EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic VII

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Noddy
coole ld's
LD4all lid
21
Laatst gezien: 3-2-2014
LDs: 10

Wekker
BerichtGeplaatst: Wo 16 Mei, 2012  Reageer met quote

Hoe laat zetten jullie de wekker nadat je in slaap bent gevallen als je wild wilt proberen. Ik dacht 4,5 uur ernaa, maar ik weet het niet zeker.

help!

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
27
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Do 17 Mei, 2012  Reageer met quote

Ik meestal rond 4-5 uur 's morgens als ik rond 23-24 uur ga slapen.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mei, 2012  Reageer met quote

Ik ook.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Za 19 Mei, 2012  Reageer met quote

Als ik WBTB doe, voor MILD of WILD of wat dan ook, zet ik geen wekker. Ik kom spontaan wakker wanneer ik dat wil. Rond 5-6u meestal. smile

back to top
Riviera
Nieuw lid
Nieuw lid
35
Laatst gezien: 22-5-2012
LDs: 118

BerichtGeplaatst: Di 22 Mei, 2012  Reageer met quote

Vannacht had ik iets grappigs: Ik had om 5u snachts de wekker gezet en probeerde daarna via de WILD methode in een LD te komen. Ik viel echter gewoon in slaap en belandde in een ND waarin ik in die droom ook aan het proberen was de WILD techniek toe te passen; maar in die droom lukt het wel bijna! (heftige geluiden en enorme trillingen etc, alsof de hele kamer stond te schudden)

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Re: Wekker
BerichtGeplaatst: Za 23 Jun, 2012  Reageer met quote

ninoboeing schreef:
Hoe laat zetten jullie de wekker nadat je in slaap bent gevallen als je wild wilt proberen. Ik dacht 4,5 uur ernaa, maar ik weet het niet zeker.

help!

Het lijkt me het verstandigst om je wekker zo te zetten dat je wakker wordt net in of net na de REM-slaap. Iedere slaapcyclus duurt gemiddeld 90 minuten, dus stel dat je om half 11 gaat slapen, dan zet je je wekker om 5 uur. We rekenen een halfuur voor het in slaap vallen en dan heb je van 11u tot 5u vier cycli gehad (zes uur slaap) smile Het voordeel hiervan is dat je je dromen extra goed onthoudt en dat je niet zo moe en gedesoriënteerd bent als wanneer je wakker wordt in diepe slaap.
Deze manier van rekenen kun je ook gebruiken voor MILD, je zegt dan voor het slapengaan: "Over 6 uur zal ik beseffen dat ik droom." Als het goed is, word je dan perfect lucide in de REM-slaap grin

back to top
Noddy
coole ld's
LD4all lid
21
Laatst gezien: 3-2-2014
LDs: 10

BerichtGeplaatst: Di 17 Jul, 2012  Reageer met quote

Ik kom als ik wild doe altijd tot de geluiden en de trillingen, maar meestal niet verder. Weet iemand wat ik kan doen om verder te komen dan alleen dit?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
27
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Di 17 Jul, 2012  Reageer met quote

Wanneer pas je WILD toe? Als je gaat slapen of na een WBTB of bij een middagdutje?

WILD is voor iedereen, niet alleen voor beginners dus, bijna onmogelijk om in het begin van de slaap succesvol uit te voeren. Dit komt omdat je voor WILD of in of net voor een REM-fase moet zitten. In het begin van de slaapcyclus heb je vooral diepe slaap, afgewisseld met soms zeer korte REM-fases. Later worden deze fases langer en komen ze meer frequent voor. Bij een middagdutje is het wat anders: als je uitgeslapen bent van de nacht ervoor heeft je lichaam niet veel nood aan diepe slaap, dus raak je dan sneller in REM-slaap. WILD probeer je dus, als je enige kans op slagen wil, best na een aantal uur geslapen te hebben of tijdens een middagdutje.

Vergeet ook niet dat WILD de moeilijkste techniek is om onder de knie te krijgen dus wees niet teleurgesteld als het een aantal keer niet lukt en blijf doorzetten.

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 22 Jul, 2012  Reageer met quote

Ik denk dat je beter eerst een makkelijkere variant van WILD onder de knie krijgt zoals DEILD, voordat je aan WILD begint.

back to top
steefz
Gast

LDs: genoeg

Kan iemand mij helpen met de w.i.l.d
BerichtGeplaatst: Vr 03 Aug, 2012  Reageer met quote

Ik heb gister avond de wild geprobeerd voor de tweede keer.
En ik vind het toch behoorlijk eng, me lichaam ging tintellen mijn hartslag ging omhoog en me voeten gingen spontaan bewegen?
En ik kap steeds af omdat het te overweldigent wordt, ik krijg zelf het idee als of ik het benauwd krijgt en zelf bijna stikken.
Ik heb het een keer in de avond gehad toen ik klaar met mediteren was, ik ging in de woonkamer zitten met me ogen dicht en zag beelden/kleuren. Op dit moment wist ik nog niet wat lucide dromen waren en ik ging uit dat het iets paranormals was. Aangzien ik hooggevoelig bent. Me ogen knepen heel snel dicht, geshockeerd stopte ik ermee. Nu ben ik zelfs een beetje bang om ook maar dichtbij bij de Wild te komen.

Iemand tips om het minder "stressent" te maken of een aantel stappen om hier door heen te komen. Of hoe je je droom heel scherp krijgt net zoals in het echte leven?

Alvast bedankt.

Groetjes stefan

[Edit] vrijdag 3 augustus 17:52 : Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik heel vaak al van de nature in de wild slaap. Ik heb zelfs een methode ontwikkeld waarbij ik heel relax kan blijven liggen en zelfs het slikken vanzelf gaat. Alleen als het op het moment komt dat ik mezelf volledig over moet geven om geluiden te horen beelden te zien. gaat het mis.

back to top
steefz
Gast

LDs: genoeg

derde keer wild!!
BerichtGeplaatst: Za 04 Aug, 2012  Reageer met quote

Gister avond heb ik voor de derde keer bewust de wild gebruikt, door een goeie aardoefenings oefening krijg ik geen trillingen en begon ik gegeven moment door me oogleden te zien. Vanaf dit moment had ik afgekapt volgende keer beter.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Aug, 2012  Reageer met quote

Ik probeer zelf eigenlijk nooit WILD dus ik kan je hier niet mee helpen maar je kan in het GROTE WILD topic kijken voor antwoorden. Omdat dit topic daar eigenlijk thuis hoort heb ik het meteen samengevoegd ansie

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: