EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE WILD topic VII

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 7 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Auteur  Bericht 
DaveyBrom
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 9-7-2012
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mrt, 2012  Reageer met quote

MrDreamer schreef:
Hallo hallo,

Ik heb een vraag.

Ik wil WILD+WBTB combineren omdat dat erg effectief is had ik gelezen. Maar ik ga dus eerst 4-6 uur slapen en dan WILD gebruiken om LD te krijgen. Maar de eerste keer dat ik WILD deed kreeg ik hardkloppingen,fijn warm gevoel, suizen enz. en de laatste keren heb ik dat gevoel niet meer, maar heel lichtjes en ik hoor/voel me hart íets harder maar verder niks? tips iemand?

Hallo Mrdreamer,

Ik heb vannacht precies zo'n zelfde ervaring meegemaakt. Ik ben er vervolgens best wel angstig van geworden en besloot maar eens wat rond te le zen. Wat bleek nou? De hartkloppingen en suizen zijn een soort symptomen dat het lichaam in slaap valt en dat dus je astrale lichaam losgekoppeld word van je stoffelijke lichaam. (correct me if im wrong..)

Dat is dus eigenlijk wat je probeert te bereiken met WILD. Of je komt op die manier in een LD. Of je beleeft een OOBE. Het lichaam schakeld zich uit en op dat moment kan je lichaam die symptomen geven die veel mensen (waaronder ikzelf) als beangstigend ervaren.

Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd.

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 31-1-2013
LDs: Veel :)

Hulp bij WILD - techniek?
BerichtGeplaatst: Wo 21 Mrt, 2012  Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik ben een beetje bang om een WILD te doen.
Gisteren probeerde ik het, maar ben ik gestopt omdat ik het maar eng vond.
Kan het zijn dat je als je een WILD doet, gewoon je ogen kan open doen, en dan
in een SP zit? Dat lijkt me het engste. Ik heb ook dingen gelezen over Old Hag.
Ik weet dat het hallucinaties zijn, maar toch.
Is dit waar? Kan je gewoon je ogen opendoen en zit je dan in een SP?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21
Laatst gezien: 23-4-2013
LDs: 2

Het is afhankelijk van hoe ver je in slaap bent op dat moment: Als je normaal in slaap valt dan zijn er enkele fases: De eerste fase is gewoon relaxatie. Daarna word je minder bewust en zal je merken (als je er op let, dit heet HI) dat je minder bewust word van de dingen om je heen, en uiteindelijk val je gewoon in slaap. Ergens tussen het werkelijk in slaap vallen en het minder bewust worden van de dingen om je heen kom je ook in SP, maar dit maak je gewoon niet bewust mee. Het is dus een natuurlijke fase van het slaapproces. Wat we nu met WILD proberen is om bewust te blijven doorheen alle fasen, totdat je in (bewust) in een droom terecht komt. Dit zorgt ervoor dat je enkele fasen die je normaal niet bewust meemaakt nu wel bewust mee maakt. Het beste wat je kan doen tijdens het in slaap vallen is om je niet te veel aantrekken van hoe alles voelt (dat belemmert het in slaap vallen) en met je ogen toe focussen op de HI die je ziet/hoort/denkt. Je zal dus sowieso SP meemaken, als je ogen nu toe zijn of als ze gesloten zijn. Maar het is echt niets om bang voor te zijn: De dingen die je eventueel ziet of hoort zijn gewoon hallunicaties, zoals je zelf aangeeft. Als je in SP terechtkomt en je denkt 'Ohnee, de Old Hag zal komen', dan zal ze ook werkelijk verschijnen. Vergelijk het met het niet te denken aan een roze olifant. Probeer gewoon, als je merkt dat je in SP zit, rustig te blijven en denk eraan dat er niets gevaarlijks kan gebeuren, dat het een natuurlijk fenomeen is en dat alles maar een hallucinatie is van je eigenen hersenen. Je kan zelfs proberen de hallucinaties te beïnvloeden, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
16

Silox` schreef:
Je zal dus sowieso SP meemaken, als je ogen nu toe zijn of als ze gesloten zijn. Maar het is echt niets om bang voor te zijn: De dingen die je eventueel ziet of hoort zijn gewoon hallunicaties, zoals je zelf aangeeft. Als je in SP terechtkomt en je denkt 'Ohnee, de Old Hag zal komen', dan zal ze ook werkelijk verschijnen.

Zal ik het voelen? En ook, als ik mijn ogen opendoe, is mijn lichaam dan echt verlamd?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21

Tijdens SP is je lichaam volledig verlamd, als je je ogen toe hebt en ook als ze open zijn. SP zal je merken als je probeert te bewegen terwijl je verlamd bent. Het beste is eigenlijk om het gewoon niet te bewegen, want als je beweegt voor SP is ingetreden doorbreek je het proces van in slaap vallen en mag je weer van voorafaan beginnen.

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
16

Silox` schreef:
Tijdens SP is je lichaam volledig verlamd, als je je ogen toe hebt en ook als ze open zijn. SP zal je merken als je probeert te bewegen terwijl je verlamd bent. Het beste is eigenlijk om het gewoon niet te bewegen, want als je beweegt voor SP is ingetreden doorbreek je het proces van in slaap vallen en mag je weer van voorafaan beginnen.

Hoe zal ik merken dat ik in mijn droom kan 'treden'? confused

back to top
Ambsi
Defenestration!
LD4all lid
20
Laatst gezien: 14-1-2013
LDs: Een paar

Ascii: Dat gaat eigenlijk vooral op gevoel, voor zover ik weet. Kwestie van uitproberen. Als je te vlug probeert in de droom te stappen, vervaagt die en word je wakker. Als je daarentegen te lang wacht, heb je kans dat je niet langer bewust bent. Echte richtlijnen zijn daar niet voor volgens mij.

Als je in SP zit is het inderdaad het beste om gewoon rustig te blijven. Ofwel beland je terug in een droom en kun je lucide worden, ofwel ontwaak je.

back to top
Brainmaster9
Dream scientist
LD4all lid
15
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs: een stuk of 7

Ik heb ook een SP gehad door middel van WILD. alleen lukte me het niet om te gaan dromen... cry

back to top
StreetRaceGuy1
Nieuw lid
Nieuw lid
15
Laatst gezien: 21-3-2012
LDs: 0

WILD
BerichtGeplaatst: Do 22 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ik heb gelezen hoe je een WILD moet toepassen maar ik krijg geen waakstand. Ik heb gelezen dat je daar ongeveer 2 uur over doet maar dat hou ik maar een half uur vol en bovendien krijg ik geen hallicunaties(hoe jet ook schrijft). help!

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21

BerichtGeplaatst: Do 22 Mrt, 2012  Reageer met quote

Wat vele mensen vergeten is dat als je WILD toe past, je dit best doet na een aantal uur geslapen te hebben.

Vergeet ook niet dat WILD een van de technieken is die het langst duur om onder de knie te krijgen. WILD vraagt heel veel training en oefening dus geef niet op als het de eerste keren niet lukt ...

back to top
Apollo
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 13-4-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Do 29 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ik ben hier nieuw op het forum en ben er al 3 dagen mee bezig. Vannacht (2 uur - kon uitslapen) heb ik dus ook WILD geprobeerd, ik had er eigenlijk niet zo veel vertrouwen in want ik snapte de methode nog niet helemaal. Dus ik ben eerst 5 min rustig op bed gaan zitten en ben even tot rust gekomen. Daarna ben ik gaan liggen en heb ik nog wat gelezen. Toen deed ik mijn ogen dicht, ontspande en begon. Ik telde 1 - Ik ga dromen 2 - Ik ga dromen etc soms weken mijn gedachten af, maar ik herstelde het wel. Bij tel nummers zestig merkte ik dat mijn hart harder ging kloppen en ik voelde me apart. Het was een heel vaag gevoel wat ik had. Een soort mening van enorme zenuwachtigheid met een tikkeltje adrenaline ofzo. Weet niet echt hoe ik het anders moet beschrijven. En toen ging het mis, omdat ik het ook in mijn benen begon te voelen en ik moest op de 1 of ander manier gewoon mijn been bewegen en ook slikken. Oftewel, ik kon weer opnieuw beginnen. Nu begon ik anders de tellen, waarom weet ik niet echt. 20 - Ik ga dromen 12 - Ik ga dromen en ademde ik soms door mijn mond en soms door mijn neus, voorheen telkens door mijn mond. Nu startte het met een vreemd gesuis in mijn rechteroor, niet in mijn linkeroor en dat werd gevolgd door hartkloppingen en hetzelfde vage gevoel. Ook voelde ik mijn lichaam tintelen etc. Maar ik kreeg geen beelden te zien, vooral omdat ik misschien nog druk bezig was met tellen? Dus ik vraag me af wat ik moet doen als mijn hart harder klopt (voor mijn gevoel) en het gesuis enzo begint? Ik heb namelijk weleens als ik erg moe ben, dat ik dan opeens een beeld zie en iets hoor, dat duurt dan 1 of 2 seconden. Heeft er iemand tips?

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 16-5-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 29 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ik zie altijd meteen beelden als ik mijn ogen dichtdoe.
Maar ik vind dat tellen altijd zo saai, vandaar dat ik WILD niet probeer.
Maar het kan natuurlijk ook zonder tellen. Misschien moet ik het maar eens vaker proberen, door gewoon naar de beelden te kijken goed opletten. Ik heb in ieder geval op deze manier 1 keer meteen een lucide droom gehad toen ik in slaap gevallen was. smile

back to top
celestin
Nieuw lid
Nieuw lid
16
Laatst gezien: 21-6-2012
LDs: hoop nog veel

WILD tips nodig
BerichtGeplaatst: Zo 01 Apr, 2012  Reageer met quote

De laatste tijd probeer ik WILD te doen in combinatie met WBTB maar ik kan dus echt niet (zoals ze overal beschrijven) "Nergens aan denken" eh...

Heeft iemand nog tips voor mij shy2?

back to top
Ambsi
Defenestration!
LD4all lid
20
Laatst gezien: 14-1-2013
LDs: Een paar

Focus op je ademhaling als het niet lukt om nergens aan te denken? Nergens aan denken is sowieso niet zo heel moeilijk, gewoon een beetje oefenen.

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21

Echt nergens aan denken is nu ook weer niet nodig, je mag best wel aan dingen denken zolang dat je niet uit je slaap houdt.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 7 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.