EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Onthouden van dromen

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 3 van 11Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende

Auteur  Bericht 
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
27
Laatst gezien: 1-1-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 29 Mrt, 2006  Reageer met quote

ik zie net dat ik wel een aardig lang verhaal heb getikt... grin

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 24-8-2007
LDs:

Hmm zit wel wat in, maar ja als je naar school gaat of naar je werk dan is dat sowieso hetzelfde tog? Je kan niet ineens nie naar school of niet naar je werk.?
Maar jij denkt ook dat je het beter onthoud als het nieuwe dingen bevat?

back to top
Jochen
Lucide Dromer
LD4all lid
24
Laatst gezien: 22-12-2012
LDs:

Peter_ schreef:
jochen schreef:
Peter_ schreef:
Dat affirmatie woord wil er niet in bij mij :D maar ik ga t zo maar eens proberen smile

misschien is beter dat je doet zoals het citaat zegt smile

dont wan't do dream but BECOME the dream wink5

En wat bedoel je daarmee?
Ik heb nog steeds moeite met het onthouden van mijn dromen, nou moest ik ook wel heel de week vroeg op.. en ik had dus ook geen tijd om 's ochtends bij het wakker worden er aan te denken! Zou dat veel schelen?
Ik hoop dat er nog meer tips zijn, wil echt graag mijn dromen goed onthouden. Lijkt me leuk smile

daar bedoel ik mee dat er niets te willen valt,bv ik wil een auto of ik wil mijn dromen onthouden.ik kan ook geen dromen herinneren als ik ze altijd maar WIL onthouden want met willen kom je niet ver,probeer ik wil dromen onthouden door ik zou graag dromen onthouden te vervangen,het helpt bijmij allezins

back to top
Sonnetje
Red Crystal Dragon
LD4all lid
22
Laatst gezien: 6-10-2012
LDs:

Welkom op het forum Patrick bye ^^

Dromen gaan inderdaad vaak over wat je hebt meegemaakt overdag, maar wat vooral meespeelt zijn je gedachtes en emoties van overdag. Die spelen een grote rol bij de vorming van dromen en dat kun je natuurlijk gebruiken wink
Bij mensen die van nature al veel fantasie hebben en veel dagdromen, zie je vaak dat ook hun nachtdromen levendig en creatief zijn. Daarnaast is het inderdaad ook zo dat wanneer je overdag veel nieuwe of interessante indrukken opdoet, dit ook terugkomt in je dromen. Ik weet overigens niet of je ook daadwerkelijk minder droomt als je overdag niet veel indrukwekkends meemaakt; ik geloof wel dat het zo is dat kinderen heel veel REM-slaap hebben en oudere mensen juist minder, dat te maken heeft met de hoeveelheid nieuwe indrukken die ze te verwerken hebben.

Wat betreft Peter's post: natuurlijk is het niet zo dat je ineens niet meer naar school of naar je werk kunt gaan, maar je kunt wel meer op andere, nieuwe dingen letten. Met andere woorden; kijk eens verder dan je neus lang is wink Of ga zelf nieuwe dingen ondernemen. Maar nog simpeler; ga meer dagdromen! Wedden dat het terugkomt in je dromen als jij heel veel aan parachutespringen denkt? :D

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
27
LDs:

Mensen, ik ben zowaar getuige geweest van iets dat werkte om mijn droom te onthouden. ik had het eerlijk gezegd niet verwacht maar het lukte!
ik heb tegen mezelf gezegd dat ik mijn droom ging onthouden en ik heb het God gevraagd (Christen) en ik heb echt me droom onthouden! ook heb ik dat in en uitademen even gedaan en dan je voeten en spieren even losmaken.

hoe dan ook, dit was de droom. het ging eigenlijk nergens over maar daar gaat het niet om tounge2.

ik was met een vriend ergens op een pleintje bij een bushalte. er kwam een grote platte kar aan, een aanhanger voor een trekker maar het vreemde was dat ie niet getrokken werd, hij reed zelf. ik kreeg pas vanochtend door hoe stom het was dat ik toch gewoon op de kar ging staan alsof ik in een normale bus stapte. er zat een bekende voorop de kar, iets in me vertelde me dat dat de chaffeur moest zijn, omdat me verteld was dat de strippenkaart pas op de eindbestemming geknipt moest worden... en dat te bedenken dat een strippenkaart niet geknipt wordt... we stonden (ik en die vriend) overeind op de "bus" en met dat we wegreden viel ik achterover. m`n maat bleef staan . ik durfde niet meer te gaan staan om dat ik dan weer zou vallen, dacht ik. niet veel daarna kwamen we aan bij soort slijterij, de kar werd nogal lomp schuin voor de deur gescheurd waar we stil kwamen te staan. er werden geen kaartjes geknipt op de eindbestemming of wat dan ook en we gingen naar binnen. het scheen dat we daar werkten. verder herrinner ik me nog vaag dat we daar wat werkzaamheden deden, en dan is de droom voorbij denk ik. ik herinner de rest in ieder geval niet.

dit is een aardig stabiele droom geweest omdat ik meestal dromen hebben die van de hak op de tak slaan. nu was dat niet zo.

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

Sonnetje schreef:
Wat betreft Peter's post: natuurlijk is het niet zo dat je ineens niet meer naar school of naar je werk kunt gaan, maar je kunt wel meer op andere, nieuwe dingen letten. Met andere woorden; kijk eens verder dan je neus lang is Of ga zelf nieuwe dingen ondernemen. Maar nog simpeler; ga meer dagdromen! Wedden dat het terugkomt in je dromen als jij heel veel aan parachutespringen denkt? :D

Haha oke ik ga parachutespringen in mijn dromen :D tounge2 Ik snap wel wat je bedoelt.
En met meer dagdromen, bedoel je gewoon wegzinken in gedachten net alsof je heel ergens anders bent? Dat heb ik soms wel eens smile

pdznl schreef:

Mensen, ik ben zowaar getuige geweest van iets dat werkte om mijn droom te onthouden. ik had het eerlijk gezegd niet verwacht maar het lukte!
ik heb tegen mezelf gezegd dat ik mijn droom ging onthouden en ik heb het God gevraagd (Christen) en ik heb echt me droom onthouden! ook heb ik dat in en uitademen even gedaan en dan je voeten en spieren even losmaken.

Ik heb de dingen die jij zegt ook wel geprobeerd. Heb mijn gidsen en God (ook Christen smile ) gevraagd om me te helpen bij het onthouden van mijn dromen. Echt ver kwam ik daar niet mee... En ontspanningsoefeningen doe ik nu ook voor het slapen, met wat affirmaties van "ik ga mijn dromen onthouden". Toch helpt dat nog niet echt...
Ik heb een tijdje mijn dromen beter kunnen onthouden, maar de laatste twee weken helemaal niet meer.. moet ook telkens vroeg op en heb ook geen tijd om te denken "wat droomde ik net?"..
Heb nog steeds moeite met het onthouden van dromen. Ook als ik uit kan slapen overspannen sadblauw help!

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
27
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 30 Mrt, 2006  Reageer met quote

hoi, vannacht heb ik maar liefst 2 dromen onthouden (een korte en een langere) en ik had een nep ontwaking!. een record voor me :D .
ik kwam er achter toen me wekker ging, die dus blijkbaar niet echt afging. ik deed een reality check op me wekker, ik keek hoe laat het was, draaide m`n hoofd weg en keek daarna weer... de tijd was totaal veranderd! daarna wordt het weer vaag en weet ik niet meer wat er gebeurd is.
kan het ook zijn dat je droomt dat je een nep ontwaking hebt? dat je dus droomt dat je klokje een andere tijd aangeeft omdat het bij je droom hoort? of werkt dat niet zo?
de reality check deed ik wel aardig bewust, daarom heb ik het denk ik ook zo goed onthouden. is dit dicht bij een lucide droom?
ik moest `s ochtends wel keihard nadenken om het me te herrineren, maar toen ik eenmaal een klein beetje opgehaald had kwam de rest vanzelf.
de nep ontwaking had ik wel gewoon goed onthouden.
ook ben ik om 4 uur nog een keer wakker geworden omdat ik naar de wc moest, daarna had ik de nep ontwaking pas.

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 30 Mrt, 2006  Reageer met quote

Je bent aardig op de goede weg... wat is je geheim tounge2 Ik bereik de laatste 1,5 week echt niks. Ik onthoud mijn dromen helemaal niet meer.... :D Eerst wel (een beetje) maar nu is het echt vrijwel niks eek2

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
27
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 31 Mrt, 2006  Reageer met quote

Peter_ schreef:
Je bent aardig op de goede weg... wat is je geheim tounge2 Ik bereik de laatste 1,5 week echt niks. Ik onthoud mijn dromen helemaal niet meer.... :D Eerst wel (een beetje) maar nu is het echt vrijwel niks eek2

ik weet niet waar het precies aan ligt, de afgelopen paar dagen dat ik me er mee bezig houdt gaat het steeds beter... maar dat is bekeken over een paar dagen, misschien zakt het straks weer in. wat ik nu wel doe, is `s ochtends echt keihard nadenken over wat ik nou eigenlijk gedroomd heb, ik kwam er vandaag pas bij m`n collega in de auto achter wat het ook al weer was! de nep ontwaking heb ik al eens eerder gehad toen ik nog niet eens wist dat een echte lucide droom bestond, maar dan deed ik natuurlijk geen reality check omdat ik niks wist van dit hele gebeuren. ik denk dat het vooral scheelt dat je je `s ochtends echt goed moet concentreren op wat je gedroomd hebt. als mij eenmaal iets te binnen schiet gaat de rest eigenlijk vanzelf. het is wel erg moelijk om die eerste ingeving te krijgen.
ook kan ik je aanraden om methodes op te zoeken waardoor je je dromen beter onthoudt, misschien dat de methodes niet eens hoeven te werken, maar omdat je je er mee bezig houdt stel je je er misschien meer op in. ik heb het geprobeerd en het was het proberen meer dan waard. ik zal morgen wel neerzetten of ik nog een droom heb onthouden. altijd weer een vraag natuurlijk wink5 succes vanacht, hoewel ik denk dat je dit nu niet meer zult lezen... hoe dan ook, probeer er `s ochtends eens extra hard over na te denken.
gr. patrick

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

OKe bedankt, ik zal het proberen om er goed over na te denken. Het vreemde is ook dat ik de laatste 2 weken niks heb onthouden, en daarvoor toch wel 1 per 2 nachten ofzo... Maarjah ik ga me er weer op focussen smile Bedankt in ieder geval. En voor gisteren was die post idd te laat

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
27
LDs:

het is me weer gelukt vanacht, ik heb weer een droom onthouden, een best wel lange. en uiteraard sloeg het weer nergens op, tenzij iemand een pratende kaalkop gier heeft gezien die vroeg hoe je een geweer moet doorladen... en toch sta je dan niet raar te kijken in je droom. dat vind ik best wel raar.
de dromen die ik onthoudt gaan eigenlijk nergens over en de gekste dingen maak je mee, maar dat zal iedereen wel hebben denk ik.

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Chat Mods
Laatst gezien: 20-5-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 02 Apr, 2006  Reageer met quote

pdznl schreef:
het is me weer gelukt vanacht, ik heb weer een droom onthouden, een best wel lange. en uiteraard sloeg het weer nergens op, tenzij iemand een pratende kaalkop gier heeft gezien die vroeg hoe je een geweer moet doorladen... en toch sta je dan niet raar te kijken in je droom. dat vind ik best wel raar.
de dromen die ik onthoudt gaan eigenlijk nergens over en de gekste dingen maak je mee, maar dat zal iedereen wel hebben denk ik.

Haha grappige dromen heb je :D

ik droom de laatste tijd helemaal niet van die rare dingen, meestal gaat het gewoon over dingen uit mijn omgeving.
Wat raar dat je moeilijk dromen onthoudt terwijl je van die bijzondere dromen hebt.

of denk je dat je alleen maar bijzondere dromen droomt omdat je alleen die onthoudt?

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
27
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 02 Apr, 2006  Reageer met quote

nee, dat niet, maar ik heb bijna geen normale dromen. zo droomde ik gisternacht dat ik in een achtervolging zat, een kometen regen aanschouwde terwijl helikopters complete gebouwen vervoerden, en dat ik beschoten werd met granaten ofzoiets toen ik door ondergrondse rioolstelsel rende, met mooie ruime gangen, balkon-achtige dingen die over het water hingen, uiteindelijk kwam ik onder het buurthuis uit het dorp weer boven ... en meer van die onzin. ik denk dat ik gewoon veel rare dromen heb. wink maar ik onthoudt ze steeds beter.

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Chat Mods
Laatst gezien: 20-5-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 03 Apr, 2006  Reageer met quote

Haha mooi zo,

misschien teveel computerspelletjes? je dromen zijn nogal gewelddadig

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 03 Apr, 2006  Reageer met quote

Zn verlangen om soldaat te zijn smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 3 van 11Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.