EN | NL | FR

Nieuw hier, tips?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Diplodocus
Nieuw lid
Nieuw lid
25
Laatst gezien: 3-11-2013
LDs:

Nieuw hier, tips?
BerichtGeplaatst: Do 13 Dec, 2012  Reageer met quote

Hallo iedereen,

ik vind het jammer dat ik dit forum nu pas ontdek. Ik ben al enkele maanden zeer gefascineerd in lucide dromen. Het moet echt fantastisch zijn om volledige vrijheid te hebben met maar één grens, je eigen creativiteit en inspiratie.

Nu aan creativiteit zal ik wel niet te kort komen. Ik ben ook vorige week begonnen met een droomdagboek. Maar ik vind het heel moeilijk om een droom te onthouden. Na één week staan er nu 10 zinnetjes in van niets zeggende onderdelen.

Zijn er manieren om snel een lucide droom te hebben of ben ik te ongeduldig? Ik zou graag heel wat meer te weten komen hierover.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!!
Louis

back to top
BlackSun
Nieuw lid
Nieuw lid
23
Laatst gezien: 18-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 24 Dec, 2012  Reageer met quote

Welkom!

Ik ben ook redelijk nieuw hier. Ik ben nog niet zo heel ervaren, maar ik kan wel mijn ervaringen delen.

Sinds 26 november ben ik al mijn dromen op gaan schrijven. Dromen opschrijven was voor mij ook niet mijn natuur, maar het lukte me erg goed. Nu heb ik al 31 dromen (sommige dagen 2-4 dromen) kunnen opschrijven. Van 6 dagen was ik mijn dromen wel vergeten.

Ik denk dat het succes te maken heeft met wilskracht. Vertel jezelf om je dromen te onthouden en probeer dat elke keer dat je gaat slapen. Leg het dagboek ergens waar je makkelijk bij kunt komen, zodat je niet teveel hoeft te bewegen. Beweging verstoort je droomgeheugen als je hier net mee begint.

En vergeet niet dat je pas 1 week begonnen bent. 10 zinnetjes lijkt weinig, maar eventueel wordt het steeds beter. Blijf alles opschrijven wat je je herinnert en het zal steeds beter gaan. Bij het ene persoon gaat dit sneller dan bij iemand anders.

Voor lucide dromen heb ik nog niet echt tips, maar rond deze forum is er veel informatie te vinden die je nodig zult hebben.

Succes!

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59
Laatst gezien: 19-11-2019
LDs: 414

BerichtGeplaatst: Di 25 Dec, 2012  Reageer met quote

Probeer eens de ssild techniek. Quick and dirty. Zie mijn droomdagboek.

back to top
Shadowmare
LD4all lid
LD4all lid
18
Laatst gezien: 9-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 25 Dec, 2012  Reageer met quote

Ik heb vannacht mijn eerste lucide droom gehad. Het heeft vijf dagen geduurd voordat ik er één kreeg. Wat het grappige was, was dat ik er net even twee dagen niet aan had gedacht, en toen opeens spontaan een lucide droom had. Het kan dus zijn dat als je net even een paar dagen rust neemt van het Lucide dromen, je er makkelijker een krijgt.

Nouja, eerste.. De laatste keer dat ik er één had was jaren geleden. Ik begin nu gewoon opnieuw met het tellen en zeg nu gewoon dat ik mijn eerste had.

back to top
knowmaster
LD4all lid
LD4all lid
25
Researchers
Laatst gezien: 14-2-2013
LDs: 6 gehad

BerichtGeplaatst: Zo 20 Jan, 2013  Reageer met quote

Gewoon een droom dagboek bijhouden, daar ga ik nu mee beginnen... eens kijken of het ook voor mij kan werken!

back to top
RiFuXe
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 17-3-2013
LDs: =)

BerichtGeplaatst: Zo 20 Jan, 2013  Reageer met quote

Ikzelf had hier in het begin ook veel last van.
Zelf vond ik het het beste om een boek te lezen over lucide, er mee bezig te zijn overdag soms. (niet elke dag natuurlijk). Er soms ook over praten met iemand anders (een andere aanzetten om het ook te proberen). Dit zorgde in men hoofd ervoor dat het logisch werd om dromen te onthouden.
Op een gegeven moment kon ik soms zelfs 2-3 dromen per nacht onderscheiden van elkaar, terwijl ik anders maanden niets droomde.
Zelf ben ik er sinds kort terug mee bezig. (was in 2004-2005 veel actief op de mIRC chat, niet op het forum, daarom zo weinig posts..)

Succes!

back to top
blok
^ dat ben ik ^
LD4all lid
20
Laatst gezien: 30-1-2014
LDs: -4-

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb, 2013  Reageer met quote

gebruik de truc met het glas water (zie de gids). je neemt een vol glas water, drinkt hem voor de helft leeg en denkt daarbij aan hoe je de volgende ochtend het glas helemaal leeg drinkt en je je dromen herinnerd. ik deed de 2e nacht, de volgende ochtend kon ik niks in mijn DJ schrijven, totdat ik me mijn halve glas water herinnerde en de rest opdronk. ik kon me na even denken meteen 2 dromen herinneren! ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Zo 24 Feb, 2013  Reageer met quote

Nog even een toevoeging. Het helpt om tijdens het dagelijks leven een paar keer na te denken over dromen, dus niet enkel bij het wakker worden en slapen gaan.

Dit kan - let op, onder andere - op deze manier: (dit heb ik uit het boek lucid dreaming in 30 days.) Kijk een vriend eens aan en probeer te bedenken waarover die nou 's nachts zou dromen. Dat is echt zo moeilijk. Ik begon makkelijk, bij de mensen wie ik het beste kende. Je weet dan al een beetje van tevoren hoe hun leven eruit ziet, interesses, besteding van de dag, wat voor karaktertrekken ze hebben. Bij een vreemd iemand die tegenover je zit in de trein bijvoorbeeld is het al een stuk lastiger. Op deze manier speel je een spel wat over dromen gaat, dus ben je er uitgebreid mee bezig, wat het droomgeheugen bevorderd.

back to top
Caspar
Laatste loodjes
LD4all lid
26
Laatst gezien: 13-7-2013
LDs: 1.5

BerichtGeplaatst: Wo 27 Feb, 2013  Reageer met quote

Zo snel mogelijk je droom opschrijven, stel dit niet uit!
Je zal merken, misschien snel of misschien langzaam, je zal steeds meer onthouden. sommige mensen lukt het gelijk, sommigen na een paar maanden en sommigen zijn er jaren mee bezig (ik)
de beloning zal des te groter zijn
succes!

back to top
Jappards
Nieuw lid
Nieuw lid
21
Laatst gezien: 20-4-2013
LDs: 0 (1?)

BerichtGeplaatst: Do 21 Mrt, 2013  Reageer met quote

Ik ben er net 2 dagen geleden mee begonnen en ik had vannacht de eerste droom herinnerd sinds ik er mee begonnen ben.
ik ben gisteren al met een DJ begonnen.
hoop snel te kunnen vliegen smile.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: