EN | NL | FR

Wat zijn jouw droomthema's? deel I

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Laatst gezien: 6-5-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 30 Mei, 2009  Reageer met quote

Ik geloof dat bepaalde thema's bij mij met periodes heel frequent voorkomen en dan opeens overgaan:

6 tot 12j: zwembaden
12-15j: nachtmerries waarin ik op de vlucht ben voor een man in het zwart met een mes, ik vluchtte vooral door bossen, soms werd ik vermoord... angst (messen zijn heel lang een terugkerend motief geweest)
15-18j: lege gebouwen, regen en grijze sombere plaatsen, fabrieksgebouwen, verhuisdozen, vluchten
18-20j: trappen (ik loop grote gebouwen binnen, nu eerder volle zalen, cinemazalen, concertzalen... grote gebouwen waarin ik verdwaal), opnieuw zwembaddromen, spoorwegen en treinstations, onderweg zijn en zoeken
20-nu: walvissen, onbewoonde eilanden, lagunes, zwemdromen maar nu in de oceaan ipv in zwembaden, drukke steden in de nacht, vliegdromen, roestige treinrails die meestal veranderen in rollercoasters, te laat komen en de universiteit niet meer vinden

Ik vind het echt wel raar dat die treinen bij zo veel mensen voorkomen!

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Zo 31 Mei, 2009  Reageer met quote

Oja ik droom ook heel vaak over treinen... misschien doordat ik vaak de trein neem. ^^ Deze nacht niet, dan waren het bussen. smile

Als ik terug ben van Hasselt dit weekend, zal ik ook eens zien voor mijn thema-lijstje. grin

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Wo 03 Jun, 2009  Reageer met quote

ik tegenwoordig heel vaak over school (iedere nacht wel 1) en heel vaak over mijn vakantie huis in Frankrijk (oke van mijn ouders

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Di 09 Jun, 2009  Reageer met quote

Onderwerpen van vorige maand:

-Onbekende plaatsen, onbekende mensen
-Mijn jobstudentwerk, alleen ziet de omgeving er elke keer anders uit.
-School (de basisschool en het middelbaar)
-Het appartement waar ik als kind woonde en het huis waar mijn vader na de scheiding woonde.

back to top
AniCator
Vriend
LD4all lid
27
Laatst gezien: 30-11-2009
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Ma 15 Jun, 2009  Reageer met quote

Ik droom meestal over vreemde dingen/uitjes die ik met mijn vrienden meemaak.

back to top
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
26
Laatst gezien: 13-5-2010
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Zo 20 Sep, 2009  Reageer met quote

Mijn dromen zijn meestal wel redelijk realistisch, ook daarom dat ik meestal denk dat het werkelijkheid is. Ik heb nog nooit van heel mijn leven over griezelige monsters, elfjes, engelen of welke fantasiefiguren dan ook gedroomd en denk ook niet dat dat ooit zal gebeuren(?). eh
Meestal gaat het over mensen die ik ken, vrienden en zo, dat ik met ze wegga en soms ook een onbekend persoon waar ik verliefd op wordt (hehe), en achteraf in mezelf zitten mokken dat het maar een droom was... Toevallig op de dag voor mijn 16de verjaardag had ik weer zo'n droom, het leek toch zo echt allemaal... Het is altijd jammer om dan wakker te worden met het gevoel van waarom-was-het-nu-toch-maar-een-droom-het-was-zo-fijn ... ^^
Soms droom ik ook dat alleen door de stad loop, meestal wel een stad die ik ken. Soms op zoek naar iemand, soms vergeet ik zelfs naar wat of wie ik opzoek ben en dwaal ik daar maar wat rond... Soms verdwaal ik zelfs...
Natuurlijk is er altijd wel iets of meerdere dingen in mijn dromen die niet kloppen, maar op de één of andere manier vat ik dat gewoon niet. smile Het is enkel als ik wakker wordt dat het is van: "Ach ja, natuurlijk/daarom kan dat niet, het was maar een droom."

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
Laatst gezien: 13-3-2010
LDs:

Het enige thema wat bij mij af en toe terugkomt, zijn heftige emoties en reacties. Maar dat is het dan ook wel.

back to top
ligerius
dream lamp
LD4all lid
56
Laatst gezien: 18-4-2010
LDs:

De droomthema's die bij mij regelmatig terugkomen zijn:

- toiletbezoeken. Dit is wel een heel mooie beschrijving van wat het eigenlijk maar is! Over het algemeen is het een vuile bedoening of middenin een drukke massa mensen en op een kinderpotje.

- autorijden. Met nogal dikwijls een ongeval met blikschade. help!

- examen. Natuurlijk heb ik de stof niet geleerd en bak ik er niets van geenidee , met gevolg dat ik badend in het zweet wakker word.

- vliegen. Dit is een van de zaligste dingen die ik kan doen in dromenland. Met wisselend succes overigens. Soms gaat het heel vlot, een andere keer raak ik bijna niet van de grond of kan ik niet goed hoog in de lucht blijven. In mijn dromen ben ik volgens mijn herinneringen de enige die het vliegen onder de knie heeft en dit is wel leuk omdat ik op die manier iets meer kan dan mijn droom-medespelers. engel2

- gebouwen. Ik ben in een groot complex en tracht tevergeefs de weg te vinden doorheen gangen, deuren en liften die je steeds verder weg van je doel leiden. mirror

- tanden. Met de regelmaat van de tijd droom ik erover dat ik tanden verlies. crazy2 Iets minder leuk, maar gelukkig maar een droom als ik wakker word.

Er zijn ongetwijfeld nog droorthema's die vaak terugkomen, maar op dit ogenblik komt er niets meer in mij op.

back to top
Pluuchii
Nieuw lid
Nieuw lid
37
Laatst gezien: 20-8-2012
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Wo 23 Sep, 2009  Reageer met quote

Een thema wil ik het niet noemen, maar wat ik een aantal keer per jaar heb is dat ik droom dat er insecten in/op mijn bed kruipen. Het vreemde is dat ik dan ook 'wakker' word en opzoek ga naar dat wat in mijn bed zit. Vaak doe ik het licht aan, haal de dekens van het bed en keer het kussensloop binnenstebuiten, daarna ga ik weer in bed liggen omdat ik zo ontzettend moe ben en val in slaap om enkele minuten (gok ik) later wakker te worden met het licht aan en het bed in totale chaos.

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 06 Okt, 2009  Reageer met quote

Ik weet niet echt duidelijk wat m'n droomthemas zijn, omdat ik vrijwel nooit over de zelfde dingen droom. De ene keer is het iets wat in het echt zou kunnen gebeuren, de andere keer is het iets totaal onwaarschijnlijks.

Unlike de meeste droom ik nooit over school. Of over te laat komen. Of over autos of iets anders dat met moderne techniek te maken heeft.
Vaak zijn de scenarios óf heel kleurrijk, met felle maar toch pastelachtige tinten, óf juist heel bruin en grauw allemaal. Verder... weet ik het niet echt eigenlijk.

back to top
doublet
100% me
LD4all lid
doublet heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 24-10-2010
LDs: stuk of 5

BerichtGeplaatst: Wo 07 Okt, 2009  Reageer met quote

Ik heb gemerkt dat ik veel droom dat mensen me in de steek laten, dat ik wordt achtergelaten, zo'n dingen. Meestal niet zo'n happy dromen tounge2

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

Aw, dat is zielig! Nou ja, beter in je dromen dan in het echt. Kun je nog een lasso gooien om ze terug te halen tounge1
Gelukkig droom ik wel vrijwel altijd heel happy.

back to top
doublet
100% me
LD4all lid
doublet heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 24-10-2010
LDs: stuk of 5

Myane schreef:
Aw, dat is zielig! Nou ja, beter in je dromen dan in het echt. Kun je nog een lasso gooien om ze terug te halen tounge1
Gelukkig droom ik wel vrijwel altijd heel happy.

In het echt word ik ook niet door 'de groep' geaccepteerd, dus mss komen die dromen vandaar...

back to top
Heronymous
LD4all lid
LD4all lid
47
Laatst gezien: 20-6-2011
LDs: 0024

BerichtGeplaatst: Zo 11 Okt, 2009  Reageer met quote

ik drrom ook over thema's die vaker genoemd worden in dit topic:

-katten
-school (ook toen ik nog niet op een opleiding werkte)
-collega's
-vrienden
-autorijden, vaak heb ik hem niet onder controle en glijd hij alle kanten op en botst
-het huis waar ik ben opgegroeid

Ik probeer me aan te wennen dat ik een RC doe als ik bovengenoemde thema's IRL tegenkom.

back to top
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
26
Laatst gezien: 13-5-2010
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Zo 08 Nov, 2009  Reageer met quote

* Stoft dit topic af smile *

Ok, tegenwoordig is het vaak

- MSN; reacties/dromen die ik hier post user
- Mijn beste vriend B. flower
- Kennissen, familieleden
- Grote oppervlakten met allemaal (hoog) gras waar ik na lang stappen een huis vindt
- Steden; pretparken
- Onbekende huizen/gebouwen
- Mijn eigen huis en/of kamer
- School; lastig gevallen/vernederd worden door medeleerlingen (soms) grrr
- Smalle of net hele brede wijken
- Willekeurige plaatsen/bedoeningen (al dan niet een bekend) met een massa volk
- Eén of ander (al dan niet verzonnen) festival
- Leden van mijn favoriete bands (héééél soms)
- Onbekende personen (soms met liefde ^^)
- Ruzie/discussies/woordwisselingen met vrienden/kennissen, soms via msn sadblauw
- Tijd tekort komen in een bepaalde situatie
- Verdwalen; mensen kwijtraken whatsthat
- Huilen, en dit verdriet is altijd zeer erg cry
- Rondwandelen op een al dan niet bekende plaats
- Af en toe WC's, die inderdaad meestal niet al te proper zijn, of geen privacy hebben
- (Half)naakt rondlopen, en hier soms geen erg in hebben, zelfs als mensen me kunnen zien (hippy hé) grin
- ................

Ik weet dat ik waarschijnlijk nog niet alles heb, maar anders ben ik morgen nog bezig, dus bij deze. xD

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: