EN | NL | FR

Elke nacht?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
toongunius
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 30-7-2007
LDs:

Elke nacht?
BerichtGeplaatst: Zo 10 Jun, 2007  Reageer met quote

Zijn er van jullie die elke nacht een LD hebben of gebeurt het maar om de x aantal dagen?

Ik heb onlangs mijn eerste LD gehad en de dag daarna mijn tweede maar gistern avond (3de avond op rij) lukte het me amper om hem te onthouden :D. Zijn er tips om elke avond een LD te hebben?

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2008
LDs:

Als je elke nacht meerdere malen wakker wordt en WBTB en WILD combineert, dan kun je elke nacht wel een LD hebben. Maar de vraag is of je dat ook daadwerkelijk wilt. Het is waarschijnlijk leuk in het begin, maar daarna begin je de waarde van goede nachtrust ook in te zien.

back to top
toongunius
LD4all lid
LD4all lid
28
LDs:

In een ander topic staat dat je even uitgeslapen bent of je nu een LD hebt of niet.

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 6-10-2009
LDs:

Je wordt ook niet moe van het hebben van een LD zelf, maar de technieken om de LD's op te wekken kunnen wel vermoeiend zijn. Als je bv met de WBTB techniek om 4 uur sochtends opstaat om dan iets te gaan doen en even later weer naar bed te gaan mis je wat nachtrust.

back to top
toongunius
LD4all lid
LD4all lid
28
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jun, 2007  Reageer met quote

Gebruiken jullie soms WBTB, ik heb het nog nooit geprobeerd. Wat is jullie WBTB techniek?

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jun, 2007  Reageer met quote

Mijn techniek? Ik wordt gewoon vaak 's nachts wakker. Ik wordt een keer rond twee uur wakker, omdat ik wat moet drinken. Dan weer een keer rond half vier, hetzelfde verhaal. En dan weer rond een uur of half 6, ik drink weer wat, ga naar het toilet, neem medicijnen in en ga weer slapen.

Geloof me als ik zeg dat dit verre van ideaal is als je gewoon een goede nachtrust wilt.

back to top
Sputnique
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 25-6-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 24 Jun, 2007  Reageer met quote

Hoi, ben nieuw hier!!!

Ik heb me al een tijdje geoefend in lucide dromen en ben er (denk ik) al redelijk goed in. Voor het laatste, eigenlijk velede zaterdag, moest ik weer een hele dag leren maar ik was veels te moe. Ik ben tijdens het leren op mijn bed in slaap gevallen, en had een goeie, duidelijke lucide droom. Ik realiseer me in men droom dat ik moest leren dus wordt ik wakker, ik zet me recht, schud mijn hoofd, maar realiseer me dat ik nog steeds te moe ben. Ik leg me weer op men bed, en hops weer een lucide droom (een soort vervolg.) Daarna weer wakker, weer het moe gevoel en wéér een lucide droom.

Het vreemde is dat die dromen elk maar een halfuur-3kwartier duurden, is dat normaal? Of waren dat helemaal geen lucide dromen? Ik herinner ze nu niet meer, maar liep er zaterdag wel de hele tijd mee rond in men hoofd..

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 5-10-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 24 Jun, 2007  Reageer met quote

welkom sputnique welcome

zodra je in je droom realiseert dat je droomt, heb je een lucide droom smile

het ligt eraan hoe lang je hebt geslapen, maar het klinkt wel vrij normaal qua lengte, naarmate je langer slaapt is je droomslaap ook langer.

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

BerichtGeplaatst: Di 26 Jun, 2007  Reageer met quote

het is toch niet elke keer een lucide droom als je het weet.. ik heb wel eens gehad dat ik wel wist van 'ik zit in een droom' maar dat ik dan niet echt dacht 'dit is een droom dus ik kan doen wat ik wil'

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2007  Reageer met quote

Quote:
het is toch niet elke keer een lucide droom als je het weet..

Nee hoor.

back to top
Nezôth
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 10-8-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 01 Aug, 2007  Reageer met quote

''Het vreemde is dat die dromen elk maar een halfuur-3kwartier duurden, is dat normaal?''

maar ?? confused , die van mij duren nooit langer dan vijf minuten sadblauw

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 03 Aug, 2007  Reageer met quote

Die van mij duren ook niet al te lang, hoor. Ik denk dat die 'maar' op slaap sloeg, en die 'die dromen' op haar (denk ik?) dromen. Ofwel, ze vraagt zich af waarom ze al weer na een aantal kwartier wakker werd, in plaats van zeven a acht uur te slapen of zo. tounge2

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 18-9-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 12 Aug, 2007  Reageer met quote

Dr ag an schreef:
het is toch niet elke keer een lucide droom als je het weet.. ik heb wel eens gehad dat ik wel wist van 'ik zit in een droom' maar dat ik dan niet echt dacht 'dit is een droom dus ik kan doen wat ik wil'

Daar ben ik het eerlijk gezecht mee eens, soms weet ik dat ik droom maar soms ben ik helemaal...bewust. Misschien dat er taal technisch geen verschil in zit maar als ik helemaal bewust ben, kan ik lekker wandelen, is alles scherp, herinner ik mijn naam en zit ik ondertussen te verzinnen hoe ik de droom opschrijf nadat ik wakker ben geworden.

Als ik gewoon weer dat ik droom gaat mijn droom vaak door met het oude onderwerp, niets wordt scherper, ik zit nog steeds met de eventuele problemen van de droom, ik weet gewoon ergens dat ik droom.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: