EN | NL | FR

De dood bestaat niet !!!!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
DreamerAlmelo
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 26-3-2009
LDs: Tel kwijt

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik ga het een keer proberen in een LD, ik verwacht dat ik dan naar een soort hemel ga dus weet eigenlijk al een beetje wat er gaat gebeuren tounge2

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug, 2007  Reageer met quote

ik ben wel eens dood gegaan of bijuna maar dan word ik wakker.. misschien als je het expres doet in een ld dat je er dan niet zo van schrikt en toch door blijft dromen lijkt me grappig om een keer mee te maken

back to top
Yohurt
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-7-2008
LDs:

Dood gaan in een droom? Lijkt me best interesant, maar denk niet dat het lukt omdat het iets is wat je nooit hebt mee gemaakt (het gevoel van dood gaan).

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Mooi stuk, matrix ^^

ThE_MaTRiX schreef:

Als onze geest eenmaal de beslissing heeft genomen om terug geboren te worden, maken we een blauwdruk voor dit leven.
Deze bevat alles, van het soort ouders, familie, jeugd tot onze carrière, gezondheid en leeftijd die we zullen bereiken.

Dit begrijp ik niet whatsthat Je wil toch dat je gelukkig wordt? Ik geloof niet dat alle mensen gelukkig zijn, ofzo. (Joh, ik vind het moeilijk om dit uit te leggen).

ThE_MaTRiX schreef:

We kiezen ook voor een leeronderwerp, waarvan we denken het meeste te kunnen leren. Op dat gebied zullen we daarom ook het meeste op de proef gesteld worden zolang we hier zijn.
Er zijn zeven onderwerpen waaruit je kan kiezen...
familie-sociale leven-liefde-gezondheid-spiritualiteit-financiën en carrière.
Als je je leven onder de loupe neemt zal je zien dat er één onderwerp hiervan is dat je maar niet op de rails krijgt.
Als het écht tegenzit slaat dat dan ook over op de andere onderwerpen zodat je het gevoel krijgt dat alles tegenzit.

Neuh, dat merk ik niet. Maar dat komt misschien omdat ik ook nog maar 14 ben Wel is het zo dat ik nog geen flauw idee heb wat ik 'later' wil worden. Ik weet alleen dat ik iets met tekenen of ontwerpen wil gaan doen.

Als je dan in die andere dimensie bent, hoe zie je er dan uit? Mag je dan zelf kiezen? En hoe herken je familie? Als je superveel levens gehad hebt, lijkt me dat sowieso nogal lastig.

Ik had eens een artikel gelezen over een vrouw die hele erge nachtmerries had, waarin ze mensen hoorde gillen en schreeuwen. Toen ze naar een eeuuh... persoontje was geweest om haar te helpen, bleek dat de grens tussen haar vorige leven en haar huidige leven heel dun was geweest, en ze omgekomen was ergens in een oorlog. Haar ouders uit haar vorige leven leefden ook nog!

Ik vraag me af of ze dan maar heel kort aan 'gene zijde' is geweest? Of alvast 2 blauwdrukken heeft gemaakt?

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers

ik ga ervan uit dat alles is ontstaan vanuit de oerknal en dan vraag ik me dus af waar God en zielen/geesten van mensen waren voor de tijd dat er mensen waren op aarde waren.. en er komen nog steeds mensen bij en hoe komen zij dan aan geen ziel?

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Je zou kunnen zeggen dat God er voor de oerknal was, en een oerknal maakte. En misschien is ie ook nog steeds bezig met nieuwe zielen maken

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers

haha je weet het maar nooit in deze freaky wereld tounge1

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 18-9-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 12 Aug, 2007  Reageer met quote

Eerlijk gezecht, ben ik bang dat als je dood gaat je...dood bent, maar door leeft in je kinderen. Helpt een extreem aantal dilema's uit de weg.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 13 Aug, 2007  Reageer met quote

Dat lijkt me sterk Dan zou je toch een soort van karakterverandering moeten doormaken? En wat als je nou 15 kinderen hebt?

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 13 Aug, 2007  Reageer met quote

Lijkt mij logisch, maar ik wil niemand overtuigen smile Ik zie leven zo zeer als individueel maar als een boom; Grote stam, splits af in grote takken, splits af in kleine takken, splits af in nog kleine takken. Elk van die takken is onderdeel van die boom.

Volgens mij bestaat elk wezen dus niet zo zeer eeuwig, maar de natuur in zijn geheel. Één natuur, eeuwig. En ik denk dat we 'aan het einde' hier een mee worden.

Karakter heeft voor mij meer te maken met de dingen die je door je leven mee maakt, opvoeding/school/trauma's enz.

Dit is mijn, misschien iets te atheïstische kijk op het leven, de visie van andere klinkt vaak ook logisch en spreek me vaak meer aan maar aangezien ik een dier/incect/plant niet 'belangrijker' of 'hoger' vind als een mens (mens is ook gewoon een dier, in vele opzichten zelfs zwakker als de meeste dieren) krenkt het bij mij wel, zou nou elk miertjes, mosje, mugje een hiernamaals hebben? En wat zou het nut daar van zijn?

Dat is gewoon mijn kijk, ik probeer niemand over te halen, want ik zou willen dat ik dit niet dacht (is niet erg goed voor je individu wink5)

back to top
Wout3r
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-1-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 01 Sep, 2007  Reageer met quote

het is een feit dat je letterlijk oneindig bent..
Je bent in feite energie, energie kan NOOIT kapot weg of dood. Het kan alleen veranderen van vorm.

Persoonlijk zou ik zeggen, dood is dood, is het logiste. behalve mijn stukje hierboven, ik bedoel dus je karakter je ''geheel'' weg gaat, dat bedoel ik met dood-dood.

reden daarvoor is gewoon omdat ik weet wat je hersenen wel niet doen.. alles.. als je fuckt met je hersenen kan je een compleet ander persoon worden, als je de verkeerde of goeie medicijnen neemt kan je 'gevoel' emoties compleet omslaan.. als je bepaalde delen weghaalt in je hersen voel je helemaal geen emoties meer.. dus een geest die dat wel heeft, lijkt me sterk omdat je dan hoe dan ook ''jou'' zou blijven onafhankelijk van wat je met je hersenen doet, wat dus gewoon niet zo is.

Geesten zijn denk ik projecties van mensen, angsten, hallicunaties, telekenese etc. Kracht van mensen zelf niet van geesten. Het sucks mss maar het lijkt me zo onlogisch dat je ''jou'' blijft.. toch is er teveel ''bewijs'' in onverklaarbare dingen om te zeggen dat er niks anders is...

ik denk dat we het gewoon niet kunnen bevatten met een hersen.. zelfde reden dat we het oneindig niet kunnen bevatten.. ik bedoel of je nou dood gaat of niet is het nog minst vage.. de REDEN waarom er zowiezo iets is is gewoon al vaag... hoe is het ontstaan... waarom.. was er ooit niets of hoelang bestaat het al, hoe groot. Oftewel waarom zou je het proberen uit te vinden, geloof me iedereen die dit leest zal er binnen 100 jaar achter zijn... ^^ . Persoonlijk denk ik niet dat je moet denken aan dingen als hier, daarmee bedoel ik dat je geen poort zal zien en een gozer met een checklist of iets.. Wat dan wel i dunno.. dat het leven ooit eindigt geeft ingeval wel meer waarde aan de tijd die je wel hebt

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 01 Sep, 2007  Reageer met quote

Het ergste dat kan gebeuren na je dood (dingen als hel er buiten gelaten, door geloof ik écht niet in).. het aler erste is dat er niets maar dan niets is na de dood. En dat, is niet erg, als er niets is wil je ook niets, dus heb je alles wat je wilt.

Ik denk dat mensen altijd blijven zoeken na een eeuwigleven of hiernamaals, misschien een soort ingebouwde verdediging in de hersenen, je kan immers gek worden of zelfmoord plegen als je er van overtuigd bent dat je ophoud na je dood.

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
33
Researchers
Laatst gezien: 30-4-2016
LDs: driemiljard

BerichtGeplaatst: Zo 02 Sep, 2007  Reageer met quote

Ik denk dat het daarom ook niet zo gezond is om uberhaupt zeker te weten wat er is na de dood, omdat je dan een verwachting hebt. Met zekere verwachtingen kunnen veel mensen er een eind aan gaan maken wanneer dit leven hun minder aanstaat dan wat ze zouden krijgen als ze nu dood zouden gaan.

Ik geloof daarom ook niet dat er eigenlijk zo goed als geen mensen zijn die 100% zeker dénken te weten wat er hierna gebeurt. neutral

back to top
Mighty Mike
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-3-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 10 Mrt, 2008  Reageer met quote

De dood bestaat wel !!!

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 19-10-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2008  Reageer met quote

Mighty Mike schreef:
De dood bestaat wel !!!

Ja de dood bestaat. Het is alleen slechts een verandering van energie. Net zoals bij verbranding warmte ontstaat. wink5

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: