EN | NL | FR

De toestand tussen waak -en slaaptoestand

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
Laatst gezien: 13-3-2010
LDs:

De toestand tussen waak -en slaaptoestand
BerichtGeplaatst: Di 01 Sep, 2009  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Na een gesprek met een goede vriend vanmiddag over lucide dromen, besefte ik dat ik een paar keer waarschijnlijk toch lucide dromen had. Ik werd echter altijd wakker tegen de tijd dat ik besefte dat ik droomde. Die herinneringen zijn vaag, het lijkt wel alsof ik in een toestand was die tussen mijn slaap -en waaktoestand in zit. Ik kon niet in de droom blijven, alsof ik al wakker begon te worden voordat ik me ervan bewust werd.

Hebben jullie het wel eens gehad? En weten jullie hoe ik dat moet oplossen? Dan weet ik dat voor de eerstvolgende keer, en misschien kunnen anderen er ook van leren wink5. Alvast bedankt voor de reacties smile.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Di 01 Sep, 2009  Reageer met quote

Dat heb ik ook al enkele keren gehad, maar ik vrees - eenmaal het droombeeld weg is, dat je er niet veel kan aan doen. Ik ben iemand die makkelijk na elke rem (of niet-rem) wakker wordt, er zijn ook een paar die daarna niet wakker worden maar meteen aan de volgende cyclus beginnen tot ze volledig uitgeslapen zijn.
Misschien dat je daar wat kan op trainen, om in slaap te blijven (ik train om wakker te worden om mijn dromen beter te onthouden) want ik vrees dat het roepen van ''Nee nu nog niet wakker worden!'' niet veel zou uitmaken, tenminste is mij dat nog niet gelukt. grin Als je het gevoel hebt dat je zal wakker worden terwijl je nog steeds in de droom bent, kan je wel in je handen wrijven of gaan rondtollen om te zorgen dat je in de droom blijft... gewoon iets doen en er niet bij stilstaan dat de droom bijna over is, kan ervoor zorgen dat de droom iets langer duurt. smile

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 02 Sep, 2009  Reageer met quote

Als je (vroegtijdig) wakker wordt van een droom en je beweegt je niet, zal je direct terug kunnen gaan naar de droomwereld.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 13-9-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 03 Sep, 2009  Reageer met quote

Daar kun je volgens mij idd weinig aan doen.
Dryalantha's tips lijken me het beste, al zou ik me er niet op vastpinnen, want bij mij werkt dat handen wrijven, rondjes draaien eigenlijk nooit.
Maar je bent je er nu wel van bewust en misschien dat je nu dan sneller door hebt dat je droomt.
veel succes

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
Laatst gezien: 13-3-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 04 Sep, 2009  Reageer met quote

Bedankt voor jullie reacties. Het is alweer een tijd terug sinds ik dit voor het laatst had, maar ik weet nu wel wat ik kan doen. Die keren dat ik dit had, was mijn omgeving al helemaal zwart, en ik voelde mijn lichaam. Voortaan probeer ik wel in mijn handen te wrijven, want rondtollen lijkt mij in zo'n geval niet erg handig. Nogmaals, bedankt voor jullie reacties smile.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Vr 04 Sep, 2009  Reageer met quote

Dankzij dit te lezen, schiet me er nog iet te binnen van mijn LD van afgelopen nacht. grin
Ja rondtollen werkt bij mij ook niet, maar ik wrijf wel tussendoor af en toe in mijn handen.. gewoon uit ''voorzorg''.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: