EN | NL | FR

(Lucide) Dromen tijdens operatie

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 18-10-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Di 27 Nov, 2007  Reageer met quote

Weetje! Ik ben van de zomer voor het eerst in mijn leven flauw gevallen. De warmte werd me teveel en ik glipte weg. Op dat moment was er even niks, maar meteen daarop lag ik ingeklemd in een wereld waar alles rood was. Het was er ook lekker warm. Toen besefte ik dat ik dat ik flauwgevallen was. Ik liet de wereld los en zag het gezicht van een vriend voor me. Ik lachte naar hem en wist precies wat er aan de hand was.

Ik vond het wel bizar om zoiets mee te maken. Lucide flauwvallen, haha!

Nog raarder is dat ik een paar dagen geleden tijdens een droom flauw viel. Ik zocht het letterlijk op. Maar ik kan me daar niet veel van herinneren, dus heb ik het niet opgeschreven.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 28 Nov, 2007  Reageer met quote

Ik ben ook twee keer flauwgevallen en vele male bijna. (Nee ik heb geen enge ziekte tounge2 alleen een beetje lage bloeddruk.) Ik herinner me echter totaal niks van beide keren. Ik wist niet hoe lang ik er lag. BIj het ontwaken had ik echter wel een soort droom. Het soort dromen dat je hebt als je heel dicht bij wakker zijn bent. Ik dromen over stripboeken en dingen die ik moest maar ik had veel pijn. (gek na zo een val lachgroen) Ik bewoog me in het echt net zoals in de halfdroom. Niet een heel prettige ervaring. Ik had aangenomen dat ik een soort van hallucineerde door de klap op mijn hoofd de pijn en het te kort aan zuurstof in mijn hoofd.

Weet je zeker dat je droomde terwijl je bewusteloos was? of was het tijdens het ontwaken?

back to top
crossfires
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 29-11-2007
LDs:

Ik ben twee keer flauwgevallen en 1 keer een uur bewusteloos geweest. Alle keren heb ik een soort "buiten mijn lichaam" ervaring gehad. Ik geloofde hier nooit in totdat het me overkwam. Ik had een ongeluk en vandaar dus het uur bewusteloos. Ik kan me precies herinneren wat het ambulance personeel heeft gezecht en wat er allemaal om me heen gebeurde. De ambulance broeders waren hier erg verbaast over. Ik weet dat sommige mensen dit ook meemaken als ze slapen, echter is dit mij nooit overkomen. Het is alle 3 de keren zonder enige intentie gebeurt.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

Ansie schreef:
Weet je zeker dat je droomde terwijl je bewusteloos was? of was het tijdens het ontwaken?

Als je bewusteloos bent kun je ook niet dromen wink5 Ghehe... Het kan mischien we geweest zijn op het moment dat ik wakker werd. Maar wat ik me kan herinneren: Dat ik in een soort toestand was waar ik me opeens bewust van werd. Ik hoorde mijn hart bonken en ik lag heerlijk. Maar wat ik zag was een donkerrode wereld en het leek alsof ik in een kuil lag. Ik was er toen heel erg bewust van dat ik flauwgevallen was.
Op het moment van flauw vallen was het ook wel even zwart voor mn ogen. Maar meteen daarna was het dus die wereld. Het voelde eigenlijk heeel lekker.
Ik weet dat omdat ik snel wakker werd... Ik lag nog op mn rug, dus ze hadden geen tijd om me in de stabiele zijligging te leggen.

back to top
droomfrankie
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 9-12-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 02 Dec, 2007  Reageer met quote

als je word geopereerd ben je meer bewusteloos dan dat je slaapt

op het een moment leg je op de operatietafel en op het andere moment inde uitslaap kamer hmm xD
ik ben geopereerd ik kan het wete

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

BerichtGeplaatst: Ma 03 Dec, 2007  Reageer met quote

droomfrankie schreef:
als je word geopereerd ben je meer bewusteloos dan dat je slaapt

op het een moment leg je op de operatietafel en op het andere moment inde uitslaap kamer hmm xD
ik ben geopereerd ik kan het wete

Op iedereen werkt een narcose anders. Voor de een betekend het echte bewusteloosheid en voor de ander is het meer een REM slaap achtige toestand. Het hangt ervan af hoe gevoelig je ervoor bent.

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

BerichtGeplaatst: Di 04 Dec, 2007  Reageer met quote

het is ook een grappig beeld dat je krijg op het moment dat je in slaap valt, ik zag eerst iedereen om me heen en toen opeens werd het zwart net of ik mn ogen dicht deed. terwijl als je in slaap valt je normaal gesproken niet meer weet wat je 1 sec voor je in slaap valt ziet:P

back to top
Kuikie
Dromertje
LD4all lid
40
Laatst gezien: 15-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mrt, 2008  Reageer met quote

ik ben al verschillende keren onder narcose geweest en heb al wel eens een droom gehad.

nu moet ik wel toegeven dat dit al lang geleden is

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mrt, 2008  Reageer met quote

Je zou maar lucide dromen tijdens een operatie.. Dan weet je dat je niet wakker moet worden :D:D:D

back to top
TonyS
Nieuw lid
Nieuw lid
35
Laatst gezien: 9-6-2008
LDs: sorry ?

BerichtGeplaatst: Ma 09 Jun, 2008  Reageer met quote

crossfires schreef:
Ik ben vaak onder narcose geweest en ik heb bijna elke keer een LD gehad. Het bijzondere aan deze keren is dat ik gelijk vanuit "wakker" in een LD belande.

Tegenwoordig is elk ziekenhuis in nederland verplicht om hersenactiviteit te meten. Ze meten wanneer jouw lichaam pijn gerelateerde stress signalen geeft. Zodra dit gebeurt gaat er een pieper af. Ik zal dus niet zo bang zijn voor een narcose, geniet er van! Dit is een van de weinige momenten dat je precies weet wanneer je in slaap valt!

Zou ik ook zeggen, het feit dat sommige schrik hebben laat een mens soms onnodig panikeren. Met de bijkomende verhaaltjes natuurlijk. Onze technologie staat al redelijk ver tegenwoordig. Ben nog maar net geopereerd en heb tijdens die operatie heerlijk gedroomd. Weet niet precies meer over wat, maar ik weet wel dat ik wakker werd met een gevoel van vrolijkheid en warmte. Ik heb zelfs gezegd : "op z'n gents hé ""MERCI E GASTEN" toen ik nog half onder narcose wakker werd.[/spoiler]

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: