EN | NL | FR

Verificatie: iPhone App, Dream: ON

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
21
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs: 22

Verificatie: iPhone App, Dream: ON
BerichtGeplaatst: Vr 01 Jun, 2012  Reageer met quote

Hallo allemaal, ik zou graag willen weten of een van jullie de APP: Dream: ON heeft uitgetest of gebruikt.
Veel mensen zeggen dat je als het ware je Lucide Droom inloopt met deze APP en dat het heel goed werkt..

Meer info over de APP:
http://itunes.apple.com/nl/app/dream-on/id504521920?m t=8

Heeft iemand verificatie voor deze APP?
Ik wil hem graag gebruiken!

Alvast Bedankt,

-Arthur

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Vr 01 Jun, 2012  Reageer met quote

Ik denk dat het met zelfde principe is als van het slaapmasker: signalen van buitenaf laten afgaan (hier geluid, bij t masker lampjes) om die zo te herkennen en lucide te worden. Je kan ook zelf je wekker zetten om de x aantal tijd en op een zacht volume toontjes laten afgaan... maar als je niet licht genoeg slaapt en je die signalen niet weet te herkennen werkt het niet. Er bestaat ook gratis software die met hetzelfde principe werkt als deze app (die op zich ook gratis is, maar de muziekjes moet je blijkbaar aankopen), maar ik zal moeten zoeken waar die link weer te vinden is.

back to top
Amyrlin
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 19-11-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Za 02 Jun, 2012  Reageer met quote

Geen idee maar er staat dus dat je je telefoon vlakbij je hoofd moet leggen. Is niet niet schadelijk in verband met de straling die van je telefoon afkomen?

Ik zag een keer op tv dat je om de zoveel minuten tijdens het bellen van oor moet wisselen etc etc

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 02 Jun, 2012  Reageer met quote

Amyrlin schreef:
Geen idee maar er staat dus dat je je telefoon vlakbij je hoofd moet leggen. Is niet niet schadelijk in verband met de straling die van je telefoon afkomen?

Ik zag een keer op tv dat je om de zoveel minuten tijdens het bellen van oor moet wisselen etc etc

Het is niet bekend of het schadelijk is, sommige mensen geloven van wel, anderen van niet. Wetenschappelijke onderzoeken spreken elkaar ook tegen.
Maar je staat constant bloot aan straling (bijvoorbeeld van de zon, tv, radio, computer) dus ik zou me niet al te veel zorgen daar om maken.

back to top
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
21

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun, 2012  Reageer met quote

Ik heb ook van veel mensen gehoord dat er geen straling vanaf komt als je mobiel Stand-By is, en hij gaat automatisch Stand-By als je de app aanzet.

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
27
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun, 2012  Reageer met quote

arthieb123 schreef:
Ik heb ook van veel mensen gehoord dat er geen straling vanaf komt als je mobiel Stand-By is, en hij gaat automatisch Stand-By als je de app aanzet.

Dat klopt niet echt, anders zou je niet kunnen gebeld worden als je telefoon in stand-by staat.

back to top
BeRightBack
(Brb123)
LD4all lid
39
Laatst gezien: 5-6-2012
LDs: 73

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jun, 2012  Reageer met quote

arthieb123 schreef:

Probleem is dat met deze apps je telefoon juist niet op standby gaat. Als je zeker wilt zijn zet je hem op vliegtuig-modes. Ik zelf zet altijd de wifi uit als ik dergelijke apps gebruik.

back to top
BeRightBack
(Brb123)
LD4all lid
39
Laatst gezien: 5-6-2012
LDs: 73

Tot nu toe heb ik meerdere apps geprobeerd die je proberen te wekken in je REM-slaap. Sommige met meer succes dan de de ander. Houd er wel rekening mee dat je geen wonderen moet verwachten bij alle apps en je wel enige LD basiskennis en -kunde moet hebben om er succesvol lucide dromen mee te krijgen. Hieronder een klein overzicht van de geteste iphone apps:

- DreamBeam (erg commercieel opgezet met in-app aankopen, beetje te zweverig vond ik. Scherm blijft aan de hele nacht wat me niet goed lijkt voor mijn telefoon)

- Dream Alarm (Totaal onbruikbaar in mijn ogen. "To unlock the screen do a rotation gesture of 90 degrees" stond er. Na aanzetten van deze optie heb ik 10 minuten lang wanhopig zitten draaien met de telefoon en vegen over het scherm, maar zonder succes. Als het iemand wel lukt laat het me weten, lol. )

- dREaM Alarm (Scherm blijft hele nacht aan staan en dat lijkt me slecht voor de telefoon, dus maar heel weinig mee getest)

- Singularity (Grafisch erg goed opgezet, maar de complexiteit en vooral instabiliteit maakte hem volslagen onbruikbaar, door crashes en alarmen op idiote tijden. Scherm blijft tevens aan staan. In potentie een hele goede app, maar helaas gestrand in zicht van de haven lijkt het.)

- Dreams Controller met blauw-wit logo (Geen slaap-cycles detectie, maar wel goed instelbaar om meerdere audio cues te laten spelen na een paar uur slaap. Meerdere keren succes mee gehad)

- Dreams Controller met rood-wit logo (Geen slaap-cycles detectie, maar wel instelbare dream cue. Niet veel opties en vereist wat ervaring met DEILD/WILD. 1x succes mee gehad.)

- Sleep Cycle (Uitstekende app voor het wekken NA je REM slaap en om je dream cycle patroon mee te bestuderen, maar niet bedoeld voor Lucide dromen omdat hij je niet tijdens de REM cycle wekt. Wat wel kan werken is door deze app laten wekken na een uur of 4-6 slapen en dan een ander gewoon alarm zetten die je 80 minuten later werkt. Dan heb je grote kans gewekt te worden tijdens de volgende REM-stage en kun je WBTB/WILD proberen.)

- Dreamz (Scherm gaat geheel uit dus geen risico op schade aan telefoon. Je kunt je eigen audio cue recorden wat erg handig is. De REM-stage detectie werkte behoorlijk goed bij mee. Houd geschiedenis met sleepgrafiek en notities bij. Ik heb er meerdere keren succes mee gehad met deze app).

Dream: On app. (Ik heb heb hem eigenlijk niet goed genoeg getest om er een goed oordeel over te geven. De eerste pogingen hadden bij mij geen succes iig, want ik hoorde de dream cues niet of hij speelde op momenten dat ik juist al wakker was. Dit gaf me de indruk dat de sleepcycle detectie mogelijk nog voor verbetering vatbaar is)

P.S. Ik heb ook meerdere 'Binural beats brain wave' apps geprobeerd en die werkten eigenlijk allen totaal niet bij mij. Ik zelf geloof er niet zo meer in dat deze techniek ook maar enigszins werkt voor lucide dromen.

back to top
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
21

BeRightBack,

Ik heb gelezen op hun site dat je 'PRECIES' moet instellen hoe laat je wakker wil worden, dus ietsje eerder dan je normale tijd (20m).
Want de APP speelt 20 - 25m voordat de wekker gaat pas de SoundScape af.
Daardoor merk je er vaak niks van als je vroeg wakker word, of hoor je hem als je net op dat tijdstip wakker word (of iets later).

back to top
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
21

BerichtGeplaatst: Do 14 Jun, 2012  Reageer met quote

Ik verificeer de APP!

Ik heb hem nu meerdere keren en toch 1 keer een korte lucide droom!
Ik sta nu op een LD Record van 3 in 3 Weken! siiw

Ik vertel de droom wel even voor de nieuwsgierige mensen,

(De APP registreert ook wanneer je een LD of ND krijgt, Handig! Dus ik heb ook het tijdstip erbij geschreven.)

Onbekende Lucide Droom, '11-12' 06:36 5-2012

Ik had 3-4 ND's voor de LD gehad.
Ik herinner er maar 2.
1 een 1/2 Nachtmerrie/ND
en de
2e een Smakelijke ND!

Maar hier is de droom!

Ik stond voor me huis..
Alles leek normaal, totdat(!) mijn Engels lerares naast me stond half naakt,
NIET IETS FIJNS OM TE ZIEN! (Ze is niet zo erg prettig in het uiterlijk)
Ik draaide me snel om want ik wou haar niet zien...
En toen dacht ik van: 'Dit kan niet... Mijn engelse lerares half naakt..."
Ik deed een RC, ik keek om me heen en opeens stond me klas naast haar.
Dit kon totaal niet, Dit kwam zeker door de SoundScape die ik had ingesteld:
'A Trip to Tokyo' Het had vast wat te maken met allemaal mensen op een bekende of nieuwe plek: Me huis.
Het was ongelooflijk druk door al me klasgenoten,
En ik denk omdat dit me eerste LD via de APP was kon ik hem niet lang vasthouden of werd ik wakker door te hard geluid van de APP.
Me Luciditeit nam snel af dus deed ik een paar 'Reddingstips'
Ik draaide rondjes om me as, Luciditeit ging nog sneller omlaag.
ik dacht van ik moet nog snel 1 ding af maken en ik sloeg me Engelse lerares vol op haar bek... en toen werd ik wakker, en toen moest ik gewoon zeggen: 'Recht in zen bakkes!'.
En toen werd me zusje wakker...

Einde.

-Arthur

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 14 Jun, 2012  Reageer met quote

Ik heb probeer nu de Lucide Dreamer app voor android. Review volgt later.

back to top
leandertjee
Nieuw lid
Nieuw lid
25
Laatst gezien: 30-7-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 16 Jun, 2012  Reageer met quote

arthieb123 schreef:
Ik verificeer de APP!

Ik heb hem nu meerdere keren en toch 1 keer een korte lucide droom!
Ik sta nu op een LD Record van 3 in 3 Weken! siiw

Ik vertel de droom wel even voor de nieuwsgierige mensen,

(De APP registreert ook wanneer je een LD of ND krijgt, Handig! Dus ik heb ook het tijdstip erbij geschreven.)

Onbekende Lucide Droom, '11-12' 06:36 5-2012

Ik had 3-4 ND's voor de LD gehad.
Ik herinner er maar 2.
1 een 1/2 Nachtmerrie/ND
en de
2e een Smakelijke ND!

Maar hier is de droom!

Ik stond voor me huis..
Alles leek normaal, totdat(!) mijn Engels lerares naast me stond half naakt,
NIET IETS FIJNS OM TE ZIEN! (Ze is niet zo erg prettig in het uiterlijk)
Ik draaide me snel om want ik wou haar niet zien...
En toen dacht ik van: 'Dit kan niet... Mijn engelse lerares half naakt..."
Ik deed een RC, ik keek om me heen en opeens stond me klas naast haar.
Dit kon totaal niet, Dit kwam zeker door de SoundScape die ik had ingesteld:
'A Trip to Tokyo' Het had vast wat te maken met allemaal mensen op een bekende of nieuwe plek: Me huis.
Het was ongelooflijk druk door al me klasgenoten,
En ik denk omdat dit me eerste LD via de APP was kon ik hem niet lang vasthouden of werd ik wakker door te hard geluid van de APP.
Me Luciditeit nam snel af dus deed ik een paar 'Reddingstips'
Ik draaide rondjes om me as, Luciditeit ging nog sneller omlaag.
ik dacht van ik moet nog snel 1 ding af maken en ik sloeg me Engelse lerares vol op haar bek... en toen werd ik wakker, en toen moest ik gewoon zeggen: 'Recht in zen bakkes!'.
En toen werd me zusje wakker...

Einde.

-Arthur

Welke app verifieer je?
Ik wil er namelijk ook een par goede uitproberen, ben nu Dreamz aan het downloaden

back to top
arthieb123
Day Dreamer
LD4all lid
21

BerichtGeplaatst: Zo 17 Jun, 2012  Reageer met quote

Zoals de titel al zegt leandertjee de APP: Dream: ON voor iPhone.
De eerste paar keer heb je er misschien geen succes mee maar later wel!

Trouwens ik heb vandaag nog 2 Lucide Dromen gehad en niet door de APP.
Ze waren geweldig.

(De APP is gratis en alleen bedoeld voor iPhone, niet voor iPod.)

back to top
Rogerwtje
Nieuw lid
Nieuw lid
21
Laatst gezien: 6-2-2012
LDs: 37

BerichtGeplaatst: Wo 20 Jun, 2012  Reageer met quote

Heey,
Ik heb net dreamz gedownload en ik vroeg me af wat is een goede cue? Want zoals de app al zegt ze worden heel snel gemixt met je droom, vroeger had ik een droom dat ik met m'n moeder in m'n oude school was en opeens begon ze met een zware stem te praten over 4 kilometer file op de A2 en dat t mooi zonnig weer zou worden xD de radio dus. Wat gebruiken jullie als que? Ben benieuwd naar die van jullie en ik denk dat ik momenteel gewoon de standaard gebruik.
Gr. Rogerw

back to top
Rogerw
The Pianist
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-6-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 21 Jun, 2012  Reageer met quote

Sorry de vorige post was ik tounge1, was volgens mij mn eerste account waar ik het wachtwoord van was vergeten ... nou weer want ik heb hem op automatisch inloggen staan tounge1

Edit: Oja vanavond ga ik Dreamz uitproberen, nog niet met een zelf in gesproken stem, met wat, ik zou het echt niet weten ik denk het chorale gedeelte van de 4e symfonie van Beethoven ( hopen dat t niet word gemixt met mn droom want dan krijg ik 100 zingende mensen op mn af, ook al is de kans dat ik dan realiseer dat ik droom mij ontzettend groot xD) Morgen laat ik een review in mijn droom journal, waar ik al heel lang niet in heb geschreven tounge2.

Gr. Rogerw

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: