EN | NL | FR

Slaan in dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 25 Aug, 2007  Reageer met quote

Je kijkt gewoon in de spiegel van een paar eigen neigingen en je ziet nu ook de kracht daarvan en dat die dus tégen je is gericht. Zuiver je optreden en je houding en je hart en dit soort rakkers wordt voorkomen in je dromen, anders zullen ze je kwellen tot in lengte van dagen en hun gebied in je eigen mentaliteit blijven opeisen met een of ander door jezelf gevoed krachtsveld in een richting die niet in jouw belang is maar je hindert.

back to top
Nico
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 29-8-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 29 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik herken dit ook, maar dan niet met slaan maar met rennen en vliegen, zowel in normale als lucide dromen. Het lijkt net of je erg verlamde benen hebt en er 500 kilo gewicht aan hebt hangen. Of beter gezegd: hetzelfde gevoel als je probeert te gaan lopen/rennen in ondiep water.
Ja, het is de overtuiging die mist...

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 30 Aug, 2007  Reageer met quote

Het is een dubbele overtuiging, een met 2 kanten.
Het spant in jezelf dan, t.a.v. 1 onderwerp 2 meningen.

Die vlammenwerper is iets wat je niet graag zelf wilt meemaken. "Hoe kan ik diegene wél verrot slaan" is dan ook een mening vanuit het eigenbelang, terwijl het om principes gaat die het belang van het individu overschrijden. Niet alleen je eigen veiligheid t.k.v. een ander maar een betere wereld op zich voor en door iedereen, dát is het streven. Hierin zijn we allen verantwoording schuldig aan God. Als je die dingen zelf krijgt, dan zijn ze een ander ook gegund. Als jij zelf kunt leren, dan kan een ander dat misschien ook gegund.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 23-10-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Za 08 Sep, 2007  Reageer met quote

Ik doe aan karate, maar in mijn dromen had ik vaak last van mijn polsen. Op het moment van raken buigen ze terwijl ze in het verlengde van mn arm moeten blijven.
Maar tegenwoordig ben ik onverslaanbaar in mijn dromen :D

Trouwens, rennen enzo in dromen. Vroeger toen ik jong was ging ik altijd lopen met veel kracht. Zo kwam ik sneller vooruit en kreeg ik een soort van tunnelvision. Het werkt echt smile

back to top
WhiteMirror
Pre-release
LD4all lid
28
Laatst gezien: 19-3-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 17 Dec, 2007  Reageer met quote

haha lol, ik kan ook niemand slaan in een ld... ook niet in een gewone droom trouwens xD. verder kan ik wel vliegen/door muren lopen etc... ;^^ in mijn moordneigende dromen doe ik net alsof ik iemand doe "splashen".. dan maak ik mijn hand langzaam tot een vuist.. terwijl ik fantaseer dat die persoon in mijn hand zit. op een gegeven moment knapt ie (in mijn droom rustig maar xD) uit elkaar als een ballonnetje. ;^^eh,, watnouw slaan XD

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

BerichtGeplaatst: Do 27 Dec, 2007  Reageer met quote

Spiritech schreef:
Je kijkt gewoon in de spiegel van een paar eigen neigingen en je ziet nu ook de kracht daarvan en dat die dus tégen je is gericht. Zuiver je optreden en je houding en je hart en dit soort rakkers wordt voorkomen in je dromen, anders zullen ze je kwellen tot in lengte van dagen en hun gebied in je eigen mentaliteit blijven opeisen met een of ander door jezelf gevoed krachtsveld in een richting die niet in jouw belang is maar je hindert.

Het is een dubbele overtuiging, een met 2 kanten.
Het spant in jezelf dan, t.a.v. 1 onderwerp 2 meningen.

Die vlammenwerper is iets wat je niet graag zelf wilt meemaken. "Hoe kan ik diegene wél verrot slaan" is dan ook een mening vanuit het eigenbelang, terwijl het om principes gaat die het belang van het individu overschrijden. Niet alleen je eigen veiligheid t.k.v. een ander maar een betere wereld op zich voor en door iedereen, dát is het streven. Hierin zijn we allen verantwoording schuldig aan God. Als je die dingen zelf krijgt, dan zijn ze een ander ook gegund. Als jij zelf kunt leren, dan kan een ander dat misschien ook gegund.

sorry hoor, misschien ligt het aan mij..
maar zou iemand me kunnen uitleggen wat Spiritech allemaal zegt?

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 27 Dec, 2007  Reageer met quote

In een droom ben jijzelf alle karakters. Als je tegen een DC vecht, vecht je tegen jezelf en dat kan moeilijker zijn dan je denkt. Een verklaringen hierachter kan zijn dat je twijfelt en dat de ene mening tegen de andere vecht. (misschien bedoelt hij het zo?)

back to top
bareleduc
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 28-2-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 25 Feb, 2008  Reageer met quote

In een lucide droom viel een dc me aan.
Toen ik vroeg waarom ze dat deed vertelde ze me dat ze lucide was, en dat het toch maar een droom was. Ik was verbaast en vroeg haar naam.. Maar ze moest weg en ik ook.. Het was egt vreemd. Ik voelde dat we uitelkaar werde gedreven. Ik ben dr naam helaas vergeten.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt, 2008  Reageer met quote

Slaan is soms geremd, en soms ongeremd (dus dat het wel ongelooflijke dreunen kunnen zijn). Beide halen inderdaad niks uit. Tegenwoordig spreek ik ze nog wel eens flink resoluut toe als iets me irriteert, maar ook daar krijg ik nauwelijks een reactie op terug. Het is zodanig dat ik me wel eens schuldig voel achteraf, of het wel goed was wat ik deed als het zo ineffectief is, dan is er waarschijnlijk een nóg weer andere benadering vereist.

back to top
ichii
Legendary Dreamer
LD4all lid
Laatst gezien: 4-10-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 18 Mrt, 2008  Reageer met quote

Soms heb ik er ook last van dat als ik een paar goeie klappen uit wil delen, mijn armen gewoon gigantisch traag gaan. (net als je soms wil rennen in je droom maar heel langzaam vooruitkomt) Maar vaak heb ik wel superhumanstrength dat ik bijv. door een muur kan slaan, of bijv een auto weg kan meppen :D (maar bij personen minder..)

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 09 Jun, 2008  Reageer met quote

Mocht ik onduidelijk zijn geweest:
Het slaan of mishandelen van mensen is gewoon geflipt, als dit in je dromen op komt, doe je dit dus met onderdelen van jezelf. En is dus ongezond.
Punt.

back to top
BaXiess
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 8-9-2009
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Ma 09 Jun, 2008  Reageer met quote

Bull shit, als jij er al over nagedacht hebt om voor de grap iemand op zijn schouder te slaan ofzow kan dit al in een droom worden omgezet naar het slaan van iemand... Is dus niet ziek ofzo als je iemand slaat in je droom. Daarbij kan ik nooit in een droom iemand slaan. Alsof er een onzichtbaar elastich veld om de persoon die ik wil slaan heen zit en dat mijn slag afremt zodat ik de persoon net niet raak.. best vervelend soms XD

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jun, 2008  Reageer met quote

Apart, zelf heb ik behoorlijk veel dromen waarin ik moet vechten. Ik kan ze altijd raken en zei mij ook net als in het echt. Soms is de overmacht te veel en zal ik moeten vluchten, ook dit lukt soms wel, soms niet. Één keer moest ik in een droom vluchten voor een grote groep jongens, samen met een goede vriendin van mij. We renden door een groot verlaten gebouw heen en moesten op een gegeven moment over een afgrond springen tussen 2 ramen waar het glas uit was. Het lukte mij, maar die vriendin miste en viel naar beneden. Toen sprong ik erachter aan om d'r te grijpen en onder d'r te komen, zodat ze op mijn lichaam zou landen. Dit soort van zelfopoffering komt ook nog relatief vaak voor in m'n dromen.
Zou het bij jullie kunnen komen dat het niet lukt om iemand te slaan, omdat je in het echt eigenlijk iemand anders ook niet pijn zou willen/durfen doen?

back to top
Void Walker
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 4-3-2009
LDs: +/- 3

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun, 2008  Reageer met quote

Nu ik er over nadenk ik kan me niet herrineren dat ik het ooit geprobeerd heb om iemand te slaan in een droom. neutral
ik zal het eens proberen als ik weer eens lucide ben.

back to top
Void Walker
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 4-3-2009
LDs: +/- 3

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun, 2008  Reageer met quote

dartsum schreef:
Apart, zelf heb ik behoorlijk veel dromen waarin ik moet vechten. Ik kan ze altijd raken en zei mij ook net als in het echt. Soms is de overmacht te veel en zal ik moeten vluchten, ook dit lukt soms wel, soms niet. Één keer moest ik in een droom vluchten voor een grote groep jongens, samen met een goede vriendin van mij. We renden door een groot verlaten gebouw heen en moesten op een gegeven moment over een afgrond springen tussen 2 ramen waar het glas uit was. Het lukte mij, maar die vriendin miste en viel naar beneden. Toen sprong ik erachter aan om d'r te grijpen en onder d'r te komen, zodat ze op mijn lichaam zou landen. Dit soort van zelfopoffering komt ook nog relatief vaak voor in m'n dromen.
Zou het bij jullie kunnen komen dat het niet lukt om iemand te slaan, omdat je in het echt eigenlijk iemand anders ook niet pijn zou willen/durfen doen?

Ik weet het eigenlijk niet ik zit sinds een aantal weken op jijitsu daar durf ik best mensen te slaan want dat hoort bij de sport, maar als ik in het echt ruzie heb sla ik eigenlijk nooit.

ik moet ook vaak vechten in dromen alleen dan vecht ik met een zwaard of geweer of ik sla gewoon op de vlucht.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: