EN | NL | FR

Vergeten na omdraaien

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 3-1-2018
LDs: Lost count

Vergeten na omdraaien
BerichtGeplaatst: Ma 12 Sep, 2011  Reageer met quote

Altijd als ik net wakker word uit en droom heb ik de behoefte mij om te draaien en lekker verder te gaan slapen. Dan denk ik na over hoe fijn de droom was en draai mij vervolgens om. Als ik dan op mijn andere zijde lig vergeet ik plots wat ik gedroomd had. Dat vergeten na het omdraaien heb ik altijd, het zal vast wel normaal zijn.
Iemand enig idee hoe dat komt?

Ik kan mij van vroeger ook herinneren dat als ik een nachtmerrie had en daaruit wakker werd en ik mij vervolgens niet omdraaide dat de nachtmerrie zIch gewoon voortzette. Als ik op de andere zIjde ging liggen had ik de nachtmerrie niet meer.
Apart. smile

Ik kan hier wel naar gaan googlen, maar ik vind het leuker om hier een discussie te starten. tounge2

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Di 13 Sep, 2011  Reageer met quote

Ik zeg vaak m'n droom hard op, draai me om en herhaal gewoon wat ik een paar tellen geleden zei. siiw

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 13 Sep, 2011  Reageer met quote

Ik weet niet hoe het komt, maar als je weer terug gaat liggen in de positie waarop je wakker werd komen er soms weer dromen terug ^^

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
34
Laatst gezien: 17-1-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 14 Sep, 2011  Reageer met quote

grappig! dat van die droom doorzetten ken ik heel goed.
ik hou soms slaapsessies van 12 a 16 uur en kan gewoon heel die tijd terug instappen in de droom die ik net heb verlaten.
vrij fantastisch ma ik denk dat et meer een WBTB zou zijn.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
25

Velcrew, zeg je nou dat je meer dan twaalf uur kunt slapen, zelfs zestien uur? eek2 Volgens mij word je daar juist heel moe van of zie ik dat verkeerd? En dan ook daarna nog in slaap vallen... Eerlijk gezegd kan ik het me maar moeilijk voorstellen.

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
34
LDs:

Fawn schreef:
Velcrew, zeg je nou dat je meer dan twaalf uur kunt slapen, zelfs zestien uur? eek2 Volgens mij word je daar juist heel moe van of zie ik dat verkeerd? En dan ook daarna nog in slaap vallen... Eerlijk gezegd kan ik het me maar moeilijk voorstellen.

kan ik me inbeelden. maar ik heb soms wat moeite met slapen.
vandaar dat ik soms ook een lange tijd slaap.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
25

velcrew schreef:
Fawn schreef:

kan ik me inbeelden. maar ik heb soms wat moeite met slapen.
vandaar dat ik soms ook een lange tijd slaap.

Okee, wel apart zeg. wink

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
29

Als je het groter deel van je slaap lucide droomt... Dan ben je in feite toch wakker? Heb je meer slaap nodig! siiw

Misschien moet ik mijn droomgeheugen verbeteren, dan vergeet ik de details van een droom misschien niet meer bij het omdraaien...
Het aantal details dat ik onthoud neemt ook altijd met de seconde af... Erg vervelend altijd. tounge2

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 15 Sep, 2011  Reageer met quote

Gewoon dromen opschrijven en daarna verder slapen. Zo verbetert je dream recall en zul je je dromen waarschijnlijk niet vergeten met één keer omdraaien, maar dan nog is het altijd beter om gewoon direct je dromen te noteren.

velcrew: Het is ongezond om teveel te slapen, net zoals het ongezond is om te weinig te slapen. Ik zou er toch mee oppassen, want 12 of zelfs 16 uur slapen is niet bepaald natuurlijk

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
34
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 16 Sep, 2011  Reageer met quote

Ambsi schreef:
Gewoon dromen opschrijven en daarna verder slapen. Zo verbetert je dream recall en zul je je dromen waarschijnlijk niet vergeten met één keer omdraaien, maar dan nog is het altijd beter om gewoon direct je dromen te noteren.

velcrew: Het is ongezond om teveel te slapen, net zoals het ongezond is om te weinig te slapen. Ik zou er toch mee oppassen, want 12 of zelfs 16 uur slapen is niet bepaald natuurlijk

ik kan moeilijk een beetje ruzie gaan maken met mijn lichaam é.De huisdokter probeert me al jaren vol te steken met pillen . Ik zeg daarop ;laat maar!

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
29

BerichtGeplaatst: Za 26 Nov, 2011  Reageer met quote

Eerst had ik nog dat ik mijn dromen bij het omdraaien vergat... Nu is het nog erger! Op het moment dat ik wakker word beginnen de herinneren al weg te ebben, ik "voel" het gewoon verdwijnen. Wat doe je daaraan dan?

Misschien tips om details beter te onthouden?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Za 26 Nov, 2011  Reageer met quote

Ja vanaf je wakker bent, ookal is dit midden in de nacht, enkele trefwoorden noteren. En pas daarna weer gaan slapen. ^^

back to top
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-1-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan, 2012  Reageer met quote

Ik heb dat ook gehad, ik had een droom, ik wist wat er in gebeurd was toen ik wakker werd en toen draaide ik me om. Ik wist niet meer waar hij over ging, toen draaide ik me weer om en ineens schoot het me weer te binnen. Vind het toch wel raar dat je het ineens vergeet en het je dan weer herinnert....

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: