EN | NL | FR

overleden vriend blijft terugkomen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
Laatst gezien: 13-3-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 17 Aug, 2009  Reageer met quote

Ten eerste, gecondoleerd. Ik vond het een aangrijpend verhaal, iemand in een klap verliezen. Gelukkig gaat het nu wat beter. Het verhaal van je motiveert me nog meer om lucide te dromen, aangezien ik een hele tijd terug ook afscheid heb moeten nemen van een vriend (was ernstig ziek). Daarom wil ik je bedanken dat je dit verhaal met ons wou delen smile.

Sterkte de komende tijd.

Amaryllis, ik vond dat wat jij vertelde ook erg aangrijpend. Ik kan me voorstellen dat dit erg naar is, want je weet niet hoe het met die persoon gaat en waarom hij zomaar verdwijnt. Succes met het boek. Ik hoop dat je alsnog opheldering krijgt over het hele gedoe.

back to top
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid
Laatst gezien: 22-5-2010
LDs: no idea.

BerichtGeplaatst: Ma 17 Aug, 2009  Reageer met quote

Nemo, jij ook nog gecondoleerd. Ik hoop dat je net als ik troost en steun vindt via je dromen.

Vannacht heb ik nog gedroomd. Het was zo kort, maar zo mooi.
Het is moeilijk om te beschrijven wat het was, maar ik zal mijn best doen.
Ik sliep, en ik weet niet zeker of ik droomde of dat ik half wakker was, maar ik zag (een beetje wazig) mijn moeder op de rand van mijn bed zitten. Ze streelde mijn haar zoals ze deed toen ik klein was en ze lachte met haar prachtige lach. Ze zei niets, maar dat was ook niet nodig. Haar blik zei meer dan 1000 woorden.

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 18 Aug, 2009  Reageer met quote

Dank je wel, DarkFantasy smile. Ik ben er echter nog niet in geslaagd om een LD te krijgen, maar ik blijf het gewoon proberen wink5. Als ik die verhalen zo lees, raak ik wel erg gemotiveerd.

back to top
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Di 18 Aug, 2009  Reageer met quote

Volgens mij is het echt niet simpel om het te leren, lucide dromen. Bij mij is het er altijd al geweest dus ik weet niet beter. Ik wist ook niet dat het "speciaal" was tot ik dit forum vond.
Ik heb wel meer van die rare dromen gehad, maar dit gaat toch verder dan gewoon dromen.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Do 20 Aug, 2009  Reageer met quote

inerdaad kunnen dromen heel mooi zijn (aangezien ik ook iemand heb verloren (mijn broer) weet ik het ook hoe het kan zijn als je zo iemand dan toch ziet)

begrijp ik nou dat jij vrij regelamtig LD's heb??

P.S dat vind ik zo vreemd soms zie je een topic op het forrum van iemand die 1 post plaatst en daarin verteld dat hij/zij altijd al lucide dromen heeft gehad (of nog steeds heeft). WAT PROBEER JE DAARME TE BEREIKEN confused (dat vind ik bij jou niet darkfantasy (als jij inderdaad regelmatig LD's hebt))

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
LDs:

Het enige probleem is misschien, dat het in een droom niet echt de overledene is, maar een DC. Misschien dat er uitzonderingen bestaan (uittredingen niet meegerekend), maar daar weet ik nog niks van. Over het leven na de dood is er geen hard bewijs (toch?), dus ik ben er eigenlijk redelijk kritisch over.

back to top
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid

Over leven na de dood is inderdaad geen bewijs. Maar of je nu denkt dat het echt is of niet, het is voor mij heel geruststellend en mooi, en dat is voor mij het enige dat belangrijk is op dit moment.
Wessells: Ik heb inderdaad al heel mijn leven regelmatig LD's.

back to top
svenv2
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 27-9-2010
LDs: nog geen :(

BerichtGeplaatst: Ma 24 Aug, 2009  Reageer met quote

ik kan het toch niet laten om eventjes nog een reactie te plaatsen...

allereerst nemo ook gecondoleert, veel sterkte...
darkfantasy, heb je nu nog gecheckt of het inderdaad een OOBE was? daar ben ik namenlijk wel héél erg benieuwd naar.
in ieder geval wel fijn dat je resultaat hebt gahad wink smile
nu nog veel sterkte in het verwerkingsproces.....

zelf geloof ik wel in leven na de dood, en jouw verhaal nu heeft mij al overtuigd dat het zo is. maar dat moet je zelf beslissen want daar ga ik niet over wink

back to top
Laatst gezien: 6-5-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 24 Aug, 2009  Reageer met quote

Dankje Nemo (ik zie het nu pas smile )

Ik gebruik mijn LD's ook soms om overleden familieleden op te zoeken. Mijn grootmoeder heb ik nu al twee maal bezocht en ik vind het altijd zo'n mooie ervaring om haar dan gelukkig te zien en met haar te kunnen communiceren. Ik vind het heel mooi hoe LD's kunnen helpen om over een verlies heen te geraken!

In een OBE is het mij nog niet gelukt maar ik zou het graag eens proberen. Ik begin steeds meer te geloven dat je tijdens een OBE echt in een soort gedeelde wereld terechtkomt. Een soort scheidingswereld die zowel de wereld van de doden als die van de levenden raakt... De kans dat je daar dus echt iemand tegenkomt is veel groter dan in een gewone LD. Ik zal dan wel nog wat moeten oefenen want het lukt me voorlopig nog niet om mijn huis te verlaten... Ik word precies steeds in mijn slaaplichaam teruggezogen

back to top
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Di 25 Aug, 2009  Reageer met quote

svenv2: bedankt voor je reactie. Ik heb de laatste dagen wat last van slecht/niet slapen en dromen zonder te slapen lukt me niet wink5 Ik heb nog wel een keer gedroomd dat die vriend weer naast mij op bed zat. Maar niet aan gedacht om achterom te kijken.
Amarillys: Dat is inderdaad zo. Daarom ben ik er ook zo "blij" mee dat ik ze nog af en toe kan zien. Of het nu echt is of niet, het helpt mij wel. (en stiekem denk ik dat het wèl echt is)

back to top
seraphyndamon
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 8-9-2009
LDs:

Lucide dromen versus contact met overleden partner.
BerichtGeplaatst: Zo 06 Sep, 2009  Reageer met quote

Ik kwam op dit forum terecht via een google-zoektocht naar het verband tussen Lucide dromen & maanstand.
Mijn geliefde partner stierf een 7 tal weken geleden onder tragische omstandigheden en sindsdien zoek ik "contact".
Enkele dagen geleden - 3 & 4 september kreeg ik plots zeer specifieke en lange dromen over haar - 1 van de dromen op 4 september was zéér lucide, bevatte een rechtstreeks (helder) gesprek en een minutenlange knuffel & kus.
Het frappeerde mij, dat het in de afgelopen 2 dagen echter niet "lukte" - bij nazicht via internet blijkt er echter een verband te zijn met de stand van de maan.
Ik ben benieuwd of volgende "volle maan" weer resultaten geeft !

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

Re: Lucide dromen versus contact met overleden partner.
BerichtGeplaatst: Ma 07 Sep, 2009  Reageer met quote

seraphyndamon schreef:
bij nazicht via internet blijkt er echter een verband te zijn met de stand van de maan.
Ik ben benieuwd of volgende "volle maan" weer resultaten geeft !

gecondoleerd

dat is niet waar.

ik heb onderzoek gedaan naar de stand van de volle maan en lucide dromen je kan altijd lucide dromen krijgen. met of zonder maan het maakt niet uit (echt waar).

toch fijn voor je (van die dromen natuurlijk)

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Sep, 2009  Reageer met quote

Gecondoleerd seraphyndamon. Heel vervelend dat je je partner door tragische omstandigheden bent verloren, ik wens je sterkte met het verlies.

Poe, wat een aangrijpende verhalen hier...

Over die maanstand, het zou een placebo effect kunnen zijn.

back to top
seraphyndamon
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 08 Sep, 2009  Reageer met quote

Bedankt voor de condoleances.

betreffende het onderzoek en het placebo-effect, het volgende :

op het moment dat de dromen plaatsvonden, was ik mij niet bewust van de maanstand.
Dat klinkt misschien "raar", maar jullie moeten weten dat ik sinds 2 maanden nauwelijks buiten kom (en al zeker niet na 18.00 uur), geen weerberichten volg, en dat de rolluiken van mijn slaapkamer altijd volledig gesloten zijn.
Ik ben pâs te weten gekomen hoe 't zat met de maanstand, toen ik de data checkte - maanstand stond daarbij vermeld.
Naar aanleiding daarvan, vroeg ik me af of er een verband was en ging het na online -

back to top
seraphyndamon
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 08 Sep, 2009  Reageer met quote

bleek dat op nogal wat "droomsites" en sites waarbij onderzoek gedaan werd naar lucide dromen, er wél een duidelijk verband werd gelegd. Er was overigens sprake van "testgroepen" en placebo effect werd tevens gechecked.
Nu schijnt het inderdaad mogelijk te zijn om lucide dromen te "triggeren" - namelijk door de breingolven "aan te passen" - maar deze verandering in "breingolven zou van "nature" plaatsvinden onder "maan invloed".
Het is hoe dan ook opvallend, dat ik zonder voorkennis "duidelijke dromen" had rond volle maan en dat deze direct na volle maan niet meer plaatsvonden.
Overigens ben ikzelf weinig vatbaar voor suggestie en vrij kritisch ingesteld.
Met vriendelijke groet, Seraphyn.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: