EN | NL | FR

Een "WILD" experiment

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-10-2018
LDs:

Een "WILD" experiment
BerichtGeplaatst: Za 10 Sep, 2005  Reageer met quote

Beste dromers,

Volgende maand geef ik een uiteenzetting over bewust dromen op een filosofisch/spirituele bijeenkomst in Gent (België). Ik heb er al kort iets over gezegd en iedereen is "WILD" :D enthousiast. Er bleek ook erg veel interesse te zijn over het proces van in slaap vallen en het bewust meemaken hiervan.

Ik wil dit fenomeen dan ook proberen wat nader te onderzoeken en eigen ervaringen te vergelijken met ervaringen van anderen.

Vandaar deze oproep naar jullie toe, gevorderden, minder gevorderden en totale beginners in het Lucide dromen, om jullie ervaringen met WILD gedetailleerd weer te geven en samen met mij op zoek te gaan naar: zijn er gelijkenissen, verschillen, loopt het altijd volgens eenzelfde proces of niet, zijn er fasen in te herkennen en wat zijn de verschillende kenmerken van die fasen, worden deze altijd in dezelfde volgorde doorlopen, komen ze sowieso allemaal voor, hoe lang duurt zo'n proces en duurt het even lang bij zij die er al ervaring mee hebben, zit er evolutie in als je het een tijdje blijft proberen, hoe frequent mondt deze techniek uit in LD's, zijn er ook die OBE's krijgen, ...

Ook ben ik benieuwd naar het aspect motivatie. Toen ik vanmorgen immers besloten had het bij mezelf te gaan onderzoeken omdat ik duidelijke ervaringen wou klaar hebben tegen volgende maand, merkte ik dat ik verder ging in de techniek, juist hierom, terwijl ik het anders al lang had opgegeven.

Ik ben ook sterk bezig met Tibetaans boeddhisme waar gesteld wordt dat een intentie veel krachtiger als het gericht is op anderen i.p.v. enkel op jezelf. Zou het ook kunnen dat als je meedoet aan een experiment ten behoeve van mensen die nog nooit over lucide dromen gehoord hebben en die door uw verhalen en pogingen misschien wel geneigd gaan worden om er ook mee aan de slag te gaan, dat deze motivatie u verder gaat brengen dan enkel maar te proberen, voor uzelf, en enkel voor uzelf?

M.a.w. ik geef jullie hierbij de gelegenheid om het uit te testen. Ik heb jullie ervaringen nodig om naar te refereren op een avond voor mensen die interesse hebben in, maar nog niet bezig zijn met LD. Elke ervaring, hoe klein ook, hoe onvolkomen in je eigen ogen ook, kan belangrijk zijn voor een ander. Het kan moed geven het ook te proberen en niet op te geven, zoals jij misschien.

Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen meedoen, al is het maar 1 keer per week dat je kan/wil proberen, zelfs al is het maar 1 keer in die maand. Ik hoop ook dat mensen meedoen die het vroeger al geprobeerd hebben en het opgegeven hebben, omdat WILD maar niet wou lukken. Probeer het nog één keer, niet enkel voor jezelf, maar ook voor anderen, die het waarschijnlijk ook moeilijk gaan hebben en toch veel van je kunnen leren. Doe het voor hen en als leuk neveneffect denk ik dat het jezelf ten goede zal komen colgate. Test het uit, het is het proberen toch waard?

Het experiment.
Telkens wanneer je er zin en tijd voor hebt (je wordt bvb. een half uur voor je moet opstaan wakker) probeer dan jouw eigen manier van WILD uit, of inspireer je bij iemand anders (vele posts hierover op het forum). Probeer blij te zijn met alles wat je er uit kunt waarnemen. Zelfs als je waarneemt dat je er zodanig allert van wordt dat je niet meer kunt in slaap vallen is het de moeite om dit te delen. Ook die momenten dat je iets begint te voelen en zo geaggiteerd geraakt dat het opeens weer weg is, is een ervaring om te delen. Probeer je ervaring zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven (ook de manier van WILD die je toepast, waarop je je richt, hoe je je onstpant enzo) en post het hier. Ik en alle lezers in de toekomst zullen u erg dankbaar zijn.

Ik zal deze ervaringen gebruiken in mijn uiteenzetting over LD in het stuk dat zal gaan over WILD en zal verwijzen naar dit topic op dit forum en die mensen aansporen het zelf te gaan nalezen. Dus naast alle habituees hier, zullen ook nieuwe mensen op dit terrein jullie posts komen lezen. Iedereen mag natuurlijk gebruik maken van dit topic voor eigen uiteenzettingen over LD's voor groepen of gewoon voor vrienden.

Ps. Moderators mag deze post hier blijven staan? Liefst niet overplaatsen naar het Laboratorium (hiervoor moeten mensen zich aanmelden en dit is een drempel voor nieuwkomers).

Hopend op jullie medewerking en enthousiasme colgate

Dreamystivi.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Mislukte WILD (gewekt door mijn wekker)

Ziehier hier ben ik weer,

Ik wil natuurlijk het goede voorbeeld geven en al meteen mijn eerste experiment posten dat ik vanmorgen heb gedaan.

Ik heb echter de tijd niet meer om het uitvoerig uit te schrijven. Ik ga dit morgen doen (zie verder).

Laatst aangepast door Dreamystivi op Zo 11 Sep, 2005, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Daniel
LD4all lid
LD4all lid
30
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2007
LDs:

Re: Een "WILD" experiment

Dreamystivi schreef:
Telkens wanneer je er zin en tijd voor hebt (je wordt bvb. een half uur voor je moet opstaan wakker) probeer dan jouw eigen manier van WILD uit

WILD is toch dat je daarna weer gaat dromen?
Maar als je nu een half uur eerder opstaat dan normaal, heb je toch helemaal geen tijd meer om te dromen!
Dan slaap je net weer lekker dan en moet je alweer wakker worden!

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 11 Sep, 2005  Reageer met quote

WILD is dat je rechtstreeks in een LD komt... maar dit werkt dacht ik over het algemeen beter als je al geslapen hebt omdat je dan meteen in de REM-slaap komt waar je dus droomt... En als je een half uur eerder wakker wordt dan je op moet staan heb je toch nog een half uur om WILD te proberen...

Ik denk dat ik, waarschijnlijk wel dankzij deze posts, WILD weer eens ga proberen. Hoewel het vorige keren niet echt was gelukt...

back to top
Daniel
LD4all lid
LD4all lid
30
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2007
LDs:

Ja, maar ik bedoelde: kan je dan niet beter iets eerder wakker worden (bijvoorbeeld anderhalf uur voordat je wekker weer gaat) Dan zou het mij denk ik veel beter lukken, omdat ik dan geen 'stressgevoel' heb. (snel, SLAPEN NU! anders kan het al niet meer)

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

1/2h is beetje krap ja, maar toch...

Daniel je hebt natuurlijk gelijk

Daniel schreef:
kan je dan niet beter iets eerder wakker worden (bijvoorbeeld anderhalf uur voordat je wekker weer gaat) Dan zou het mij denk ik veel beter lukken, omdat ik dan geen 'stressgevoel' heb. (snel, SLAPEN NU! anders kan het al niet meer)

Een half uur is erg krap om nog een lucide droom te krijgen, maar niet te krap denk ik om toch weer even de kans te nemen om te oefenen. Het 'stressgevoel' waar jij over spreekt geef je je zelf omdat je persee die LD wilt behalen en bang bent dat je daarvoor te weinig tijd/slaap hebt. Ik bekijk het een beetje anders. Als ik toevallig toch wakker ben geworden en ik heb nog een 1/2 uurtje en ik heb er wel zin in, waarom niet even te proberen hoe ver ik deze keer kan geraken met de WILD-techniek.

Voor mij komt het er nu op aan om meer ervaring te krijgen in de fasen die er bij gepaard gaan, en daarbij kan je zelf op een half uurtje wel mee experimenteren. Maar, zoals in mijn verslag van mijn eerste WILD-poging hier, ging na een half uur inderdaad de wekker af en was het experiment gedaan. Spijtig voor de LD's die hadden kunnen volgen, maar ondertussen had ik toch nog even kunnen oefenen en ben ik weer een ervaring rijker. En wie weet, hoe meer je er mee oefent, ook al hoeft dit niet altijd tot LD te leiden, hoe gemakkelijker het misschien op den duur gaat?

Misschien is het die gerichtheid op "het moet lukken, het moet lukken" de reden waarom veel mensen op den duur afhaken omdat het niet direct wil lukken. Misschien als je niet zo gericht bent op het eindresultaat, maar het hele proces en alles wat er bij komt kijken (geluiden horen, SP, ...) als interessant gaat zien, dat het minder frustrerend gaat zijn, minder stresserend ook, want elke ervaring, hoe klein of hoe kort ook is van tel. Misschien gaat het dan op den duur gemakkelijker worden zodat als je dan eens een anderhalfuur hebt je vorige minder lange oefenpogingen je opeens kunnen helpen om gemakkelijker van waken naar LD te gaan?

Ik weet dit niet hee, maar ik zie het als een deel van het experiment. Ik hoop dat uitkomt wat ik vermoed: dat door het te gaan onderzoeken je verder gaat in de techniek dan je normaal zou gaan, minder rap gefrustreerd geraakt, dat je meer kansen te baat zult nemen om er mee te experimenteren
omdat het experimenteren op zich een doel wordt, niet enkel die LD die je zo graag wilt hebben en die u stress bezorgt. Ik vermoed dat dit alles op den duur het lucide dromen ten goede gaat komen, als leuk neveneffect colgate.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Eerste WILD-poging

Ziehier mijn eerste WILD-poging (gisterenmorgen).

Gisterenavond ben ik te stevig uitgeweest en te veel gedronken, heb vanmorgen af en toe WILD geprobeerd, maar mijn geest was niet helder genoeg colgate.

Voorgeschiedenis/voorbereiding:
Geen WBTB, geen WILD, MILD bij slapen gaan, 's avonds gewoon gaan slapen, toevallig half uur voor mijn wekker wakker geworden

Techniek:
Onstpannen liggen op mijn rug, ogen gesloten, tellen van 100 naar 0 en voorstellen dat ik val. Mijn lichaam zwaar laten worden.

Resultaat:
Op de grens van slapen en waken, terug contact met droomgeheugen, er is echter geen droom onstaan

De ervaring:
Regelmatig dwaalde mijn gedacten af en moest ik bedenken tot waar ik gebleven ben en vandaar terug opnieuw beginnen aftellen. Op den duur, na aantal keren aftellen hervatten, bijna tot bij 0 geraakt, 0 zelf kreeg ik echter niet meer getelt, heb het dan maar losgelaten, was niet meer nodig.
Lichaam zwaar laten worden, dit lukte, voelde zwaar aan, op een gegeven moment erg onaangenaam, zodanig dat ik het erg graag wou doorbreken door te bewegen en mij anders te leggen, maar toch volgehouden voor de oefening, ik wou er echt door voor het experiment. Normaal zou ik het hier al opgegeven hebben, mij verlegd hebben en eens ik hier mee begin, blijf ik woelen en geraak ik niet meer in slaap.
Lichaam was vrij moe geworden, geest was nog te helder. Geest ook laten wegzinken, blijven concentreren op een klein puntje (op mijn voorhoofd) en hier blijven aan vast houden. Soms verliezen, korte momenten van bewusteloosheid en dan weer bewust en punt weer hernemen. Soms werd het punt een lijn waar mijn bewustzijn zich aan vast hield, al de rest van geest proberen laten wegzinken in slaap. Soms schoten er ongeordende, willekeurige gedachten door mijn geest, soms korte beeldflitsen, ook een stuiptrekking gehad in een vinger. Eénmaal een heftige tinteling gevoeld ter hoogte van mijn rechterheup, dit maakte mij erg enthousiast "ja, er gebeurt iets", maar door dit enthousiasme was het weer even snel weg als het er gekomen was.
Geest terug laten wegzakken, lichtjes blijven concentreren op dat puntje (niet te fel, evenwicht zoeken). Kreeg op den duur licht gevoel in mijn hoofd. Opeens kwamen er herinneringen van dromen naar boven van erg lang geleden en dan herinnerde ik mij plots 3 dromen die ik ervoor gehad heb en tot nu toe niet kon herinneren.
Lichaam voelde zwaar, stijf, verlamd aan, onaangenaam gevoel, geprobeerd mij er niet op te concenteren. Licht gevoel in hoofd werd sterker. Korte momenten van bewusteloosheid, dan weer helder. Soms lichaam voelen, soms niet meer, soms beseffen "hey, ik voel mijn lichaam niet meer" en direct is het gevoel van lichaam weer terug.
Ik herinnerde mij dat ik mij vroeger al eens had voorgenomen telkens ik mij lichthoofdig zou voelen (komt vaak voor in mijn dromen) een RC te doen. Kon niet kijken naar mijn hand, deze voelde verlamd aan, dan maar voorgesteld dat ik mijn hand dichter bij bracht er naar keek. Voornemen om altijd te onderzoeken of ik droomde als ik mij zo voelde.
Opeens loopt de wekker af. Ik wil nog niet uit deze toestand, kan er nog even in blijven, maar de muziek van mijn wekkerradio leidt mij te fel af. Ik doe mijn ogen open en sta op.

Analyse:
Het aftellen helpt mij wel om in een soort hypnotische toestand te komen en in zo'n toestand kan ik mijn lichaal zwaar maken, dit voelt echter niet aangenaam, weet niet of dit dus wel zo verstandig is.
Volhouden is de boodschap. Heb het op een gegeven moment echt willen opgeven, maar heb er mij even doorgebeten en daar ben ik nu blij om.
Als er iets sterks gebeurd, die heftige tintelingen bvb, word ik te enthousiast, proberen, net als in de LD altijd rustig te blijven, niet te opgewonden.
Het moment dat ik opeens dromen voor de geest kreeg van misschien wel een jaar geleden, vond ik echt wel speciaal. En dan opeens achtereen 3 dromen voor de geest kunnen halen van de slaapperiode ervoor. Op dat moment moet ik echt wel op de tussenfase gezeten hebben, een fase tussen dromen en waken, waarbij je blijkbaar weer ongehinderde toegang hebt tot je droomgeheugen.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Ma 12 Sep, 2005  Reageer met quote

Wat mij in mijn WILD-pogingen erg heeft geholpen, is het visualiseren van trappen. Visualiseer dat je een trap af loopt naar beneden en probeer daarbij echt de visualisatie van je lichaam in de eerste persoon te houden. Het helpt om je ook de fysieke aanraking van je voeten met de grond en je handen met bv. de leuning (1 hand op de leuning en 1 in mijn zak werkt bij mij goed) heel goed voor te stellen. Volgens mij is het visualiseren van trappen een hele efficiënte manier om je hersenactiviteit op een 'lager' niveau te brengen.

back to top
CoZ
CoZmonaut
LD4all lid
48
Laatst gezien: 3-12-2015
LDs:

Dirk schreef:
Wat mij in mijn WILD-pogingen erg heeft geholpen, is het visualiseren van trappen. Visualiseer dat je een trap af loopt naar beneden en probeer daarbij echt de visualisatie van je lichaam in de eerste persoon te houden. Het helpt om je ook de fysieke aanraking van je voeten met de grond en je handen met bv. de leuning (1 hand op de leuning en 1 in mijn zak werkt bij mij goed) heel goed voor te stellen. Volgens mij is het visualiseren van trappen een hele efficiënte manier om je hersenactiviteit op een 'lager' niveau te brengen.

Idd... dit is een hele goeie manier, ik zelf tel bij deze methode af en volg mijn ademhaling, daarnaast is het zeker belangrijk om een fysiek contact te houden met de omgeving, ik leg mijn hand tegen de muur zodat ik de structuur van de muur blijf voelen.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Gelukte WILD!!!

Ik ben blij te kunnen aankondigen dat het mij reeds bij mijn derde WILD-poging, sinds mijn voornemen om dit te onderzoeken, gelukt is! Ik had vamorgen een spectaculaire WILD-ervaring die uitmondde in een korte Lucide Droom.

WBTB, na 5h30 slaoen opgestaan (half uur vroeger dan gepland, omdat ik niet meer kon slapen). Een uur wakker gebleven en wat ziten lezen in Frederik Van Eede's dromenboek en een inleidend tekstje proberen schrijven voor mijn uiteenzetting over LD's. Dan weer gaan slapen en WILD geporbeerd.

Techniek:
Onstpannen liggen op mijn rug, ogen gesloten, tellen van 100 naar 0 en voorstellen dat ik val. Heb mijn lichaam deze keer niet zwaar laten worden.

Resultaat:
Snel op de grens van slapen en waken geraakt en hier bijna een uur blijven hangen, dikwijls willen opgeven, maar koppig verder gezet, soms voelde het goed, soms onaangenaam, maar echt in slaap vallen lukte maar niet, geest te helder. Dan techniek doorbroken, mij verlegd en gewoon verder proberen slapen en dan even later bewust geworden van een droom die zich begon te ontwikkelen en hier verder in kunnen gaan tot volledige lucide droomervaring!!!

De ervaring tijdens eerste uur WILD-poging:
Tijdens het uur WILD-poging vanalles gevoeld en ervaren. Gedachtenflitsen, conversaties horen, trillingen in mijn lichaam, zware onaangename druk op mijn lichaam, pijn in mijn hart zelfs een beetje, toch doorgezet, lichaam was erg moe en slaperig, maar geest was te helder, geen enkele keer dat ik echt de droom leek binnen te gaan, alleen maar randverschijnselen, voelde bij momenten wel goed, als een diepe meditatie, lichthoofdig gevoel weer gevoeld en weer voorgenomen om altijd te controleren of ik dan droomde, niet door te bewegen (lukte niet, was verlamd en wou dit niet doorbreken) maar door na te denken wat ik voordien allemaal had gedaan, tijdens het uur dat ik wakker ben geweest en voor het slapen gaan 's avonds. Op een gegeven moment voelde het toch genoeg geweest. Ik heb het doorbroken, lichaam zacht proberen te bewegen dan ogen geopend en naar wekker gekeken (exact een uur bezig geweest blijkbaar). Ik had dus goed mijn best gedaan en verdiende nu wel nog wat rust. Dus mij lekker op mijn zij gelegd en zonder mij te concenteren mijzelf laten inslapen.

De overgang naar de droom:
Om één of andere reden toch vrij bewust in slaap gevallen, want als er een droom begon te ontwikkelen (vaag gevoel van in een ruimte te zijn die niet mijn slaapkamer was), direct de droomtoestand herkend en wist ik wat mij te doen stond: rustig blijven en de droom proberen stabiliseren.

De lucide droom:
Ik voel mijzelf in een grote ruimte, maar kan niet veel zien, het is donker, maar ik weet dat ik droom en hierdoor geraak ik licht opgewonden. Alles begint echter weer te vervagen, voel vaag mijn slapend lichaam en probeer dus te bewegen met mijn droomlichaam en te kijken naar mijn handen. Ik trek daarbij mijn beide droomarmen naar omhoog naar me toe en probeer mijn handen te zien, het is donker rond me, toch kan ik mijn beide droomhanden zien, ze lichten als het ware op uit de duisternis en helpen mij om mij te richten op de droomrealiteit. Het bewegen van mijn armen gaat gepaard met enorme trillingen, ik lijk wel te schokken en te beven en het lijkt alsof mijn droomlichaam van mijn slapend lichaam wordt gescheurd. Ik kan steeds beter bewegen en ja... daar vlieg ik en begint de kamer rond mij meer zichtbaar te worden. Ik zweef nu volledig bewust rond in een lege ruimte, een grote kamer met hoge muren en grote ramen met gordijnen voor. Het is allemaal nog niet zo heel stabiel dus vlieg ik snel in rondjes door de ruimte om mijn droomgevoel te intensiveren en de droom te stabiliseren. Dit lukt vrij goed, ik kan echt vliegen waar ik maar wil en kan beginnen ontdekkken nu. Ik geniet enorm van het vliegen, het gevoel dat dit geeft. Al vliegend trek ik de gordijnen open om te kijken hoe het er buiten uitziet. Ik zie bomen, een bos, dat tot vlak aan het raam komt. Ik zal straks dat bos gaan verkennen, denk ik. Maar eerst probeer ik de gordijnen los te trekken, kapot te trekken om te zien hoe het zal scheuren of het hechtingsysteem zal breken en alles op de grond zal vallen, maar het lukt mij maar niet om de gordijnen los te trekken. Enigsinds gefrustreerd, want het is toch mijn droom, ik moet hier toch alles kunnen, blijf ik hard trekken, te hard denk ik, want ik word opeens wakker.

Analyse:
Vol energie wakker geworden uit deze LD, zoals ik altijd heb na een LD, maar mij toch rustig gehouden, ik wou nog een beetje slapen. De ervaringen in mijn WILD-poging weet ik niet meer zo gedetailleerd, weet de juiste volgorde niet meer zo goed. Ik was verwonderd dat ik het een uur lang volgehouden had. Het rare is dat ik overgegaan ben in een LD op een moment dat ik juist gewoon wou slapen en alle concetratie los liet. Blijkbaar heeft de WILD-poging voordien mijn geest zodanig alert gemaakt dat deze alertheid is blijven hangen en ik zonder er moeite voor te doen opeens vanzelf bewust ben geworden van de zich ontwikkelende droom, kort daarop.
Het heftig lossheuren van mijn droomlichaam van mijn slapend lichaam heb ik vroeger ook al ervaren tijdens WILD's. Het is alsof ik op de één of andere manier mijn bewustzijn volledig moet lostrekken van mijn slapend lichaam en dat dit niet zonder horten of stoten kan plaatsvinden. Het is een erg speciaal gevoel, precies of elke cel in mijn (droom)lichaam op dat moment hetig aan het trillen is. Erg spectaculair. Ondervindt iedereen dit ongeveer zo of is dit eerder iets persoonlijk?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Gedroomde WILD-poging
BerichtGeplaatst: Zo 18 Sep, 2005  Reageer met quote

Hallo droomgenoten,

Spijtig dat er hier zo weinig gepost wordt. Nog geen enkele ervaring van iemand anders dan ikzelf. Is er dan niemand bezig met WILD op dit moment?

Ik blijf zelf moedig voortdoen. Vanmorgen weer een WILD geprobeerd, maar mislukt. Toch de moeite om even te vermelden.

Woelige nacht gehad. Slecht geslapen, erg veel kopzorgen. Na 6u slapen halfuurtje opgestaan en dan weer gaan slapen. WILD geprobeerd, maar te moe en te onrustig.
Tegen de morgen aan eindelijk wat kunnen slapen. Met suffe kop wakker geworden. Toch nog even WILD proberen.

Techniek:
Gewoon zonder meer bewust proberen blijven, mijn geest niet erg helder maken, beetje in suffe toestand blijven hangen, maar wel proberen concetreren op mijn voorhoofd en concentratie niet verliezen.

Resultaat:
Korte vage droom waarin ik zogezegd een WILD aan het oproepen ben.

De WILD-ervaring:
Geen speciale gewaarwordingen, geen lichtflitsen of beelden, bleef zo maar suffen, voelde mij soms wegzakken en dan weer lichtjes wakkerder worden.
Zonder dat ik het wist zat ik opeens in een vage droom waarin ik nog steeds probeerde een WILD te hebben.

De vage droom over WILD:
Ik zit voor een computerscherm in een klaslokaaltje, er wordt les gegeven in de WILD-techniek. De lesgeefster legt uit dat we een mail moeten sturen naar ons onderbewuste over wat we willen beleven in de droom die zich zal vormen, ons onderbewuste zal dit dan verwerken en ons een lucide droom laten beleven over het gevraagde. Ik typ een heel verhaal, waarin ik allerlei vragen stel aan een vriendin waar het op dit moment erg moeilijk mee gaat. De lesgeefster komt kijken en zegt "Nee, dit is veel te ingewikkeld, dat kan uw onderbewuste niet verwerken, je moet een korte maar krachtige mail schrijven. Ik kan de mail echter niet inkorten, de situatie is immers zo ingewikkeld en ik wil deze situatie en geen andere. Ik verstuur de mail toch, sluit mijn ogen en er gebeurt inderdaad niets, ik besluit dan maar wakker te worden en word verdorie echt wakker, verward en met spijt dat ik niet doorhad dat ik al in de droom zat.

back to top
Sonnetje
Red Crystal Dragon
LD4all lid
28
Laatst gezien: 29-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 18 Sep, 2005  Reageer met quote

Dreamystivi schreef:
Hallo droomgenoten,

Spijtig dat er hier zo weinig gepost wordt. Nog geen enkele ervaring van iemand anders dan ikzelf. Is er dan niemand bezig met WILD op dit moment?

Zeker wel ^^ Er is ook nog een ander topic over WILD, 'Het GROTE WILD-topic' Deze staat ook bij Tijd voor Luciditeit smile

back to top
Ron
living the dream
LD4all lid
33
Laatst gezien: 25-11-2008
LDs: R3ALItY CheCk

BerichtGeplaatst: Di 25 Okt, 2005  Reageer met quote

Ik heb het lang niet meer geprobeerd maar zal het vannacht proberen, ik weet niet of het nog op tijd is maar wil graag helpen. het forum is niet zo levendig volgens mij de laatste tijd, mensen zijn weer te druk met alle anderen dingen en nemen er te weinig tijd voor (dat is wat ik doe iig.) Ik zal morgen laten weten wat er gebeurd is.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 25 Okt, 2005  Reageer met quote

Ron schreef:
... ik weet niet of het nog op tijd is maar wil graag helpen.

Dat is heel vriendelijk. Het is nog net op tijd. Heb 3 weken geleden al een uiteenzetting gegegeven, maar ik had zoveel te vertellen en er was zoveel interesse dat ik morgen een tweede deel zal brengen. Ik ga het o.a. hebben over WILD. Dus, als je nog wat ervaringen hebt zou dat schitterend zijn.

Trouwens er is zodanig veel interesse voor dat ik er nog wel dingen mee ga doen. Dus blijf gerust posten, ook na morgen.

Ron schreef:
het forum is niet zo levendig volgens mij de laatste tijd, mensen zijn weer te druk met alle anderen dingen en nemen er te weinig tijd voor (dat is wat ik doe iig.)

Ja, was aanvankelijk wat teleurgesteld door het uitblijven van reacties, had gedacht dat het leuk en stimulerend kon zijn ook voor diegenen die wouden meedoen, maar heb ondertussen wel veel geleerd door het uitpluizen van allerlei berichten over WILD op het engels forum. Daar is erg veel leven.

Ron schreef:
Ik zal morgen laten weten wat er gebeurd is.

Ben benieuwd! Het stimuleert mij allesinds om er zelf terug mee te gaan experimenteren. Binnenkort heb ik weer een paar dagen vakantie en weer meer tijd voor WBTB and WILD combinatie.

Bedankt voor je reactie en tot binnenkort dan zeker...

back to top
Ron
living the dream
LD4all lid
33
Laatst gezien: 25-11-2008
LDs: R3ALItY CheCk

BerichtGeplaatst: Za 29 Okt, 2005  Reageer met quote

Hey daar ben ik weer.
Ik heb nu 2 nachten WILD geprobeerd en tot bijna succes.

Ik heb het al een paar keer eerder geprobeerd maar dat was inderdaad voor mijn eigen bestwil, en voor mijn eigen bestwil had ik toen ook besloten om maar te gaan slapen en op te geven.
Dit topic heeft mij er toe gezet door te zetten zodat ik hier iets nuttigs te typen had.

Wat ik gedaan heb;

Ik ben in bed gaan liggen savonds toen ik erg moe was en erg veel slaap had, dit klinkt misschien fout maar als ik te wakker ben kom ik niet in slaap, en met WBTB (snachts wakker worden en techniek toepassen) val ik altijd meteen in slaap.
Ik lag op mijn rug en ontspande mij volledig, van boven naar onder en weer terug.
Alle gewrichten, spieren en gedachten ontspannen.
Daarna heb ik mij ontdaan van drukke gedachten door ze voorbij te laten komen en door te gaan met de leegte (wegdrukken wekt alleen maar meer activiteit in mijn gedachten).
Toen ik volledig ontspannen was raakte ik het gevoel van mijn lichaam al enigsinds kwijt omdat ik al een tijdje stil lag.
Ik lette op mijn ademhaling en begon van 100 terug te tellen naar 0. Ik voelde langzaam mijn lichaam wat bedrukter worden, alsof er een soort stenen laag over mijn huid kwam.. maar niet vervelend. Mijn gevoel voor evenwicht begon behoorlijk te verminderen en alles begon een beetje te duizelen.
Ik bleef gewoon ontspannen en rustig door tellen van 100 naar 0, ik wist dat ik nog een lange weg te gaan had en me nergens druk om hoefde te maken. Mijn vingers begonnen inmiddels te tintelen en dat trok langzaam door mijn armen en benen. Toen het getintel door zo ongeveer mijn hele lichaam was gegaan verdween het en voelde het alsof ik scheef in mijn bed lag.. scheef op een manier alsof je op een wip ligt, met je hoofd naar beneden en je benen de lucht in. Mijn hoofd draaide langzaam naar beneden en kreeg het gevoel dat ik viel, oneindig bleef vallen.
Mijn hoofd begon te duizelen en te tintelen en adrenaline schoot door mijn lichaam, alsof er een lichte stroom door mijn lichaam ging.. dat heb ik zo lang mogelijk vast proberen te houden en verder ben ik niet gekomen.. uiteindelijk werdt ik er erg moe van en heb ik mij omgedraaid en ben gaan slapen. Wat mij opviel is dat ik vrij bewust in slaap viel. Ik had het proces van het in slaap vallen met een laag bewustzijn meegemaakt maar had het initiatief niet genomen iets te doen.. wat volgens mij het geen is wat je belet WILD succesvol te maken, je wilt te graag, en je wilt iets bereiken waardoor het proces van in slaap vallen niet natuurlijk verloopt, maar geforceerd.

Als je enige vragen hebt hoor ik ze graag, meerdere ervaringen zal ik hier posten.

Groetjes,

Ron.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: