EN | NL | FR

OPROEP tot oefening om samen lucide te dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Taco
LD4all lid
LD4all lid
51
Laatst gezien: 4-7-2008
LDs:

OPROEP tot oefening om samen lucide te dromen
BerichtGeplaatst: Wo 15 Aug, 2007  Reageer met quote

Beste LD-ers,

Ik vraag vrijwilligers/serieuze droomreizigers om mee te doen aan een oefening om samen te dromen. Het is een eeuwenoude sjamanenoefening, waarin leerlingen werden geleerd om het samendromen onder de knie te krijgen. Zij werden opgeleid tot een soort coterie, een groep dromers die uiteindelijk alle kennis konden bundelen, zodat iedere deelnemer over alle wijsheid van allen kon beschikken. Maar dat terzijde.

Het werkt als volgt, we spreken een plaats af waar we proberen te zijn tijdens een LD. Voor deze oefening is dit het Damplein in Amsterdam. Als het lukt, dan probeer je een andere LD-er op het plein aan te spreken. Je vraagt hem/haar een voornaam, een kleur en getal onder de tien. Je noemt zelf ook je voornaam, een kleur en getal onder de tien (b.v. Piet, blauw en drie). Probeer het antwoord zo goed mogelijk te onthouden en plaats dit in dit forum de volgende dag. Mocht je echt samen hebben gedroomd, dan leest die ander zijn eigen antwoord terug in het forum en/of jij het jouwe!!

Ik zal er ook proberen te zijn, te herkennen in rode kledij.

Succes en ... tot straks!

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 16 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik doe mee ^^

Maar kunnen we niet iets anders afspreken? zoals je LD4all naam en een persoonlijk paswoord?
En als we zo een droom hebben gehad we niet meteen de hele droom posten? Zodat onze dromen die van elkaar niet beinvloeden smile

We hebben iets soortgelijks geprobeerd op het engelse forum maar tot nu toe zonder succes. Daar gebruikte we echter een fantasy wereld.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Ik ben nooit in Amsterdam geweest Is het dan niet lastig om daar heen te gaan in een droom?

back to top
mickey
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-11-2010
LDs: 1

Zou graag meedoen, maar heb nog nooit een lucide droom gehad sadblauw Of is dit juist nog meer een stimulans voor mij om het echt te krijgen?

Overigens wel een heel leuk idee!

back to top
Taco
LD4all lid
LD4all lid
51
LDs:

diverse antwoorden
BerichtGeplaatst: Vr 17 Aug, 2007  Reageer met quote

Beste LD-ers,

Drie reacties, drie vragen. Zal ze van onderaf trachten te beantwoorden.

Beste Mickey, ja, het kan stimulerend zijn om je eerste LD te hebben. Om dit te trainen, zou je ong. 20 x per dag heel bewust het damplein moeten visualiseren en dat je daar dan staat en iemand vraagt om voornaam, kleur en getal. Geheid dat je dit eens droomt en dan ontwaak je wellicht in die droom. Voor de meer LD-ervarenen onder ons, om succes te beogen zou je ook op deze manier te werk kunnen gaan.

Beste Ambsi, in een LD reis je zo snel als je gedachte. Met andere woorden, ook al sta je op de Zuidpool, zodra je het damplein visualiseert in je LD en je wenst daar te zijn, dan sta je er meteen op, als je de LD vast weet te houden.

Beste Ansie, klinkt als een goed plan. Ik weet alleen niet hoe dat technisch in zijn werk gaat (ben geen ervaren computergebruiker), misschien kun je het voorstel uitleggen. Om be´nvloeding te voorkomen, misschien werkt het om in dit forum slechts te melden dat je succes dacht te hebben en dat je alleen het antwoord meldt (b.v. Piet, geel en drie). Dan vraag je om verificatie. Is er zo een "Piet", dan kunnen die twee verslag doen, aan elkaar of als ze het leuk vinden, in het forum ter inzage voor ons allen die ge´nteresseerd zijn.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Re: diverse antwoorden

Taco schreef:
Beste Ambsi, in een LD reis je zo snel als je gedachte. Met andere woorden, ook al sta je op de Zuidpool, zodra je het damplein visualiseert in je LD en je wenst daar te zijn, dan sta je er meteen op, als je de LD vast weet te houden.

Nah, ik bedoel of het dan niet lukt om op dezelfde plaats te zijn Omdat ik nog nooit op dat plein ben geweest en ik dus ook niet weet hoe het er uitziet.

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2008
LDs:

Misschien kunnen jullie een onafhankelijk persoon gebruiken om de dromen te verzamelen en tegelijkertijd op het forum te posten? Ik wil die onafhankelijke persoon wel zijn. Dan sturen de deelnemers mij het droomverslag en dan post ik ze, zodra ik ze allemaal binnenheb, op het forum.

back to top
saskia
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-10-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 19 Aug, 2007  Reageer met quote

Yep, ik doe mee, ik ga mijn best doen! Hopelijk lukt het!

back to top
Taco
LD4all lid
LD4all lid
51
LDs:

tomara inzamelaar
BerichtGeplaatst: Ma 20 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik vind het een goed idee om Tomara als inzamelaar aan te wijzen. Bij geen tegenbericht ga ik ervan uit dat we Tomara gaan posten t.a.v. onze droomreizen naar het Damplein.

Ambsi, ik raad je aan foto's cq webcams te bezoeken om het Damplein in je op te nemen. Specifieke details zijn niet zo belangrijk, als je het plein en de Dam maar kan visualiseren.

Allen succes!

Taco

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

Dat is een goed idee smile we nemen Tomara als tussenpersoon.

back to top
the1
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-3-2009
LDs:

Ik wil wel meedoen. Misschien beter om een bekendere plek te nemen? Ik kan me nou niet bepaald het damplein voorstellen. doe anders de afsluitdijk of de eiffeltoren...

back to top
StrawberryFields
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 21-8-2007
LDs:

tadnecty schreef:
Ik wil wel meedoen. Misschien beter om een bekendere plek te nemen? Ik kan me nou niet bepaald het damplein voorstellen. doe anders de afsluitdijk of de eiffeltoren...

Inderdaad, dat lijkt me ook beter, om echt een bekend bouwwerk te doen. Overigens heb ik nog maar twee keer een LD gehad dus ik betwijfel of ik mee kan doen.

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 21 Aug, 2007  Reageer met quote

Okay, hierbij neem ik officieel de rol van tussenpersoon op me. Waar en wanneer jullie elkaar willen ontmoeten spreken jullie maar af, ik zal mijn postvakje leegmaken voor jullie droomverslagen smile

Ik stel voor dat we een lijst maken van deelnemers en dat iedereen mij een bericht stuurt, ook al hebben ze die nacht geen lucide droom gehad. Dan voorkomen we dat mensen achteraf gaan roepen dat ze een gezamelijke droom hebben gehad.

Okay, dat was mijn inbreng wel, we schakelen weer over naar Taco.

back to top
Taco
LD4all lid
LD4all lid
51
LDs:

Oproep tot samendromen
BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2007  Reageer met quote

In grote lijnen is het dus rond; iedereen die mee wil doen gaat Tomara zsm een berichtje sturen. Bepaal voor jezelf een definitieve kleur en getal en mail dit mee naar Tomara. Dan kan Tomara een lijst maken met voornaam, kleur en getal. Tomara, probeer de lijstgegevens zsm te vergeten, anders kan het je eigen droomresultaten be´nvloeden.

Heeft iemand een LD gehad en denkt een ander ontmoet te hebben, dan kan zij/hij Tomara posten met het resultaat. Tomara kan dit dan checken op de lijst.

Ik raad IEDEREEN aan om mee te doen, ook al ben je geen ervaren LD-er. Als je overdag serieus het damplein visualiseert, liefst minstens 20x tijdens rustmomenten, dan komt die droom vanzelf wel, voor gevorderden Ún beginners. De locatie, daar moet je niet teveel details bij zoeken. Als je het Damplein niet kent, dan visualiseer je gewoon een kaal plein in een stad en jij noemt het Damplein. Ga daar in een LD heen en als er een ander is dan kan je die ontmoeten, ook al droomt die van een meer realistisch Damplein. Hoe dit komt, is op dit moment van irrationeel belang.

Buiten deze werkwijze via Tomara lijkt het mij leuk om, als je een spannende LD hebt gehad mbt Damplein, om dit op deze Forum te plaatsen. Niet als doel te checken of je hebt samengedroomd, dit gaat v.a. nu via Tomara, maar om elkaars ervaringen tot nu toe te lezen, wellicht ter stimulans!

Succes,
Taco

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 24 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik heb tot nu toe twee inschrijvingen gehad. Taco, is er een minimum aantal dat je in gedachten had?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: