|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Do 09 Mrt, 2006 |
|
|
Ik onthoud altijd al m'n dromen...als iemand aan me vraagt een uur nadat ik wakker word, wat ik gedroomd heb, kan ik altijd een antwoord geven...meestal is het dan ook een superfantasierijke droom
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 10 Mrt, 2006 |
|
|
| jochen schreef: |
dat van zelfkennis is in de positieve zin bedoelt hoor ^^
je kan misschien elke dag een affirmatie gebruiken.
ff opgezocht voor een duidelijke beschrijving van een affirmatie
Een affirmatie is een tekst die je in gedachten of hardop uitspreekt en die je gedachten beïnvloeden en versterken.
Zonder dat je het door hebt, gebruik je de hele dag door affirmaties, naar jezelf (Dit lukt me nooit!), naar je kinderen (Wat ben jij toch vervelend vandaag), naar anderen (Dat is veel te moeilijk voor jou). Meestal gebruiken we affirmaties op een negatieve manier. Gebleken is uit onderzoek dat 75% van de gedachten die je de dag door hebt, een negatieve affirmatie in zich dragen. Door ze bewust en op een positieve manier te gebruiken en regelmatig te herhalen kun je je gedachten over jezelf veranderen - en dus ook je leven positiever inzien en dus ook geloven dat je je dromen zult onthouden
als affirmatie kan je bv gebruiken van "ik ben gezond" "ik ga alles in de positieve zin bekijken" "ik ga men dromen onthouden want ik droom ook elke nacht dus is het normaal dat ik ze onthoud" dat zijn voorbeelden maar je neemt dus je eigen zin  |
Gebruik jij deze techniek dan?
Hoe vaak moet je dat tegen jezelf zeggen totdat het werkt? Ik zal het gaan proberen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
24 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 10 Mrt, 2006 |
|
|
het is eigenlijk een soort van MILD maar ik gebruik het wel door paar keer te zeggen op een dag,je moet niet 3 keer of 4 keer doen maar als je eraan denkt ofzo en je gaat er dan ook stilaan in geloven ,en zeker niet opgeven want je zult je dromen wel gaan onthouden binnekort hoor,en ook zeker voor je gaat slapen die affirmatie gebruiken
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Za 11 Mrt, 2006 |
|
|
in het begin toen ik met dromen begon te onthouden kon ik 3 dromen onthouden en ik kon nog wel meer maar das slecht voor de nachtrust. en als ik wakker werd wist ik meteen een al een heleboel en als ik meer probeerde te herrineren kwamen er alleen details bij. maar nu kan ik amper 1 droom onthouden en super weinig alleen het meest recente van mn droom en ik weet niet hoe het komt. en mn dromen van in het beging waren in kleur en die van bijna niet of helemaal niet. ik heb 1 lucide droom gehad en toen ik wakker werd wist ik ook meteen dat ik lucide had gedroomt ik hoefde niet mn droom te herrineren en wist precies wat ik had gedaan. maar nu weet ik dus niet zeker of ik nog meer lucide dromen heb gehad sins mn 1e lucide droom.
in het begin hield ik geen droomdagboek bij en nu nog niet. mijn eigen theorie is dat ik het onbewust niet zo belangrijk meer vind. ook al zeg ik even lang en net zo vaak ik onthoud mn droom. iemand die een oplossing weet hoe ik mijn probleem oplos ? tnx anyway
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
|
|
het is eigenlijk een soort van MILD maar ik gebruik het wel door paar keer te zeggen op een dag,je moet niet 3 keer of 4 keer doen maar als je eraan denkt ofzo en je gaat er dan ook stilaan in geloven ,en zeker niet opgeven want je zult je dromen wel gaan onthouden binnekort hoor,en ook zeker voor je gaat slapen die affirmatie gebruiken  |
Ok, ik denk er inderdaad soms aan, en dan zeg ik het ook tegen mezelf. Maar of het helpt... En wat bedoel je met "die affirmatie", hetzelfde als ik overdag zeg? Ik hoop echt dat het snel beter lukt om dromen te onthouden
| jericho11 schreef: |
in het begin toen ik met dromen begon te onthouden kon ik 3 dromen onthouden en ik kon nog wel meer maar das slecht voor de nachtrust. en als ik wakker werd wist ik meteen een al een heleboel en als ik meer probeerde te herrineren kwamen er alleen details bij. maar nu kan ik amper 1 droom onthouden en super weinig alleen het meest recente van mn droom en ik weet niet hoe het komt. en mn dromen van in het beging waren in kleur en die van bijna niet of helemaal niet. ik heb 1 lucide droom gehad en toen ik wakker werd wist ik ook meteen dat ik lucide had gedroomt ik hoefde niet mn droom te herrineren en wist precies wat ik had gedaan. maar nu weet ik dus niet zeker of ik nog meer lucide dromen heb gehad sins mn 1e lucide droom.
in het begin hield ik geen droomdagboek bij en nu nog niet. mijn eigen theorie is dat ik het onbewust niet zo belangrijk meer vind. ook al zeg ik even lang en net zo vaak ik onthoud mn droom. iemand die een oplossing weet hoe ik mijn probleem oplos ? tnx anyway |
Mijn probleem is ook zoiets ! Maar jij herinnerde je dromen wel eerst, ik niet, en nog steeds niet echt.
Wat ik trouwens de laatste paar nachten heb is dat ik wakker wordt op de tijd die ik tegen mezelf heb 'gezegd' , ongeveer gelijk met mijn wekker. Maar ik val dan weer in slaap en verslaap me, maar droom wel iets wat ik enigzins kan herinneren.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
24 |
LDs:
|
|
|
|
probeer eens WILD OF VILD of andere technieken die hier op het forum staan,en DE affirmatie bedoel ik gewoon affirmatie mee hoor
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
|
|
en wat is affirmatie dan
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
24 |
LDs:
|
|
|
|
| Peter_ schreef: |
en wat is affirmatie dan  |
Een affirmatie is een tekst die je in gedachten of hardop uitspreekt en die je gedachten beïnvloeden en versterken.
Zonder dat je het door hebt, gebruik je de hele dag door affirmaties, naar jezelf (Dit lukt me nooit!), naar je kinderen (Wat ben jij toch vervelend vandaag), naar anderen (Dat is veel te moeilijk voor jou). Meestal gebruiken we affirmaties op een negatieve manier. Gebleken is uit onderzoek dat 75% van de gedachten die je de dag door hebt, een negatieve affirmatie in zich dragen. Door ze bewust en op een positieve manier te gebruiken en regelmatig te herhalen kun je je gedachten over jezelf veranderen - en dus ook je leven positiever inzien en dus ook geloven dat je je dromen zult onthouden
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
|
|
Dus voor het slapen gaan zeggen "Ik ga mijn dromen onthouden" ? Of meer iets van "Ik onthoud mijn dromen".
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
24 |
LDs:
|
|
|
|
meer van in onthoud mijn dromen ,enja dit noemt MILD en is ook een affirmatie
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Zo 12 Mrt, 2006 |
|
|
Dat affirmatie woord wil er niet in bij mij maar ik ga t zo maar eens proberen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
24 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Do 23 Mrt, 2006 |
|
|
Dat affirmatie woord wil er niet in bij mij maar ik ga t zo maar eens proberen  |
misschien is beter dat je doet zoals het citaat zegt
dont wan't do dream but BECOME the dream
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Do 23 Mrt, 2006 |
|
|
Hoeveel droomverhalen kan een gemiddelde mens opnoemen nadat ie wakker wordt? Ik herinner meestal 2 tot 3 droomverhalen van de vorige nacht.. Lucide worden is iets anders.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 24 Mrt, 2006 |
|
|
Dat affirmatie woord wil er niet in bij mij maar ik ga t zo maar eens proberen  |
misschien is beter dat je doet zoals het citaat zegt
dont wan't do dream but BECOME the dream  |
En wat bedoel je daarmee?
Ik heb nog steeds moeite met het onthouden van mijn dromen, nou moest ik ook wel heel de week vroeg op.. en ik had dus ook geen tijd om 's ochtends bij het wakker worden er aan te denken! Zou dat veel schelen?
Ik hoop dat er nog meer tips zijn, wil echt graag mijn dromen goed onthouden. Lijkt me leuk
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Di 28 Mrt, 2006 |
|
|
hoi, ik ben nieuw en ben er pas sinds een paar dagen achter wat een lucide droom nou precies inhoud. ooit heb ik al wel eens een kleine inbreng in een droom van me gehad, maar ik wist niet dat er zoveel over bekend was. ik werd achtervolgt door een of ander vaag schepsel en dacht, dit kan helemaal niet dus eigenlijk kan ik gewoon weg springen, ik probeerde het en ik kon echt hoog weg springen! ik sprong op een hoge muur die naast mij was. ik weet nog goed hoe het voelde maar ik ken niets om het mee te vergelijken. van de rest van de droom weet ik niets.
Wat ik las (maar nog niet heb uitgeprobeerd omdat ik het pas net heb gelezen) is dat je dromen vaak gaan over de dingen die je hebt mee gemaakt overdag. ikzelf onthoud mijn dromen ook erg slecht en ik wil ze ontzettend graag beter leren onthouden!
Wat ik dus denk is wanneer je vaak dezelfde dingen doet dat het niet meer interressant genoeg is voor je verstand om er over te dromen. ik denk als je veel nieuwe dingen ontdenkt, je gedachte veel meer te verwerken krijgt in je slaap dan wanneer je iedere dag maar in die dagelijkse sleur meedrijft.
ik ben zelf elektricien, en om nou te zeggen dat ik iedere dag echt nieuwe, aparte dingen mee maak... nee.
terwijl wanneer je iets ziet dat je echt goed is bijgebleven, dan wil het vaak gebeuren dat je dat in je dromen tegenkomt. denk maar eens aan een leuk meisje (of voor de dames een jongen ). hoe dan ook, ik denk dat je je (en ik ook ) moet focussen op aparte, vreemde, nieuwe dingen inplaats je wiskunde boek die je iedere dag ziet, of je hond die iedere dag op dezelfde plek wacht als je thuis komt. ik denk dat je hoofd echt denkvoer wil, iets om echt van te dromen!
ik weet niet of het klopt wat ik zeg maar het lijkt me voor de hand liggend... het is maar een theorie, maarja wie ben ik
groet, Patrick.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |