EN | NL | FR

LD op commando.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
saskia
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-10-2007
LDs:

LD op commando.
BerichtGeplaatst: Di 31 Jul, 2007  Reageer met quote

Is er iemand die op commando lucide kan dromen? Ik vraag het me zo ontzettend af. Mij lukt het i.i.g. niet, helaas. Soms voel ik het wel aankomen en dat merk ik dan aan hardkloppingen en zweverig worden maar echt zelf oproepen, nèh. Ik probeer het wel met WILD maar pffff..val gewoon in slaap zonder LD.

Als er iemand is die dit voor elkaar krijgt zou ik het graag willen weten, en met mij zeker vele anderen. Als het mij uiteindelijk lukt zal ik het laten weten!

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 01 Aug, 2007  Reageer met quote

Onder de juiste omstandigheden gaat WILD me heel gemakkelijk af. Alleen de omstandigheden zijn doorgaans niet juist :/

back to top
saskia
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 02 Aug, 2007  Reageer met quote

hmmm...dan is het i.d.d. ook lastig. Afgelopen nacht kwam ik wel in een soort van droomtoestand maar viel dus net te vroeg in slaap, maar het is alweer een stapje verder. Het lijkt dat nu ik bewuster bezig ben om lucide te dromen het alleen maar lastiger word, terwijl toen ik er geen aandacht aan gaf alles vanzelf ging, ik word nu zelfs vaker wakker zonder te weten wat ik heb gedroomt . sadblauw Misschien moet ik er minder mee bezig zijn.

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 18-9-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik kan Lucide dromen perfect oproepen net ná het ontwaken uit een gewone droom. Het duurst dan soms slechts enkele seconde voor je weer in slaap doezeld. Niet moeilijk om in z'n korte tijd bewust te worden.

back to top
BaXiess
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 8-9-2009
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Wo 08 Aug, 2007  Reageer met quote

Drahcir schreef:
Ik kan Lucide dromen perfect oproepen net ná het ontwaken uit een gewone droom. Het duurst dan soms slechts enkele seconde voor je weer in slaap doezeld. Niet moeilijk om in z'n korte tijd bewust te worden.

hoe doe je dat? bewust worden in die paar seconden?? ik weet dat ze er zijn want ik zag men broertje op vakantie een keer zen ogen open doen en naar een paar seconden weer dicht en de volgende dag wist ie er niks meer van, maar hoe word je bewust in zown moment?

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 09 Aug, 2007  Reageer met quote

Je geest wakker houden, maar je lichaam in slaap laten vallen. Ik stel me meestal iets simpels voor (een blauwe lucht met een paar wolkjes) en blij dat me voorstellen, totdat ik merk dat ik in slaap gevallen ben. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

back to top
saskia
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 09 Aug, 2007  Reageer met quote

Het lukte me voorheen goed om een lucide droom zo binnen te stappen, maar dat was vooral in een periode dat ik redelijk gestrest was. Ik zal mijn wekker vanacht zetten, eens kijken of het gaat lukken. Bedankt voor de tips.

Gek eigenlijk dat nu ik me er bewust van ben dat het dan niet meer vanzelf gaat, hmmm, trainen dan maar!!

back to top
saskia
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 12 Aug, 2007  Reageer met quote

Yessss!!! Het is gelukt. Ik ben gaan lezen omdat ik daarvan vaak slaperig word maar meetal niet snel in slaap val. Ik lag op de bank en deed wat Tomara vertelde, dus geest wakker houden, beetje doezelen(bedankt Tomara!). Mijn hart begon hevig te kloppen en mijn oren begonnen te suizen. Op een gegeven moment zweefde ik door mijn huiskamer. Het meeste in mijn huiskamer was wit, ik heb veel kleur in mijn huiskamer dus dat viel me het eerste op. Mijn eettafelstoelen zijn paars, in mijn droom waren die ineens heel erg groot. Mijn moeder kwam mijn huiskamer binnen lopen vanaf het balkon en begroette me, voordat ik mijn moeder kon begroette werd ik helaas wakker. Ik moest wel erg mijn best doen om niet naar boven te zweven maar het was echt super leuk. Helaas werd ik snel wakker.

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
LDs:

Dat klinkt als er erg leuke ervaring. Ik ben niet zo goed in dromen op commando, komt vooral omdat ik slecht in slaap (paar uur). Lijkt me erg fijn om het zo te kunnen.

Hoe verklaar je eigenlijk dat je het wel kon toen je gestressed was???

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Bij stress is de geest onrustig. Veel mensen slapen dan lichter, krijgen last van nachtmerries etc.

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
LDs:

Dat wist ik niet, intressant.
Lucide dromen tijdens stress lijkt mij voor mezelf niet mogelijk, ik moet altijd helemaal 'in to' LD's zijn. Bij stress lig ik de hele nacht maar te piekeren, ik droom inderdaad meer maar heel chaotisch en onprettig.

back to top
saskia
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 15 Aug, 2007  Reageer met quote

Toen ik gestresst was was ik geestelijk erg onrustig en kon ik erg slecht slapen maar mijn lichaam was wel erg moe, misschien dat ik daarom wel meteen ik in lucide droom kon "overstappen". Maar zoals Tomara al zei waren het vooral nachtmerries.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: