|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
28
|
LDs: nee, dank je
| | |
|
|
Geplaatst: Wo 24 Mei, 2006 |
|
|
ja wat dat betreft is lucide dromen echt een wonder, zo'n mooie poort naar het onbewuste Het is eigenlijk een belachelijke bewustzijnstoestand, hoe je gewoon zo kunt rondlopen tussen je eigen hersenspinsels.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 04 Aug, 2006 |
|
|
| Dirk schreef: |
ja wat dat betreft is lucide dromen echt een wonder, zo'n mooie poort naar het onbewuste Het is eigenlijk een belachelijke bewustzijnstoestand, hoe je gewoon zo kunt rondlopen tussen je eigen hersenspinsels. |
het lijkt me echt mooi, maar aan de andere kant eng tegelijk.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 04 Aug, 2006 |
|
|
Ik wil toch nog kunnen vliegen, maar dan niet dat ik in het begin van mijn droom kan vliegen, en op het einde mijn krachten weggevaagd zijn, dat heb ik altijd, ook in ND.
Ik wil ook een keer tegen een DC een gesprek houden, ZONDER heel kieskeurig zijn in het kiezen van een DC.
Daardoor heb ik weleens een LD, met alleen maar het zoeken van een DC om tegen te praten..
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Do 24 Aug, 2006 |
|
|
Het leukst om te doen vind ik op dit moment muziek maken met dc's praten en vliegen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Wo 06 Sep, 2006 |
|
|
Een totaal andere wereld scheppen met andere logica, bvb een schaakspel, "schaken met bush" heet zoiets dan,
of gewoon je wereld ontdekken..
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Wo 06 Sep, 2006 |
|
|
Vliegen lijkt me leuk. En dan vooral naar plekjes waar je normaliter niet kan komen of heel lang over doet. en de onderwater wereld verkennen als een vis of zoiets.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Vr 15 Sep, 2006 |
|
|
Er zijn zoveel dingen die ik graag doe!
1. Door muren, plafonds,vloeren etc heengaan. Als een droom me niet bevalt verander ik de omgeving door door de vloer heen te zakken, door een muur te lopen, of door het plafond heen op te stijgen. Eerst gaf dat een wat vreemd gevoel (alsof je probeert door drilpudding te waden), maar nu gaat het erg snel en zonder moeite. Alleen als ik in paniek raak wil het 'pudding-gevoel' wel eens terugkomen.
2. Eten. Klinkt misschien stom, maar wat is er mis met alles kunnen eten zonder je ergens zorgen om hoeven te maken? Smaken kunnen in dromen net zo sterk, of zelfs sterker zijn dan in het echt.
3. Vallen. Dit doe ik meestal nadat ik door een vloer 'gezakt' ben. Alles in donker en ik val dan langzaam. Het voelt een beetje frisjes aan, zoals een briesje en het voelt gewoon erg prettig. Soms doe ik wat stunts, maar vaak laat ik me gewoon vallen. Ik ben één keer door de aardkorst heengevallen. En dan door de mantel heen waar het steeds warmer en lichter werd. Magma-stromen. En dan door naar de kern, waar alles witheet was. Die hitte was niet prettig, het was alsof er niets anders meer bestond dan een hittebron van 3000+ graden. Door de kern heen, weer door de mantel. Dan wordt het weet donker en kouder en toen stond ik aan de andere kant.
4. Praten. Ik wees de droomwereld er graag op dat ze gewoon mijn hersenspinsels zijn. Soms krijg ik leuke reacties, dan geloven ze dat ik onzin praat en dat hun wereld echt is (The Matrix! XD), sommige DC's komen met allerlei theoriën, anderen negeren mij gewoon.
5. Verhalen. Een beetje go-with-the-flow, maar dan wel bewust. Ik doe alsof ik meespeel in mijn droom en ik speel vals. Ik vlieg als anderen dat niet kunnen, loop door muren, verander iemand in een boom, gooi met vuur etc. Het mooiste zijn de dromen met een beetje logica. Zo droomde ik eens dat ik en mijn vriendinnen de zombies in het centrum van de stad moesten uitroeien. Toen hebben we een hele discussie gehad over wat de beste manier van zombiedoden was.
6. Van perspectief veranderen. In dromen met verhalen probeer ik soms ook in de huid van DC's te komen en de droom door hun ogen te zien. Zo zie ik een droom soms door de ogen van wel 6-7 verschillende figuren.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
QuOverseer
 |
 |
|
40
|
LDs:
|
|
|
|
| Quote: |
| Van perspectief veranderen. In dromen met verhalen probeer ik soms ook in de huid van DC's te komen en de droom door hun ogen te zien. Zo zie ik een droom soms door de ogen van wel 6-7 verschillende figuren. |
Dat vind ik een leuk idee! ga ik ook eens proberen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Dingen doen die je normaal nooit kan doen. zoals een bij een bank inbreken en de kluis openmaken met snijbranders enzo... Toen ik dat deed, had je zo´n fimachtige zaal, met allemaal van die rode lichtstraaltjes, zoals je dat ook in een film zou zien.. en een bankkluis met een draaislot erop... lol
Of door de ogen van een kat kijken, en bij mensen naar binnen lopen, en dan ineens in een leeuw veranderen, om mensen te laten schrikken.
Of ga eens bij een technologiebedrijf binnen, om zo nieuwe dingen en ideeën te kunnen zien.
ALs je alles doet zoals bij een filmstudio, je geeft anderen zeg maar een script. dan kan je nog eens wat beleven... je bent dan de regiseur en de producer van je eigen droom. Zo kan je ook ingrijpen als iets niet goed gaat.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
| pasQuale schreef: |
| Van perspectief veranderen. In dromen met verhalen probeer ik soms ook in de huid van DC's te komen en de droom door hun ogen te zien. Zo zie ik een droom soms door de ogen van wel 6-7 verschillende figuren. |
Dat vind ik een leuk idee! ga ik ook eens proberen  |
Zeker doen! Eén van mijn favoriete dromen heb ik op die manier beleefd. 't Ging over vampieren. Waarschijnlijk moeilijk te volgen als je het zo leest, maar het was een fantastische droom.
Ik en nog een aantal anderen zijn tegen een draak en een vampier aan het vechten. Ik heb een rode jurk aan die uit de 16e eeuw lijkt te komen. Er is ook een ander meisje met donkerbruin haar en een groene jurk. En er was een soort van schattig monsterje, maar die werd al snel opgegeten door de draak. Ik en het andere meisje worden gevangen genomen.
Ik loop een kamer binnen aan de hand van een vrouw die mijn moeder is en ik ben dood, ik bedoel, ik ben een ondode. Twee meisjes zitten op een bank door het glas-in-loodraam naar buiten te kijken voor zover dat mogelijk is. Mijn moeder waarschuwt ze dat ze spoedig ook vampieren zullen zijn en tot in de eeuwigheid door de gangen van dit kasteel moeten zullen zwerven net zoals wij. We lopen de kamer weer uit.
Ik sta op een strijk mijn groene jurk glad. We moeten ontsnappen. Ik wil net gaan overleggen wanneer een man binnenkomt, hij zegt dat de ceremonie over 3 dagen is en dat we maar beter kunnen doen wat hij zegt.
Het is een dag later, mijn rode jurk heeft plaatsgemaakt voor een simpele jurk. Ik moet de kamer opruimen. Het andere meisje is bezig met het lappen van de ramen en we zijn alleen. Het is tijd om een plan te bedenken. Maar weer krijgen we de kans niet, het andere meisje wordt geroepen en ik ben weer alleen.
Wanneer ik die avond weer in mijn kamer ben trek ik mijn groene jurk weer aan en vlucht het huis uit. Ik zadel een paard en galoppeer weg. Ik wordt achterna gezeten, maar m'n belagers kunnen me niet bijhouden.
Ik loop door de bossen, m'n rode jurk zit vol met modder. Door de verwarring van de avond daarvoor heb ik kunnen ontsnappen. Na een tijdje gelopen te hebben kom ik bij een dorpje, in de winkel staat het andere meisje, maar ze lijkt wel gek. Ik besluit dat we verder moeten trekken en help haar op haar paard.
Ik zit bij m'n vader voorop het paard. Een paar soldaten rijden achter ons en ze klagen dat we de zoektocht allang hadden moeten staken. Aan de rand van het bos vinden we een dorpje. M'n vader geeft me mijn parasol en helpt me van het paard. Ik loop de winkel in en vraag aan de winkelier of ze misschien twee meisjes hebben gezien. Met de verkregen informatie loop ik weer naar mijn vader.
Ik rijd achter de heer van het kasteel en ik ben net zoals de paarden moe. Mijn collega klaagt over het feit en met een zwaai van het zwaard van de heer ligt mijn collega half op de grond. Zijn onderlichaam zit nog in het zadel. We rijden verder, niemand durfst iets te zeggen.
We galopperen door het bos, het andere meisje blijft maar onzin mompelen. Ik hoor de hoeven van andere paarden en we zullen spoedig ingehaald worden. We komen bij een rivier en er is geen brug te vinden. Het is nacht geworden. We draaien ons om en pijlen zijn op ons gericht.
Vuur! Mijn pijl vliegt door de lucht. Het meisje in de rode jurk zakt door haar knieen en valt dood neer.
Mijn dochter zit voor me op het paard, ze beweegt zich niet en kijkt stil naar de lijken. Ik draai me om en zeg dat we terug kunnen naar het kasteel. |
Hoe ik dat voor elkaar kreeg? Moeilijk te zeggen. Ik probeer aan het begin van de droom geen gedaante aan te nemen, ik ben er wel, maar eigenlijk ook niet. Ik ga een beetje mee met de droom, maar houd toch de touwtjes in handen, om er een geheel van te maken.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Za 16 Sep, 2006 |
|
|
Als ik ooit in een LD terechtkom (zal vast wel eens gebeuren) wil ik wel proberen om diverse scenes uit TV-series, films, games, boeken et cetera na te doen, op m'n eigen, eigenwijze manier.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Zo 17 Sep, 2006 |
|
|
| Ralph schreef: |
|
Als ik ooit in een LD terechtkom (zal vast wel eens gebeuren) wil ik wel proberen om diverse scenes uit TV-series, films, games, boeken et cetera na te doen, op m'n eigen, eigenwijze manier. |
of ga een 5 sterren restaurant binnen, en bestel het "Deluxe 10 gangen menu", en betaal met je goldcard. -wel in een droom dan -
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
23 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Zo 17 Sep, 2006 |
|
|
heb nog maar 3 keer lucide gedroomd, waarvan laatste keer gistere..
leukste vind ik vliegen, maar heb nog niet zoveel ervaring..
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Za 14 Okt, 2006 |
|
|
Ik vind mensen die ik haat of leraren ofzo een klap geven altijd wel leuk
En soms als mijn 'droomprins' erin voor komt hem zoenen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Za 14 Okt, 2006 |
|
|
Als ik in mijn droom op mijn werk ben: naar dat lekkere ding toegaan en hem vragen of hij me een knuffel wil geven, wil vasthouden. Laatst was ik in een andere omgeving en ik riep zijn naam. En ja hoor, daar ging een deur open en kwam hij tevoorschijn. Het voelt heel goed, een soort elektriciteit. In RL kan ik er niets mee.
Groet, Kikkie
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |