EN | NL | FR

Een vraag over je gids en God.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Elysion
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 1-11-2007
LDs:

Een vraag over je gids en God.
BerichtGeplaatst: Di 30 Okt, 2007  Reageer met quote

Ik heb gelezen dat iedereen een gids heeft, en dat je deze kunt ontmoeten. Ik ben al een tijdje bezig met het lezen van de Bijbel, en daarin zijn steeds weer mensen die God tegenkomen of Hem zien in hun dromen. Kan het zijn dat zo'n "ontmoeting" met God eigenlijk een ontmoeting is met jouw gids, en dat dit jouw God is?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

Allereerst is het natuurlijk nog maar de vraag of je in God en gidsen gelooft. Ik kan je niet een echt antwoord geven omdat het gewoon weg niet bekend is. Maar als jij het gevoel hebt dat het zo is zou het best wel eens waar kunnen zijn. Ik zelf geloof niet in God en ik zie een gids als mijzelf.

back to top
Elysion
LD4all lid
LD4all lid
27
LDs:

Je hebt gelijk ja.
Maar stel, ik geloof in God, en het idee dat je een gids hebt vind ik niet raar (ik heb er gewoon nooit over na gedacht). Maar zou het dan kunnen dat, als ik mijn gids in een droom op kan roepen, ik God dan zie?

Ja ik weet het, voor veel mensen klinkt dit waarschijnlijk raar, maar als het zo kàn zijn, vind ik het zeker het proberen waard...

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

Zou het dan niet handiger zijn om om god te vragen?

back to top
Elysion
LD4all lid
LD4all lid
27
LDs:

Uhm, geen idee, ik heb nog nooit iets of iemand opgeroepen in een droom. Maar ik zal het eens proberen!
Hartelijk dank! ^^

back to top
Antoni
vrijheidsstrijder
LD4all lid
33
Laatst gezien: 2-7-2011
LDs: vroeger veel

Een droom over God lijkt mij een van de mooiste, maar ook een van de angstaanjagende dromen die men kan hebben. Lees in Openbaring 1:17 maar wat die arme Johannes overkwam:

"En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;"

Ik geloof niet dat je God kan tegenkomen in een droom, daar is Hij te omvangrijk en onvatbaar voor. Je zal slechts een aspect van Hem zien en dat kan een gids of een engel zijn. En als je de Bijbel gelooft dan komt God alleen tot degenen met wie Hij een bijzonder plan heeft.
Soms droom ik over Jezus, maar veel stellen die dromen niet voor. Laatst was ik Hem zelf, achterna gezeten door Judas. Een andere keer hing Hij aan het kruis. Ben ik in die dromen God tegengekomen of slechts beeltenissen uit mijn onderbewustzijn? Ik denk het tweede. Je zal dus nooit zeker weten of je God echt tegenkomt of niet.

back to top
Elysion
LD4all lid
LD4all lid
27
LDs:

Bedankt Antoni, wat je zegt klinkt allemaal heel logisch. Ik heb nog niet gelezen over Johannes, maar dat ga ik zeker doen. Ik hoop niet dat God een plan met mij heeft, want ik wil niet bijzonder zijn.

Ik ga maar eens experimenteren met het oproepen van mijn gids, en ik zal wel laten horen wat voor iemand ik tegen ben gekomen wink

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 20-10-2019
LDs: genoeg

Ik vind het maar een geromantiseerd idee dat GOD een plan voor je heeft. Het plan komt uit je eigen hart. Als jij de wereld wil veranderen dan kan dat ook gewoon. Iedereen heeft die kracht in zich, en het zijn maar enkele mensen onder ons die dit inzien. Ikzelf weet nog niet wat ik voor de wereld wil gaan betekenen. Op dit moment denk ik nog teveel aan mezelf wink5 Zodra ik voor mezelf een plan heb dan kan ik voor de rest van de wereld een plan hebben!

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

mijn plan is om gewoon met de rest van de brave burgers mee te doen, geboren worden>school>werk>vrouw en kinders>dood
en van geboren worden tot de dood gewoon zo veel mogelijk lol maken :D

back to top
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 23-3-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 31 Okt, 2007  Reageer met quote

Ik denk dat Pseudos wel iets ingewikkelders bedoelt met een plan wink5

back to top
Antoni
vrijheidsstrijder
LD4all lid
33

Gods plannen in de Bijbel brachten opstanden en volksverhuizingen teweeg. Dat is iets drastischer dan een gelukkige grijze muis in de massa te zijn.

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

Footprints schreef:
Ik denk dat Pseudos wel iets ingewikkelders bedoelt met een plan wink5

ja als je zou geloven dat god een plan met je heeft ga je er vanuit dat alles al vast staat omdat god dat voor je bepaalt.. als je daar niet in gelooft is er dus geen plan. dus het plan maak je dan zelf maar op, het hoeft niet gods plan te zijn. ik zeg alleen dat je eigen plan te nietig is om de hele wereld te veranderen.

back to top
Antoni
vrijheidsstrijder
LD4all lid
33

Nr1 schreef:
Footprints schreef:
Ik denk dat Pseudos wel iets ingewikkelders bedoelt met een plan ;)

ja als je zou geloven dat god een plan met je heeft ga je er vanuit dat alles al vast staat omdat god dat voor je bepaalt.. als je daar niet in gelooft is er dus geen plan. dus het plan maak je dan zelf maar op, het hoeft niet gods plan te zijn. ik zeg alleen dat je eigen plan te nietig is om de hele wereld te veranderen.

Of God geeft ons genoeg vrijheid om Hem te gehoorzamen of niet. Gods plan voor de wereld/mensheid komt uiteindelijk toch wel uit. Onze afzonderlijke individuele levens hebben daar geen invloed op (zoals je al zei). Als God tot je spreekt en je beveelt iets te doen (of te laten) dan is het niet onmogelijk om tegen dat 'plan' in te gaan. Kijk maar wat er bij Adam en Eva is gebeurd. Maar uiteindelijk heeft Hij het laatste oordeel, dat is Zijn plan.
Dit alles mits je de Bijbel gelooft.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 20-10-2019
LDs: genoeg

Een plan begint pas bij geloof. Geloof in God, geloof in jezelf of geloof in de mensheid.
En je hoeft ook niet de hele wereld te veranderen. Zolang je leeft heb je al invloed op het leven en de ontwikkeling van persoonlijkeheden om je heen. Dat is wat wij mensen doen. Elkaar helpen te ontwikkelen.
Maar toch knaagt er iets aan mij dat ik "iets" belangrijkers moet doen dan alleen mensen aan het denken zetten. Maar dat komt vanzelf wel wink5

back to top
865846874
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 26-4-2010
LDs:

Re: Een vraag over je gids en God.
BerichtGeplaatst: Vr 10 Apr, 2009  Reageer met quote

Elysion schreef:
Ik heb gelezen dat iedereen een gids heeft, en dat je deze kunt ontmoeten. Ik ben al een tijdje bezig met het lezen van de Bijbel, en daarin zijn steeds weer mensen die God tegenkomen of Hem zien in hun dromen. Kan het zijn dat zo'n "ontmoeting" met God eigenlijk een ontmoeting is met jouw gids, en dat dit jouw God is?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel

Zou goed kunnen. Ik heb nooit over mijn 'gids' gedroomd, maar ik zou God zien als alles dat is, als het leven, het universum, veel groter dan iets dat je in je dromen ziet of waar je mee communiceert.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: