Onthouden van dromen
Pagina 11 van 11 Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 |
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
19 |
LDs: 9
|
|
Geplaatst: Zo 20 Sep, 2009 |
|
|
Ik heb soms ook moeite om mijn dromen te onthouden. Wat ik bijv. deze nacht droomde, ik herinner me er echt niets meer van. (Dat ik gisterenavond laat verschrikkelijke hoofdpijn had, heeft er waarschijnlijk ook niets mee te maken? )
Maar als ik dan dromen onthoudt heb ik gemerkt dat dat meestal degene zijn van in ochtend, en niet of minder van in de nacht. Het lijkt vaak ook dat het zeer lang duurt voor ik begin te dromen. Maar dat is maar een gedachte zeker? Ik denk echter dat ik ze het beste onthoudt als ik 's morgens eens ben wakker geweest, rond 7, 8 of zelfs 9u en dan nog even in slaap val. Meestal kan ik dan nog bijna perfect vertellen wat er gebeurdt is, in tegenstelling met 'nachtdromen', tenzij het dromen zijn waar er iets heel spectaculairs in gebeurdt dan.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
18
|
LDs: 63+3=66 LD's
|
|
Geplaatst: Zo 20 Sep, 2009 |
|
|
bij mij gaat het echt gemakkelijk maar meestal probeer ik pas als er 1 leuke droom is anders dan laat ik het gewoon (niet doen dom dom dom)
verder als ik mijn best doe dan weet ik er minimaal 4 of 5 en soms schiet er opeens een fragment binnen midden op de dag
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
25
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 30 Apr, 2010 |
|
|
Als ik mijn dromen opschrijf worden ze langer, avontuurlijker en helderder. Maar op een gegeven moment heb ik geen zin meer om ze op te schrijven, dus doe ik dat alleen als ik iets interessants heb gedroomd. Helaas heeft dat het effect dat ik steeds minder onthoudt en ben ik terug bij af. Ik denk 's ochtends altijd na wat ik heb gedroomd maar opschrijven lijkt toch het beste voor me te zijn. Nu herinner ik me alleen maar vlagen en is het allemaal heel vaag. Ik ga maar weer eens schrijven.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Za 01 Mei, 2010 |
|
|
Daar heb ik ook lichtelijk last van. Ik moet van de hele week nog dromen opschrijven, en een aantal van vorige week nog. Het voordeel is wel dat je dan alleen de 'belangrijke' dingen onthoudt. Verhaallijnen enzo. Flitsen, korte stukjes etc. vergeet je dan.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |
Pagina 11 van 11 Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Tijden zijn in GMT + 2 uur