EN | NL | FR

verveeld het niet?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
droomerdaris
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 29-8-2011
LDs:

verveeld het niet?
BerichtGeplaatst: Vr 08 Jul, 2011  Reageer met quote

hoi,

Als je al heel veel lucide dromen hebt gehad verveeld het dan niet na een tijdje?
of is er altijd wel wat te doen?

alvast bedankt!

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Nee joh, net als andere hobbies kun je er je hele leven mee doorgaan. Gewoon genoeg fantasie en ideeën hebben, ik kan me niet voorstellen dat dat op kan raken, zeker niet als je brein steeds vanzelf iets nieuws aanbied. :D
Maar er overdag mee bezig zijn verveelt wel na een tijdje. XD

back to top
droomerdaris
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

haha oke. bedankt

Maar ik heb nog 2 vraagjes:

word je er niet heel moe van van al dat dromen?
Tenminste dat lijkt mij wel wink5 maarja ik weet het niet ik heb nog geen ervaring ^^

En ik heb slaap pilletjes (melatonine pilletjes) ik weet niet of jullie weten wat dat is maar dat zijn pilletjes waardoor je sneller kan slapen omdat ik te weinig van die stof in mijn lichaam heb. Nou is mijn vraag heeft dat ook nog effect op lucide dromen? En ik neem er best veel een stuk of 8 a 10.
^^

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Za 09 Jul, 2011  Reageer met quote

Ik denk niet dat het direct invloed heeft op de luciditeit van je dromen, maar de melatonine laat je wel makkelijker in slaap vallen, waardoor je verschillende technieken beter toepassen kan.
Zo lukt mij WILD een stuk gemakkelijker met melatonine op. ^^

Zijn de melatoninepillen die je hebt overigens uit de drogist (zo'n 0,1 mg) of heb je deze van de dokter voorgeschreven gekregen (1-5 mg) ?

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Zo 10 Jul, 2011  Reageer met quote

Het verveelt absoluut niet. Er zit meestal zoveel tijd tussen die dromen dat je juist er niet aan toe komt om al die dingen te doen die je bedacht hebt (zoals vliegen, praten en zo). Als je in de droom even inspiratieloos bent komt er wel iets interessants tevoorschijn.
En ik word er niet moe van, meestal spring ik mijn bed uit na een lucide droom. wink5

back to top
droomerdaris
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 10 Jul, 2011  Reageer met quote

oke heel erg bedankt allemaal en ik heb ze van de dokter ja wink5

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jul, 2011  Reageer met quote

Als je ze van de dokter hebt, zou ik oppassen met er acht tot tien tegelijkertijd nemen! Het is niet echt schadelijk, maar wel overbodig als je pillen hebt van 1-5 mg. Iedereen heeft een soort optimale waarde waarbij het supergoed werkt, en daarna maakt het niet meer uit hoeveel je erbij neemt, want die waarde is toch al bereikt. Zo heb ik bij mezelf gemerkt dat 2,5 mg perfecter werkt dan 2 mg, maar als ik erna 3, 4 of 5 mg inneem: alles werkt even goed als die 2,5 mg. Als ik er zelfs ver boven ga (bv 10mg) gaat het zelfs tegenwerken en slaap ik er slechter van. (;

Over het 'word je niet moe van al dat dromen?'
Uiteraard niet. ^^
Je slaap heeft meerdere stadia die elke nacht vele keren voorbij komen. Een van deze stadia is REM-slaap en daarin heb je het vaakst je lucide dromen. Doordat je lucide ben, is het niet zo dat je opeens je andere stadia niet meer afgaat en moe wordt: de slaap blijft gewoon hetzelfde en je zal dus qua moeheid geen verschil merken.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Ik heb wel meerdere keren gehad dat ik me moe voelde tijdens de lucide droom, ik vraag me dan af hoe dat komt...

back to top
droomerdaris
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

Emily schreef:
Als je ze van de dokter hebt, zou ik oppassen met er acht tot tien tegelijkertijd nemen! Het is niet echt schadelijk, maar wel overbodig als je pillen hebt van 1-5 mg. Iedereen heeft een soort optimale waarde waarbij het supergoed werkt, en daarna maakt het niet meer uit hoeveel je erbij neemt, want die waarde is toch al bereikt. Zo heb ik bij mezelf gemerkt dat 2,5 mg perfecter werkt dan 2 mg, maar als ik erna 3, 4 of 5 mg inneem: alles werkt even goed als die 2,5 mg. Als ik er zelfs ver boven ga (bv 10mg) gaat het zelfs tegenwerken en slaap ik er slechter van. (;

Over het 'word je niet moe van al dat dromen?'
Uiteraard niet. ^^
Je slaap heeft meerdere stadia die elke nacht vele keren voorbij komen. Een van deze stadia is REM-slaap en daarin heb je het vaakst je lucide dromen. Doordat je lucide ben, is het niet zo dat je opeens je andere stadia niet meer afgaat en moe wordt: de slaap blijft gewoon hetzelfde en je zal dus qua moeheid geen verschil merken.

jaa trouwens ik begreep het een beetje verkeerd tounge2 ik bedoel eigenlijk dat ik door de docter en het ziekenhuis wel getest ben en dat ik die pilletjes eigenlijk ook moet nemen.
Maar ik neem ze wel gewoon van 0.1 gram en daar neem ik dus altijd rond de 10 van wink5
anders is het wel een beetje veel ja. haha

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers

Ah, oke! Dan heb ik niets gezegd. (;

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
33
Researchers
Laatst gezien: 30-4-2016
LDs: driemiljard

BerichtGeplaatst: Do 28 Jul, 2011  Reageer met quote

Ik merk wel dat als ik slaap op een melatoninetablet ik vrijwel nooit lucide word. Best jammer, want ik heb het nogal vaak nodig. sadblauw

Melatonine heeft bij mij de werking dat ik "dieper" in een droom ga zitten. Vaak zijn ze dan ook veel grootser en intenser. Daar komt dan ook weinig gelegenheid bij om lucide te worden, aangezien luciditeit toch vaak wel optreedt tijdens het lichte uitslapen.

back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
Whitetiger heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 9-8-2011
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jul, 2011  Reageer met quote

Over het saai worden van lucide dromen; soms heb ik wel eens geen idee gehad wat ik moest doen in een lucide droom, maar daarom is het leuk om dingen als de quests te doen, of zelf van te voren dingen te bedenken.

Over de melatonine. Als je toch door de dokter aangeraden is om melatonine te nemen kun je dan niet via de apotheek een hogere dosis krijgen? (ik heb zelf volgens mij 5mg) lijkt me toch handiger dan zoveel pilletjes nemen. Je moet het trouwens nog wel steeds zelf betalen. (15 euro voor 30 pilletjes ofzo) Maar een halfje of kwartje helpt misschien voor jou ook wel dan. (aangezien je nu dan 1mg neemt)
Het valt me trouwens op dat ik inderdaad de laatste tijd veel minder lucide droom. Misschien heeft het te maken met de melatonine, omdat je daardoor dieper slaapt. Mijn lucide momenten waren vooral op momenten dat ik bijna wakker werd. Maar goed als je heel slecht slaapt is dat ook niet te doen. Je kunt misschien wel proberen meer uit te slapen, dat heeft naar mijn ervaring wel een positief effect (en in de vakantie moet dat over het algemeen geen probleem zijn)

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: