EN | NL | FR

Binaural Beats, kan dat helpen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
TNMooz
Nieuw lid
Nieuw lid
22
Laatst gezien: 13-4-2012
LDs:

Binaural Beats, kan dat helpen?
BerichtGeplaatst: Zo 23 Okt, 2011  Reageer met quote

Hoi, smile
Ik ben nog maar een paar dagen bezig met het oefenen van lucide dromen. Ik heb veel over het internet gezocht, ik heb videos gekeken en lucide ervaringen van andere gelezen. Ik kan niet wachten tot ik lucide word in mijn droom. Ik doe regelmatig RC's en ik sta rustig op, en ik hou een Dream Journal bij. Ik kwam op internet tegen dat als je bepaalde muziek of geluiden (Binaural Beats) luisterd, je dan de kans vergroot op een LD. Ik las ook iets vaags dat dit met meditatie te maken heeft, en ook dat het handig is om tot rust te komen of je beter te kunnen concentreren. Ik weet niet of het waar is, maar als ik het luister word ik er wel rustiger van. Kan iemand mij iets meer vertellen hierover whatsthat ? En wanneer moet ik het dan luisteren, 's avonds als ik ga slapen? Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft. ^^

Groetjes Tobias smile

Dit is wat ik gevonden heb:
http://www.youtube.com/watch?v=vD8sofpB5I0&feature=mh _lolz&list=FLKIsFoET6O -IcilDosIT0Vw

back to top
Gerben
Ach ja.
LD4all lid
33
Laatst gezien: 9-10-2016
LDs: 22397,2 1/3

Binaural beats zijn voor mij vooral een soort begeleiding tijdens meditatie e.d., maar ik gebruik het al een tijd niet meer.
Ik word er heel rustig van. Maar hetzelfde geldt eigenlijk voor 'normale' ambient muziek. Voor mij is er eigenlijk niet veel verschil tussen binaural beats en het ambient muziekgenre. Ik ervaar beide als uiterst rustgevend en zet het soms dan ook gewoon graag op, ook als ik er verder geen bedoeling mee heb.

Het zou best effect kunnen hebben als je slaapt, maar voor hetzelfde blijf je er gewoon wakker van omdat je te veel naar de muziek blijft luisteren.
Wat zou kunnen werken is dat als je de muziek misschien in een droom hoort en deze koppelt aan dat je die voor het slapen gaan hebt opgezet en dat je dan bewust wordt. Maar het is niet zo dat dit dan meteen altijd maar werkt. Maar het kan een methode zijn die werkt.

Meditatie op zich helpt ook best wel om over het algemeen bewuster te worden, en dus ook in dromen. smile

back to top
TNMooz
Nieuw lid
Nieuw lid
22
LDs:

Bedankt voor de info. Ik verwacht ook niet gelijk hele nachten vol te dromen met lucide dromen.

back to top
Gerben
Ach ja.
LD4all lid
33
Laatst gezien: 9-10-2016
LDs: 22397,2 1/3

Het is een manier. Maar ik geloof eigenlijk niet dat het lucide dromen garandeert. Maar daar was je zelf ook al achter. smile

back to top
menno215
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 25-11-2012
LDs: al aardig wat

BerichtGeplaatst: Ma 24 Okt, 2011  Reageer met quote

bij mij werkte het juist niet. zoals Gerben al schreef, bleef ik juist wakker omdat ik me teveel concentreerde op de muziek.

back to top
Lucidion
LD4all lid
LD4all lid
Lucidion heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 20-11-2012
LDs: 60+

bij mij wekt het helemaal niet xd
om een of andere reden kan ik echt niet tegen dat soort geluid, ik raak er helemaal in paniek van, en wat ik ook doe (ik kan best goed mediteren etc.) het lukt me maar niet om te ontspannen... ik denk dat het me teveel herinnerd aan hoe ik me voel in een koortsdroom eh

back to top
TNMooz
Nieuw lid
Nieuw lid
22
LDs:

Lucidion schreef:
bij mij wekt het helemaal niet xd
om een of andere reden kan ik echt niet tegen dat soort geluid, ik raak er helemaal in paniek van, en wat ik ook doe (ik kan best goed mediteren etc.) het lukt me maar niet om te ontspannen... ik denk dat het me teveel herinnerd aan hoe ik me voel in een koortsdroom eh

Ik denk dat dit voor iedereen anders werkt... eh

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Di 25 Okt, 2011  Reageer met quote

ja denk ik ook dat het per persoon verschilt. Bij mij helpt het om in slaap te komen, want ik onspan bij de muziek. Als je onspannen bent heb je toch ook sneller lucide dromen?

back to top
Nitro
Hoeveel vingers?
LD4all lid
22
Laatst gezien: 26-11-2011
LDs: 60

BerichtGeplaatst: Di 25 Okt, 2011  Reageer met quote

Bij mij werkte het. smile

Ik gebruik deze altijd:
http://www.youtube.com/watch?v=ra1iWqQBcp4

(Volgens mij moet je wel koptelefoon gebruiken, en moet er geluid aan beide kanten komen.)

back to top
TNMooz
Nieuw lid
Nieuw lid
22
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 26 Okt, 2011  Reageer met quote

Nitro schreef:
Bij mij werkte het. smile

Ik gebruik deze altijd:
http://www.youtube.com/watch?v=ra1iWqQBcp4

(Volgens mij moet je wel koptelefoon gebruiken, en moet er geluid aan beide kanten komen.)

Ik vraag me af wanneer je dat dan luisterd. Val je ermee in slaap, luister je het overdag of als je wakker word? Ik vind diegene die jij luisterd echt niet ontspannend, ik word er echt nerveus van . En er is ook verschil in frequentie en verschillende golven. Weet jij welke het beste werken? eh

back to top
Tyharo23
LD4all lid
LD4all lid
Tyharo23 heeft een LD4all Quest gehaald!
37
Laatst gezien: 17-7-2012
LDs: De tel kwijt

BerichtGeplaatst: Di 24 Jan, 2012  Reageer met quote

Misschien is het handig om uit te leggen wat een binaural beat exact is... smile
Er worden 2 tonen...1 voor je linkeroor en 1 voor je rechteroor...gecreŽerd...
Dus ja...koptelefoon op (en ook nog eens goed afgesteld) is een must...
Deze 2 tonen liggen qua frequentie dicht tegen elkaar aan (met een max verschil van 20 Hz geloof ik)...
Bijvoorbeeld: Links: 160 Hz, Rechts: 154 Hz...
Door het kleine verschil gaat je brein (!) vervolgens een derde toon genereren die gelijk is aan het verschil tussen de 2 tonen...die derde (verschil)toon is de binaural beat en is in dit geval dus een toon met een frequentie van 6 Hz...
6 Hz is een Theta Brainwave (even opgezocht: Theta is om exact te zijn 4 - 7 Hz)...en dat is de frequentie van je brein wanneer je in een staat van diepe ontspanning bent...zoals dromen of mediteren... smile

back to top
TNMooz
Nieuw lid
Nieuw lid
22
LDs:

Tyharo23 schreef:
Misschien is het handig om uit te leggen wat een binaural beat exact is... smile
Deze 2 tonen liggen qua frequentie dicht tegen elkaar aan (met een max verschil van 20 Hz geloof ik)...
Door het kleine verschil gaat je brein (!) vervolgens een derde toon genereren die gelijk is aan het verschil tussen de 2 tonen...die derde (verschil)toon is de binaural beat en is in dit geval dus een toon met een frequentie van 6 Hz...
6 Hz is een Theta Brainwave (even opgezocht: Theta is om exact te zijn 4 - 7 Hz)...en dat is de frequentie van je brein wanneer je in een staat van diepe ontspanning bent...zoals dromen of mediteren... smile

Bedankt

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

Tyharo23 schreef:

Bedankt voor het uitleggen, handig. Hoe stel je eigenlijk een koptelefoon af, doe je dat via de computer of...?
Maakt het veel uit of een bestand bestaande uit binaural beats omgezet is in een mp3 bestand? Weet je misschien wat drg files zijn? Zijn die af te spelen via de computer?

back to top
Tyharo23
LD4all lid
LD4all lid
Tyharo23 heeft een LD4all Quest gehaald!
37
Laatst gezien: 17-7-2012
LDs: De tel kwijt

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jan, 2012  Reageer met quote

Fawn schreef:

Bedankt voor het uitleggen, handig. Hoe stel je eigenlijk een koptelefoon af, doe je dat via de computer of...?
Maakt het veel uit of een bestand bestaande uit binaural beats omgezet is in een mp3 bestand? Weet je misschien wat drg files zijn? Zijn die af te spelen via de computer?

Met goed afgesteld bedoelde ik eigenlijk meer dat je koptelefoon de frequenties goed (genoeg) weergeeft...
Bepaalde koptelefoons vervormen deze namelijk...vooral de goedkope modellen...
Hoe "natuurlijker" het geluid hoe beter...vooral de (helaas wel prijzige) professionele studio koptelefoons voldoen hier sowieso eigenlijk wel aan...maar tussen goedkope crap en professioneel zit nog genoeg tussenin wat goed genoeg is... Niet al te druk om maken...
Vergeet iig koptelefoons met zogeheten bassboost functies enzo... tounge1

MP3 is op zich geen probleem MITS er tijdens de conversie geen kwaliteitsverlies (wederom vervorming van frequenties) heeft plaatsgevonden...

DRG is bestandsformaat van I-doser en zijn zelfs enkel te beluisteren via de computer...met de bijbehorende I-doser software... neutral
Converteren naar wav of mp3 is wel mogelijk...
Zie: Hier (wel in het engels)...

Een binaural beat waar ik overigens wel goede ervaring mee heb:
http://www.youtube.com/watch?v=0wSUnuq7HPM
Ik weet niet wat het is maar als ik deze opzet en ik sluit mijn ogen dan beginnen mijn ogen per direct verschijnselen te vertonen alsof ik in REM zit...heel apart is dat...
Indien ogen open dan lijkt alles na verloop van tijd sowieso langzamer te gaan... siiw

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 07 Feb, 2012  Reageer met quote

Heel erg bedankt voor de informatie. Klinkt veelbelovend, zal het binnenkort eens proberen en mijn ervaringen posten.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: