|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
| Onthouden van dromen |
Geplaatst: Zo 05 Mrt, 2006 |
|
|
<mod> Wat tips op een rijtje kun je hier in dit topic vinden </mod>
Ik weet niet precies waar ik het moet plaatsen dus ik doe het maar hier !
Ik heb moeite met het onthouden van mijn dromen. Ik ben sinds ongeveer 30 januari bezig met het onthouden van mijn dromen. Sindsdien houd ik ze ook bij in een droomdagboek op de computer. Ik schrijf eerst, daarna type ik het uit. En tot nu toe heb ik er maar enkele echt goed onthouden, en dat waren altijd dromen die ik 's ochtends had, nadat ik al eens wakker was geworden. Ik wordt dan bijvoorbeeld om 8 uur wakker en slaap nog even door tot 9.30! Dat is het enige moment dat ik wat van mijn dromen herinner.
's Avonds voor het slapen zeg ik tegen mezelf dat ik mijn dromen wil onthouden enzo.. Maar het schijnt niet erg te helpen?
Hebben jullie misschien nog tips om te zorgen dat ik mijn dromen van de nacht ook onthoud? Want die onthoud ik eigenlijk nooit!!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
29 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Ma 06 Mrt, 2006 |
|
|
ik heb hetzelfde grote probleem als jou/jij, ik onthoud mn dromen ook bijna nooit.
voor mij is het echt essentieel dat ik voldoende slaap heb gehad en niet teveel heb gedronken/geblowed.
misschien dat dat voor jou ook geld
groetjes,
dennis
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
|
|
Blowen doe ik sowieso al niet dus daar kan het niet aan liggen. Maar ik denk dat ik te diep slaap ofzo ! Ik wil zo graag mijn dromen wel onthouden, maarja...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
29 |
LDs:
|
|
|
|
ja precies, als ik te weinig slaap heb gehad, heb gezopen of geblowed slaap ik dus ook te diep waardoor ik gewoon echt totaal niks van mn dromen meekrijg.
dus als je van jezelf al denkt dat je te diep/vast slaapt slaap je waarschijnlijk ook te weinig
groetjes,
dennis
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
|
|
Denk je? Ik slaap elke nacht wel 8 uur of meer. Dus ik heb toch niet echt slaaptekort dan?
Ik weet ook niet wat ik heb Ik kan gewoon die dromen niet onthouden
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2243 Lid sinds: 20-11-2005 Laatst gezien: 20-5-2013
LDs:
|
|
|
|
Misschien moet je je wekker eens zetten om een uur of 3 's morgens. Als je wakker wordt van je wekker kun je je meteen proberen te herinneren wat je droomde. Je slaapt dan misschien wat minder diep en je kunt je dromen beter onthouden. De droom die je na 3 uur hebt onthoud je waarschijnlijk ook beter.
Maarja om nou om 3 uur 's ochtends wakker te worden is misschien wel teveel gevraagd. ik zou het niet doen
maarja ik heb ook geen problemen met dromen te onthouden. Ik wordt de hele dag overvallen met gedachten zoals "He ik droomde over die spiegel en toen gebeurde er dit....." Dus ik onthoud mijn dromen vrij goed.
Maarja ik zou zeggen zie maar hoeveel je er voor over hebt
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
|
|
Nou ik heb dat er wel voor over hoor, als ik dan maar weer verder kan pitten. Maar ik snap niet waarom ik het niet onthoud. Ik doe ook van die ontspanningsoefeningen en ik zeg tegen mezelf dat ik mijn dromen wil onthouden etcetera... maar het gaat gewoon niet
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
22 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Wo 08 Mrt, 2006 |
|
|
Ik kan dromen van mezelf onthouden, en sinds ik mijn dromen opschrijf kan ik er iedere nacht wel 1,2 of 3 onthouden. Maar als ik ruw wakker word gemaakt, dan onthoud ik ze veel minder, kan het daar misschien aan liggen? Want als je ruw wakker gemaakt word, word je meteen uit je droomwereld getrokken, en daardoor vergeet je misschien je dromen?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
|
|
Nou ja, als ik naar school moet wordt ik wakker van mijn wekker. En als ik uit kan slapen wordt ik dus vanzelf wakker, maar of dat dan 'ruw' is? Ik onthoud het dan ook meestal beter, als ik het tenminste onthoud
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
LDs:
|
|
|
|
Ik onthoud mijn dromen juist beter als ik 'ruw' uit mijn droom getrokken wordt. Dat komt denk ik omdat ik meteen wakker ben en dus meteen over mijn droom kan ga nadenken. anders ebt mijn droom een beetje weg terwijl ik langzaam wakker wordt.
Maarja dan moet je wel meteen als je wakker wordt aan je droom denken en niet uren daarna. Want dan heeft het ruw wakker maken geen nut.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
|
|
Waarom kan ik mijn dromen dan niet onthouden Ben ik te dom ofzo
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
LDs:
|
|
|
|
vast niet!
Ik ben gewoon een beetje vreemd, dromen onthoud ik wel maar verder ben ik vergeetachtig als ik weet niet wat
Misschien heb jij juist een heel goed geheugen?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
24 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Do 09 Mrt, 2006 |
|
|
misschien is het ook meer van 'ik wil dromen omdat ik nieuwsgierig ben naar mijn dromen'(dat is ook goed natuurlijk) maar je moet ook begrijpen dat dromen je ideeën kunnen geven,emoties laten zien die je misschien onderdrukt,je toch ook meer zelfkennis gaat krijgen,...
en als je wakker word ook direkt aan je droom denken en je ogen nog ff dichtdoen en je droom herhalen moest je die nacht 1 hebben onthouden en natuurlijk positief blijven ^^
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
|
|
| xXx-Ansie-xXx schreef: |
vast niet!
Ik ben gewoon een beetje vreemd, dromen onthoud ik wel maar verder ben ik vergeetachtig als ik weet niet wat
Misschien heb jij juist een heel goed geheugen? |
Ik heb een goed geheugen ja vergeet wel eens wat maar ben vrij slim daarin !
| jochen schreef: |
misschien is het ook meer van 'ik wil dromen omdat ik nieuwsgierig ben naar mijn dromen'(dat is ook goed natuurlijk) maar je moet ook begrijpen dat dromen je ideeën kunnen geven,emoties laten zien die je misschien onderdrukt,je toch ook meer zelfkennis gaat krijgen,...
en als je wakker word ook direkt aan je droom denken en je ogen nog ff dichtdoen en je droom herhalen moest je die nacht 1 hebben onthouden en natuurlijk positief blijven ^^ |
Ik las je stukje en dacht gelijk, ik vind dat niet erg! Ik ben inderdaad nieuwschierig naar mijn dromen, maar ik ben er niet bang van ofzo als je dat bedoelt. Ik onthoud er een keer in de 2/3 dagen een, vooral 's ochtends!
Meer zelfkennis is toch alleen maar een voordeel? Ik zou daar niks op tegen hebben.
Als laatste positief blijven is misschien wel het moeilijkst. Ik weet wel dat ik het kan, en het lukt soms ook, maar gewoon niet zo veel. Dat vind ik jammer. Ik hoop, ik weet, dat het beter kan!!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
24 |
LDs:
|
|
|
|
dat van zelfkennis is in de positieve zin bedoelt hoor ^^
je kan misschien elke dag een affirmatie gebruiken.
ff opgezocht voor een duidelijke beschrijving van een affirmatie
Een affirmatie is een tekst die je in gedachten of hardop uitspreekt en die je gedachten beïnvloeden en versterken.
Zonder dat je het door hebt, gebruik je de hele dag door affirmaties, naar jezelf (Dit lukt me nooit!), naar je kinderen (Wat ben jij toch vervelend vandaag), naar anderen (Dat is veel te moeilijk voor jou). Meestal gebruiken we affirmaties op een negatieve manier. Gebleken is uit onderzoek dat 75% van de gedachten die je de dag door hebt, een negatieve affirmatie in zich dragen. Door ze bewust en op een positieve manier te gebruiken en regelmatig te herhalen kun je je gedachten over jezelf veranderen - en dus ook je leven positiever inzien en dus ook geloven dat je je dromen zult onthouden
als affirmatie kan je bv gebruiken van "ik ben gezond" "ik ga alles in de positieve zin bekijken" "ik ga men dromen onthouden want ik droom ook elke nacht dus is het normaal dat ik ze onthoud" dat zijn voorbeelden maar je neemt dus je eigen zin
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |