EN | NL | FR

Je ogen in je droom

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Billiee
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 28-2-2008
LDs:

Je ogen in je droom
BerichtGeplaatst: Wo 27 Feb, 2008  Reageer met quote

Soms als ik droom en ik dan mijn ogen dicht doe in die droom krijg ik ze niet meer open.
Aangezien ik dit al vaker heb gedroomd weet ik nu in mijn dromen dat ik mijn ogen niet dicht moet doen, want als ik dit doe krijg ik ze niet meer open, het is alsof ik niet meer weet hoe ik ze open moet doen, alsof ik dat gewoon ben vergeten.
Kan iemand dit uitleggen, of heeft iemand anders dit ook wel is gehad?
Billie

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
29
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

uhu, is een bekent verschijnsel geloof ik. Zelf heb ik het ook weleens in een droom, of een variant er op: ogen niet openkrijgen, ogen niet open kunnen houden, of de heletijd door zo'n klein spleetje kijken, enz.
Ik hoor ook wel eens mensen uit mijn omgevind zulke dromen vertellen. Het eigenlijk een niet-bruikbare RC tounge2

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

jah! oooooh zo vervelend vind ik dat!sadblauw
het is ook al een paar keer de reden geweest dat ik uit mn ld ging..

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 19-10-2019
LDs: genoeg

Ik heb dat echt nooit gehad... als ik mijn ogen dicht doe in mijn dromen dan komen er meteen nieuwe beelden. Net als dat ik overdag mijn ogen dicht doe...

back to top
FlixDreamer
Musicaddict
LD4all lid
FlixDreamer heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Researchers
Laatst gezien: 11-5-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Za 01 Mrt, 2008  Reageer met quote

Pseudos schreef:
Ik heb dat echt nooit gehad... als ik mijn ogen dicht doe in mijn dromen dan komen er meteen nieuwe beelden. Net als dat ik overdag mijn ogen dicht doe...
Ja, bij mij ook idd, dan ben ik ineens op een andere plaats ofzo, meer niet.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Za 01 Mrt, 2008  Reageer met quote

Eigenlijk is dat best logisch. Want zodra je je ogen dicht doet krijg je geen "externe" informatie meer. Je keert je naar de "interne" informatie. En in een droom ga je van intern naar intern. Oftwel gewoon verandering.

Dat werkte ook heel goed toen ik een droom wou herintreden. Ik sloot mijn ogen en dacht aan de droom. Het beeld dat ik toen voor ogen kreeg bleef hetzelfde met het "openen" van mijn ogen.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 07 Mrt, 2008  Reageer met quote

dat heb ik ook een hele tijd gehad, tot ik ergens las dat je dan droomt dat je wakker wordt,(ook in een actieve droom) dat lijkt nergens op te slaan, maar in een droom wist ik dan wat er aan de hand was en, of ik deed mijn ogen opnieuw dicht (weer in slaap vallen) of wachtte gewoon rustig tot ze wel open gingen. meestal ging ik gewoon door met wat ik droomde zonder zicht (kan toch niks gebeuren het is een droom) en dan gingen mijn ogen op een gegeven moment vanzelf weer open. Dat heb ik nu echt al maanden niet meer gehad. Heel irritant dat wel.

back to top
Dru´de
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 6-7-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 27 Mrt, 2008  Reageer met quote

Het is mij onmogelijk om in dromen ogen te sluiten. Dat zou ook onzinnig zijn. De beeldenreeks gaat gewoon door en het is inbeelding als de ogen sluiten.
Wat wel een verklaring kan zijn dat de gesloten ogen een onbewust willen zijn betekent.
Iets niet willen of kunnen zien dus. Aangezien je geen oogleden nodig hebt in de geest is het echt aards gedrag om ogen dicht te doen. Niet open krijgen van de ogen is dan geen beelden kunnen zien. Dat is dan een toestand tussen de stoffelijke en geestelijke staat waarbij je geen controle hebt over het lichaam.

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-3-2011
LDs: 13

BerichtGeplaatst: Do 27 Mrt, 2008  Reageer met quote

Nog niet aan de hand gehad. Het enige vreemde aan mijn ogen is dat ze helemaal zwart zijn ofzo. ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: