EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Dromen in beeld

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Druppel
helder
LD4all lid
Druppel heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Researchers
Laatst gezien: 25-12-2012
LDs: driemiljard

Dromen in beeld
BerichtGeplaatst: Wo 22 Feb, 2012  Reageer met quote

http://io9.com/5842960/amazing-video-shows-us-the-act ual-movies-that-play-inside-our-mind

Ik heb er weleens over gefantaseerd hoe dat in de toekomst mogelijk zou kunnen zijn om dromen vast te leggen op beeld. Dit filmpje laat zien hoe je hersenen beelden die je ziet vertalen en die golven werden gedigitaliseerd via een hersenscan.
Ze hebben 8 miljoen seconden lang informatie verzameld over wat hersenen doen bij blootstelling aan allerlei beelden en zo kon hun computer met die informatie inschatten wat hersenen "zien" bij andere beelden.

Het is echt indrukwekkend. smile Technisch gezien zou ik denken dat dit best weleens een eerste stap kan zijn in de richting van dromen filmen!

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-5-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 22 Feb, 2012  Reageer met quote

Ik heb al eerder zo'n dergelijk bericht gezien. Een aantal jaar geleden zelfs. Met plaatjes. Maar ik snapte die plaatjes niet.
Hopelijk komt er in ons leven nog een droomfilmmachine ja. Zou geweldig zijn. smile
Maar ik zie al voor me dat de uitkomst alleen maar vaag wordt omdat je door te denken en te voelen wat maakt van wat je ziet. tounge1

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.