EN | NL | FR

Licht gevoel oproepen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
26
Laatst gezien: 13-5-2010
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Za 03 Okt, 2009  Reageer met quote

Dit gevoel ken ik dus ook! En het is inderdaad een beetje raar, maar ik vind er niets griezeligs aan als het overdag is.
Maar ik had dit eens 's nachts, nog niet lang geleden, en dat was hele andere koek! overspannen Ik ken de reden niet precies, maar ik denk (lees: hoop) dat het pure inbeelding was, omdat ik een beetje "in de eerste staat van de slaap" ofja-hoe-zeg-je-dat-nu-ook-weer help! was, maar ook omdat ik me erg duizelig voelde. Ik heb dit eens in een ander topic gezegd denk ik, maar dan niet echt gedetaillerd. Hier dus mijn zeer vreemde en vooral griezelige ervaring met dit gevoel.

Het was eigenlijk al nacht. Ik lag dus gewoon in mijn bed, in een erg donkere kamer (ja, misschien doet dat soms ook wel iets met een raar of bang gevoel, maar anders kan ik niet slapen). Ik was dus zoals ik al zei ongeveer "in de eerste fase van de slaap" of whatever , en alles was donker voor mijn gesloten ogen, normaal ook omdat het donker was in mijn kamer. Maar plots dacht ik dat ik een soort van bleker beeld zag, en dat vond ik zo vreemd. Maar ik zei tegen mezelf "dat is toch niets ergs" dus ik wilde verder proberen te slapen, maar op de één of andere manier voelde ik me niet meer op mijn gemak in m'n eigen kamer; waar het dan nog stikdonker was en muisstil. Ik bleef echter tegen mezelf zeggen dat er toch niets vreemds aan de hand was?
Maar toen ik mijn ogen sloot, voelde ik me weer zo licht worden, en plots begon mijn hart erg snel te slaan, ik sneller adem te halen en ik voelde me nog duizeliger. Ook had ik het gevoel bijna niet meer te kunnen bewegen. Ik raakte (zoals sommigen waarschijnlijk wel al weten van mij) hiervan erg in paniek. Ik had schrik voor een OBE denk ik. Ik was zo bang en voelde me zo raar dat ik gewoon m'n lichtje weer moest aandoen en zelfs m'n gordijnen een beetje open, omdat ik me precies paranoia voelde in mijn eigen kamer, dit had ik echter nog nooit zo erg meegemaakt als toen... eek2 Ik denk dat ik gewoon een paar uur met een bang gevoel op m'n bed heb zitten staren naar alles en niets met m'n licht aan en gordijnen open... Ik dacht ik probeer wat te lezen, om met m'n gedachten ergens anders te kunnen zijn, maar tevergeefs.
Ik had ook het gevoel dat ik elk moment hallucinaties kon beginnen zien, gelukkig was dat dan toch het geval niet.
Toch was ik nogsteeds erg moe natuurlijk. Ik dacht bij mezelf, "ik kan hier nu toch niet de rest van de nacht zo blijven zitten?" dus dan deed ik mijn licht maar weer uit, maar liet wel m'n gordijn nog open. Ik legde me dus weer neer en probeerde mezelf kalm te houden en ademde heel traag in en uit. Het lukte bij wonder na een tijdje. Toen kon ik mijn gordijn weer sluiten en langzaam maar zeker ben ik dan toch met een veel minder griezelig gevoel in slaap gevallen. Maar vraag me niet wat er met mij aan de hand was.
Was dat nu allemaal door een zogezegd "bleker beeld" die ik in het binnenste van mijn oogleden zag? Of pure inbeelding? Ik denk dat laatste, maar toch blijft het vreemd.
En neen, het was echt geen droom, want ik was klaarwakker. Ik had ervoor zelfs nog niet geslapen, dus...
Ik heb dit gevoel anders niet meer gehad 's nachts en ik hoop ook niet om het nog te krijgen... want het was écht geen pretje. overspannen

back to top
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
Miss Und@ztood heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 13-4-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 13 Apr, 2010  Reageer met quote

Dit ken ik! Gewoon je gedachten leegmaken en er je heel sterk op concentreren en dan overkomt het me ook! Dit gebeurt bij mij zelfs soms spontaan als ik erg rustig ben.
Ik weet alleen niet wat ermee te doen of wat het is.. wink5
Overdag vind ik het een beetje eng, maar s' nachts vooral!

DreamHippy schreef:
Maar toen ik mijn ogen sloot, voelde ik me weer zo licht worden, en plots begon mijn hart erg snel te slaan, ik sneller adem te halen en ik voelde me nog duizeliger. Ook had ik het gevoel bijna niet meer te kunnen bewegen. Ik raakte (zoals sommigen waarschijnlijk wel al weten van mij) hiervan erg in paniek. Ik had schrik voor een OBE denk ik. Ik was zo bang en voelde me zo raar dat ik gewoon m'n lichtje weer moest aandoen en zelfs m'n gordijnen een beetje open, omdat ik me precies paranoia voelde in mijn eigen kamer, dit had ik echter nog nooit zo erg meegemaakt als toen... eek2 Ik denk dat ik gewoon een paar uur met een bang gevoel op m'n bed heb zitten staren naar alles en niets met m'n licht aan en gordijnen open... Ik dacht ik probeer wat te lezen, om met m'n gedachten ergens anders te kunnen zijn, maar tevergeefs.
Ik had ook het gevoel dat ik elk moment hallucinaties kon beginnen zien, gelukkig was dat dan toch het geval niet.
Toch was ik nogsteeds erg moe natuurlijk. Ik dacht bij mezelf, "ik kan hier nu toch niet de rest van de nacht zo blijven zitten?" dus dan deed ik mijn licht maar weer uit, maar liet wel m'n gordijn nog open. Ik legde me dus weer neer en probeerde mezelf kalm te houden en ademde heel traag in en uit. Het lukte bij wonder na een tijdje. Toen kon ik mijn gordijn weer sluiten en langzaam maar zeker ben ik dan toch met een veel minder griezelig gevoel in slaap gevallen. Maar vraag me niet wat er met mij aan de hand was.
Was dat nu allemaal door een zogezegd "bleker beeld" die ik in het binnenste van mijn oogleden zag? Of pure inbeelding? Ik denk dat laatste, maar toch blijft het vreemd.
En neen, het was echt geen droom, want ik was klaarwakker. Ik had ervoor zelfs nog niet geslapen, dus...
Ik heb dit gevoel anders niet meer gehad 's nachts en ik hoop ook niet om het nog te krijgen... want het was écht geen pretje.

Ik heb dit ook gehad! Voelde jij ook een soort van 'druk' op je borst? confused

Ik heb zelfs s' nachts nog de dokter gebeld en die zei dat het gewoon hyperventilatie was. Zo erg was ik in paniek..
Maar ik heb het daarna nog de hele week ( s' nachts ) gehad!
Waarschijnlijk heb ik me er zo druk in gemaakt en ben ik beginnen hyperventileren of?? Ik weet niet wat ik er van moet denken.. confused

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: