EN | NL | FR

Niet meer lucide?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 3-1-2018
LDs: Lost count

Niet meer lucide?
BerichtGeplaatst: Wo 08 Feb, 2012  Reageer met quote

Vroeger, en dan praat ik over maximaal een jaar geleden, had ik best vaak lucide dromen. Zeker wel eentje in de week. Dat is de laatste maanden steeds minder geworden en nu heb ik nog amper lucide dromen, laat staan dat ik mij 's ochtends nog een normale droom herinneren kan.

Iemand enig idee waar dit door kan komen? Voor zover ik weet zijn er geen veranderingen geweest in mijn leven.

Ik had laatst nog wel een nachtmerrie waarin ik overtuigd was dat ik wakker was, stom dat ik was deed ik geen RC; anders was het misschien leuker afgelopen.
Dat was een enkele droom die ik onthield in zeker drie weken tijd...

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

De basis voor lucide dromen is het onthouden van dromen. Als je droomgeheugen afneemt, neemt zowel de kans op lucide dromen als de kans op het onthouden van lucide dromen af. Dus werk aan je droomgeheugen, en als die basis weer gelegd is, kun je weer aan je lucide dromen gaan werken.

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
32
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

Heb ook wel eens dat ik me dromen niet kan herinneren. En wat ik dan doe is als ik ga slapen tegen mezelf zeggen vanavond wil ik mijn dromen weer bewust mee maken. Vaak hielp dat bij mij en wist ik de volgende dag nog goed wat ik had gedroomd!

Succes!!

back to top
Kai
LD4all lid
LD4all lid
39
Laatst gezien: 21-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 11 Feb, 2012  Reageer met quote

Nou ik droom altijd zeer intens en herinner al me dromen van kleinsaf aan en elke nacht herinner ik me dromen maar vind het echt heel erg moeilijk om lucide te worden, meestal flikker ik gewoon in slaap, en soms realiseer ik me wel dat ik echt iets absurds droom maar dat is maar een momentje en lukt het me niet om lucide te worden.

Ook als ik de WILD techniek probeer en het lukt gedeeltelijk word ik te opgewonden.

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Zo 12 Feb, 2012  Reageer met quote

ja ik heb op het moment ook een beetje een lucide dipje
ik weet niet of je op school zit, maar misschien gaat het na/in de vakantie beter

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
32
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

BerichtGeplaatst: Wo 15 Feb, 2012  Reageer met quote

Hier is het ook wat minder sadblauw Misschien omdat ik te druk ben in me hoofd met carnaval haha.
Droom over vanalles maar word niet lucide misschien toch maar RC`s gaan doen.

Iemand misschien nog andere tips wiske

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Wo 15 Feb, 2012  Reageer met quote

Ik heb er ook al een hele tijd geen lucide droom meer gehad... sadblauw Ja, soms tijdens het uitslapen een paar seconden. 'k Doe nog wel WBTB maar daar krijg ik blijkbaar geen lucide droom meer van. RC's doen lijkt me wel handig ja, want zo ben je de hele dag met dromen bezig.

back to top
AdamRa
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 20-3-2012
LDs: meer dan 5

Re: Niet meer lucide?
BerichtGeplaatst: Do 16 Feb, 2012  Reageer met quote

Nou een aantal jaar geleden ben ik een boek tegengekomen waarin staat hoe je je zelf kan trainen om ook overdag Lucide te worden , tot je dag en nacht Lucide wordt(?) zoiets , ik heb dat boek niet maar ik kwam het tegen in winkel de Zwarte Kater in Utrecht.

back to top
AdamRa
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 20-3-2012
LDs: meer dan 5

Re: Niet meer lucide?
BerichtGeplaatst: Za 18 Feb, 2012  Reageer met quote

als ik zoals afgelopen 12 heel weinig of nauwelijks LD's/OBE's heb dan mis ik het wel
maar deze maand had ik wel een soort van hele kort LD maar die vond ik wel eng
dus jah het kan ook wel s eng zijn wat je meemaakt tijdens het slapen

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 3-1-2018
LDs: Lost count

BerichtGeplaatst: Za 18 Feb, 2012  Reageer met quote

Om de een of andere reden kreeg ik geen mailtje over jullie reacties... Bedankt voor alle reacties!
RCs hebben bij mij nooit geholpen, ik ging ze namelijk pas toepassen nadat ik al lucide was. Als een soort van bevestiging dat het een lucide droom was.

Ik schrijf nu telkens alles op wat ik mij van de dromen herinneren kan. In een korte tijd heb ik al veel vooruitgang geboekt. Gisteren kon ik mij na het wakker worden niks van de dromen herinneren, maar toen ik ging graven kwamen steeds meer herinneringen terug!

Wat ik trouwens de laatste dagen meemaak, en vroeger ook vaak heb gehad; tijdens de droom een kans hebben lucide te worden maar deze niet nemen.
Soms wil ik weten hoe mijn droom afloopt en ik weet dat als ik er te bewust van word dat ik dan snel wakker word. Deze beslissing maak ik vaak onbewust al, "als ik ga vliegen stopt het dromen".
Kent iemand dat?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: