EN | NL | FR

App gebruiken

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
borislimburg
LD4all lid
LD4all lid
borislimburg heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 24-6-2014
LDs: 12

App gebruiken
BerichtGeplaatst: Ma 24 Sep, 2012  Reageer met quote

Hallo, ik heb een vraag. Is er een gratis app voor android die mij helpt met lucide dromen?

back to top
RiFuXe
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 17-3-2013
LDs: =)

BerichtGeplaatst: Zo 20 Jan, 2013  Reageer met quote

Yup, de "Sleep as android" heeft een lucide functie.
Deze app neemt je slaappatroon zeer gedetailleerd op en kan dan een geluidje naar jou keuze afspelen tijdens je 'Deep sleep', zodat je je hierop lucide kan maken.
Ik persoonlijk heb deze nog niet gebruikt, ben het wel van plan binnen een aantal weken, ik ga eerst dat geluidje koppelen aan het feit dat ik droom door het eerst overdag soms te beluisteren en dan echt meteen aan lucide te denken, een RC te doen ook.

Nog mensen die dit al eens geprobeerd hebben?

Laatst aangepast door RiFuXe op Zo 20 Jan, 2013, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
lowietje
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Laatst gezien: 24-1-2013
LDs: 0

Ik heb toevallig gisteren nog een app gedownload genaamd: Lucid Dreamer, maar deze app is bagger. Stel je weet zeker dat je na 30 min. slaapt, dan stel je de timer in op 90 min. Dan speelt hij na die 90 min. een geluid af, en ik heb dat vannacht geprobeerd maar ik hoorde de geluiden niet eens en ik werd gewoon in de ochtend wakker, zeer teleurstellend. Dus het is misschien beter om net zoals RiFuXe zei, ze overdag ook eens te beluisteren zodat je de geluiden in je droom beter kunt herkennen omdat je ze dan gewoon kent.
Vannacht weer eens proberen![/list]

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Bwoah, er zijn zoveel apps die het beweren maar ofwel is het niet voldoende uitgewerkt, ofwel is het heeel erg algemeen. Ik heb ook een android en verschillende apps gedownload maar ik gebruik ze eigenlijk nooit.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 23-9-2019
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Do 11 Sep, 2014  Reageer met quote

Welke apps heb je gedownload Dryalantha?

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 20-10-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Zo 25 Aug, 2019  Reageer met quote

Ik gebruik sinds twee weken ook de sleep as android app. Voor mij werkt het heel goed, maar niet de lucid dream functie. De app lijkt je REM slaap te tracken, maar ik heb in de documentatie gelezen dat het alleen op gemiddelden gebaseerd is. Het is dus geen werkelijke registratie van REM slaap. Ik had de functie een keer gebruikt en het alarm ging af net nadat ik wakker werd. De lucid dream functie is dus niet heel effectief. Volgens mij kun je dan beter een slaapmasker met lichtflitsen gebruiken.
De app werkt verder voor mij goed omdat ik meer bewust bezig ben met de kwaliteit van mijn nachtrust. Hoe hoger de deep sleep % hoe beter mijn dromen zijn. Het voelt alsof je goed uitgerust moet zijn om een LD te scoren. Je kunt ook tags koppelen aan iedere nachtrust en zo je eigen onderzoek doen. Ik merk dat sporten heel goed werkt. Een goede donkere kamer is ook heel fijn. Op tijd naar bed gaan is ook heel handig. De app geeft advies wat voor de beste tijden om naar bed te gaan. Ook geeft het advies voor de beste lengte van slaap.
Dat je in je meest lichte slaap gewekt wordt is ok wel erg fijn.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: