote

Ik denk het wel. Ik weet nog van vroeger toen ik weleens ziek was, ik heldere dromen had dan wanneer ik beter was. Misschien omdat als je ziek bent, je vaak ook minder stressvol bezig bent, waardoor je er misschien wat meer voor openstaat...

back to top
Casyi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 17-5-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 24 Feb, 2005  Reageer met quote

Ik denk ook dat het mogelijk is.

Ik weet wel dat altijd als ik koorts heb dat ik dan over bepaalde dingen droom, meestal met heel veel chaos en als ik dan wakker ben weet ik alles nog heel goed maar raak ik erdoor in de war omdat het zo'n chaos was... En telkens droom ik hetzelfde als ik koorts heb... Waarschijnlijk kan ik mij juist minder goed heldere dromen krijgen als ik koorts heb...

back to top
Appeltaart
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 30-8-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 30 Aug, 2011  Reageer met quote

Ik heb ooit 5 dagen met hoge koorts in het ziekenhuis gelegen en mijn dromen waren veel vaker lucide en ook veel stabieler (en dus langer) Ik denk dat dit idd door uitputting komt en het feit dat je veel meer slaapt.

back to top
Nitro
Hoeveel vingers?
LD4all lid
16
Laatst gezien: 26-11-2011
LDs: 60

BerichtGeplaatst: Di 30 Aug, 2011  Reageer met quote

Appeltaart schreef:
Ik heb ooit 5 dagen met hoge koorts in het ziekenhuis gelegen en mijn dromen waren veel vaker lucide en ook veel stabieler (en dus langer) Ik denk dat dit idd door uitputting komt en het feit dat je veel meer slaapt.

Dit is een 6 jaar oud topic. wink5

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.