EN | NL | FR

Terug lucide worden na een break..

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
Miss Und@ztood heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 13-4-2010
LDs:

Terug lucide worden na een break..
BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt, 2010  Reageer met quote

Ik ben een heel tijdje geleden ben ik heel actief met lucide bezig geweest. Ik kon iedere nacht mijn dromen onthouden en werdt 1 of 2 x per week lucide. Ik ben ermee gestopt en vindt het vrij jammer dat ik zelfs geen 1 droom meer kan onthouden op een 2 dagen tijd..

Ik wil dit heel graag opnieuw gaan doen maar eerlijk gezecht weet ik niet goed meer hoe te beginnen.. Echt niet..
Ik wil niet terug 2 maanden trainen en 1 droom per nacht te onthouden.. Ik wil gewoon de draad terug gewoon oppikken van waar ik kwam maar jammer genoeg zal dit waarschijnlijk niet gaan.. Of wel? smile

Vroeger had ik ook tijd om mijn dromen s' ochtends neer te schrijven ofzo.. Nu niet meer.. Jammer genoeg.. Dus ik weet niet of het me nog wel gaat lukken. confused

Weet iemand soms raad? Dank je! :D

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
Laatst gezien: 13-3-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt, 2010  Reageer met quote

Ik heb momenteel ook een break, vanwege mijn stage. Daarom zit ik ook erg weinig op dit forum. Misschien is het een goed idee om je even af te vragen waarom je een pauze had. Wacht anders even af tot je wel weer kan schrijven. Ik ben zelf namelijk van plan om mijn dromen weer op te schrijven wanneer het echt wat warmer wordt, dan kan ik wat makkelijker vroeg opstaan. Misschien werkt dat wel bij jou. Ik denk dat je wel weer opnieuw moet trainen, maar dat weet ik niet.

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt, 2010  Reageer met quote

Ik heb periodes gehad waar ik interesse verloren had of er geen tijd voor was.

Helemaal bij het begin beginnen is voor mij echter nooit nodig geweest. Dromen onthouden triggert weer de hele mindset. Opschrijven werkt natuurlijk het beste, maar het is niet persee nodig. Gewoon een keer of twee over je laatste (of meedere) droom heen gaan helpt ook. Dan weet je misschien niet alles meer, maar je onthoud wel globaal wat je gedaan hebt.

In hoe verre je hier aan wil werken moet je zelf bepalen. Ik ben er niet echt mee bezig, maar haal nog zo'n 3 - 6 ld's per week.

back to top
lucjoker
Nieuw lid
Nieuw lid
63
Researchers
Laatst gezien: 8-6-2010
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt, 2010  Reageer met quote

Dromen onthouden is vrij simpel,op het moment dat je wakker wordt ,hou je ogen gesloten en beweeg niet,denk aan je laatste droom,probeer hem terug te herinneren van einde naar begin,denk nu aan de droom ervoor,komt er niks,draai je dan langzaam naar de andere kant (ogen dicht houden ) je zal zien de volgende droom rolt eruit,enz......hangt ervan af of je tijd hebt of niet.
belangrijker is te begrijpen "wat" je gedroomd hebt,meestal niet zo moeilijk vermits dromen 99% gaan over de belevenissen van de vorige dag .Dromen dienen gewoon om "onafgewerkte gedachten"van overdag uit je hoofd te wippen ,bv je hebt een biertje besteld ,en voor je ervan kan drinken wordt je weggeroepen ,hier ga je zeker iets van terugvinden in je "droomverhaal"(je geest zal iedere nacht een soort verhaal maken van al de onafgewerkte gedachten van de dag ervoor,daarom dat je droom zo onwaarschijnlijk kan lijken,soms blijven er onverwerkte stukken meerdere dagen ,soms jaren hangen ,omdat je geest ze niet in een verhaal kan passen .
Dus ,dromen is zeer simpel om te verklaren .telkens je een "input" heb in je hersenen (bv je ziet iets,hoort iets....) gaan de hersenen dit "verwerken",als het verwerkt is ,gaat het uit je gedachten en komt dus ook niet in je droom ,dromen dienen om je hersenen "te kuisen" van onverwerkte inputs,zoniet gaan ze overbelast worden ,slapeloosheid ,depressie..............
Iedere morgen annaliseer ik mijn dromen ,kom ik een stuk tegen dat ik niet begrijp,
dan vind ik dat 99% zeker terug in iets dat de vorige dag gebeurd is .
Dit alles heeft natuurlijk nog niet veel met lucide dromen te maken ,maar geeft je
inzicht in het droomproces en hoe je het kan beinvloeden EN sturen.
dat is voor volgende keer ,ik ga slapen ! kiekeboe

back to top
doublet
100% me
LD4all lid
doublet heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 24-10-2010
LDs: stuk of 5

BerichtGeplaatst: Ma 22 Mrt, 2010  Reageer met quote

lucjoker schreef:
vermits dromen 99% gaan over de belevenissen van de vorige dag .Dromen dienen gewoon om "onafgewerkte gedachten"van overdag uit je hoofd te wippen

Niet akkoord. Slechts 50% (zelfs minder) over de vorige dag. De eerste droomcyclussen dienen om te verwerken, de latere gaan meestal meer over de kindertijd, trauma's ...

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 23 Mrt, 2010  Reageer met quote

Dat je 's ochtends te weinig tijd hebt om je dromen op te schrijven betekent misschien ook dat je eigenlijk te weinig tijd neemt om te slapen. Ik merk het meteen als ik een tijdje een half uur tot een uur minder slaap. Ik onthoud dan opeens bijna geen dromen meer, terwijl ik tijdens rustigere periodes bijna elke nacht meerdere dromen onthoud. Gewoon genoeg tijd voor je slaap nemen dus. En daarnaast je 's ochtends even afvragen wat je gedroomd heb. Plak een een post it op je plafond met de vraag: "Wat heb ik gedroomd?". Dit is ook handig als RC ^^

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

Ansie schreef:
"Wat heb ik gedroomd?". Dit is ook handig als RC ^^

nee ik heb nu al in verschillende FA's en ook een ND gehad dat ik me gewoon mijn dromen ging herinneren dat ik daarna wakker werd en dat ik de dromen meteen op kon schrijven.

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
29
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

Ja, als je net wakker wordt is het misschien handiger om een andere RC te doen. Maar zo'n post-it is wel handig om je er aan te herinneren om een RC te doen. En als die post-it er opeens niet meer hangt, is een RC niet eens nodig.

back to top
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
Miss Und@ztood heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 13-4-2010
LDs:

OkÚ daar ga ik zeker en vast al wat mee doen. wink5
Bedankt x

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 27 Mrt, 2010  Reageer met quote

...Eric... schreef:
Ja, als je net wakker wordt is het misschien handiger om een andere RC te doen. Maar zo'n post-it is wel handig om je er aan te herinneren om een RC te doen. En als die post-it er opeens niet meer hangt, is een RC niet eens nodig.

Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde ^^
Maar de belangrijkste functie is natuurlijk dat je je dromen meteen weer probeert te herinneren.

back to top
lucjoker
Nieuw lid
Nieuw lid
63
Researchers
Laatst gezien: 8-6-2010
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010  Reageer met quote

Dromen herinneren is 1
ze verklaren is 2,hoe raarder de droom hoe simpler je een verklaring vindt in de gebeurtenissen van de dag ervoor !
Bv: ik zie een dvd van de film Avatar ergens op een tafel liggen , ik weet niet van wie hij is ,maar door andere zaken ,vergeet ik die dvd en ga verder.Dat is dus een onverwerkte prikkel,die is erin gegaan maar niet "verteerd" zeg maar ,ik had hem misschien willen lenen,vragen van wie die dvd is........
s"Nachts droom ik van een lang geledengeziene vriendin die een costuum van Avatar aanheeft en zegt dat ze naar een karnavalbal gaat .Daarmee is die prikkel verwerkt,er is een uitleg aan gegeven ,die uitleg klopt wel niet met de werkelijkheid ,maar mijn onderbewustzijn is er tevreden mee .

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010  Reageer met quote

Hm, het gebeurt vaak genoeg dat mijn dromen echt terugslaan op m'n dag. Zo ben ik bijvoorbeeld vrijdag avond een concert gegaan vriend die zich heeft ingeschreven voor de HKU en zit te stressen om z'n portfolio bij elkaar te rapen. Heb amper geslapen die nacht, en ben de volgende dag naar een open dag van Hogeschool Utrecht gegaan. Op de terugweg heb ik eeuwen moeten blijven wachten op een station, en heb bij gebrek aan beter tijdverdrijf, randomly treinen lopen fotografen (had camera per ongeluk nog bij me). Vervolgens las ik hier op het forum ook nog over Emily die naar de HKU was geweest.

Niet geheel verbazingwekkend droomde ik vannacht dus over naar een intakegesprek voor de fotografie opleiding van de HKU gaan (wat.. ik niet wil hoor.), waarna we lang op een trein hebben moeten wachten. Dat zijn geen onverwerkte prikkels meer, dat is gewoon je dag praktisch op een iets andere manier herbeleven.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: