EN | NL | FR

Pijn in een lucide droom..

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 18-9-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik voel in beide ND's en LD's pijn. Wel altijd dezelfde soort pijn echter....een typische...droom pijn, niet plezant.

back to top
Yohurt
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-7-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug, 2007  Reageer met quote

ik voel pijn in droom, maar meestal onthoud ik niet da tik pijn heb gevoeld, net zoals dat ik geluiden en kou en warmte vergeet. Alleen beelden onthoud ik.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 25 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik kan ook pijn voelen in een lucide droom.
Ik heb ook wel eens gecheckt of het een droom was door flink in een mobieltje te knijpen. Het voelde ultra-echt aan. En daardoor dacht ik vervolgens dat het echt was.

Alle fysieke ervaringen die je je kunt bedenken, kunnen uit je herinnering worden gehaald in lucide dromen. Ook pijn, ook het in je arm knijpen, ook klaarkomen, en dus dat je een fysieke indruk hebt is niet in alle gevallen een garantie om te checken dat je droomt. Bij mij is de beste check of iets een droom is, juist iets op te roepen wat specifiek bij een droom hoort! Iets wat op aarde onmogelijk wordt geacht. Dan weet je het echt pas zeker.

Wat mij het best juist helpt om RC te doen, is juist niet iets van het reeds bekende op te roepen, maar bijvoorbeeld juist te denken dat ik skates aan heb en merken dat ik skate. Dan weet ik het pas. Of door een sprong vooruit te nemen en vast te stellen dat ik langer zweef dan verwacht. Juist door specifiek droomachtige zaken op te roepen weet je echt dat het een droom is.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 25 Aug, 2007  Reageer met quote

De achterliggende gedachte is de volgende: als je verwacht dat het mobieltje hard is, dan zal hij in je droom ook hard voelen doordat je die tegenkracht tegelijk ook denkt. En zo kan het ook gebeuren dat je arm ook echt pijn doet als je er in knijpt. Als je het maar gelooft of normaal vindt.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: