EN | NL | FR

Mijn vragen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
BenIkWeer
Nieuw lid
Nieuw lid
19
Laatst gezien: 10-11-2013
LDs:

Mijn vragen
BerichtGeplaatst: Do 07 Nov, 2013  Reageer met quote

Hallo mensen, ik ben sinds ongeveer een week bezig met lucide dromen. Ik heb er (nog) geneen gehad maar ik ben hard bezig om er een te krijgen. (ik oefen met naar je handen, lucht, woorden, spiegels kijken en ik ik heb een dromenboekje) ik heb een paar vragen voor als ik straks lucide bent (hoop ik)

1. Voel je tijdens een lucide droom dat je in bed ligt of heb je echt het gevoel dat je in de lucide wereld ben

2. Voel je in een lucide droom zwaartekracht, pijn, water of liefde?

3. kan je in een lucide droom door alle spiegels stappen?

4. Als je lucide bent ziet het er dan levensecht uit?

5. Reageren mensen in je droom normaal. ( denk aan reageren op pijn, wat jij zelf doet of vragen zoals "Wat heb je daar? ''

6. Kan iemand uit de echte wereld zien wat je doet in je lucide droom. Iemand die naast je bed staat ofzo

7. Hoelang duurt een lucide droom?

8. blijven lucide dromen je beter bij als niet-lucide dromen?

9. Hoevaak per week ben je in je droom ongeveer lucide?

10. Hoe ziet een lucide droom er van binnen uit?

Ik zou het fijn vinden als jullie deze vragen voor mij kunnen beantwoorden.

Graag ook misschien wat eigen ervaring bij het antwoord.

Alvast bedankt en weltrusten

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 08 Nov, 2013  Reageer met quote

Al die vragen kun je beter zelf beantwoorden, want het verschilt per persoon en hoe hoog je luciditeit is.
Ik zou zeggen, ga op ontdekkingstocht en probeer alles uit!

back to top
BenIkWeer
Nieuw lid
Nieuw lid
19
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 09 Nov, 2013  Reageer met quote

[quote="Kyata"]Al die vragen kun je beter zelf beantwoorden, want het verschilt per persoon en hoe hoog je luciditeit is.
Ik zou zeggen, ga op ontdekkingstocht en probeer alles uit![/quote]

Ik ben nog niet lucide in mijn dromen. dusjaa...

back to top
Nicro
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 21-1-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 10 Nov, 2013  Reageer met quote

Het ligt vooral ook aan hoe jij denkt, of beter nog je onderbewust zijn. Op de vraag kunnen anderen je zien. Nee, want je ligt hoogst waarschijnlijk in je remslaap, hierbij zijn net als in je gewone dromen in het 'echt' je spieren verlamd, dus niemand ziet wat je doet, een buitenstaander zal je gewoon zien liggen slapen.

Is het levensecht, dat ligt aan de hoogte van je luciditeit. Je hebt pre-lucide, lucide, hoog lucide en dergelijke. Maar je kan ook 'gewone' dromen hebben die heel helder en echt aanvoelen. Die droom gaat dan dus alleen ombewust voorbij en je hebt er geen invloed op.

Er is veel over te vinden, ik heb zelf nog geen lange luciditeit gehad, maar ik neem er de tijd voor ik ben nu bezig met droom analyse om zo straks beter in luciditeit te kunnen fungeren.

Sommige mensen worden snel lucide andere doen er jaren over, dus ik zou zeggen ga eerst lekker eens verdiepen in alle stof! En succes!

back to top
BenIkWeer
Nieuw lid
Nieuw lid
19
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 10 Nov, 2013  Reageer met quote

Bedankt

back to top
Lore1998
My dream, my world
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-12-2014
LDs: 50+

Re: Mijn vragen
BerichtGeplaatst: Vr 22 Nov, 2013  Reageer met quote

BenIkWeer schreef:
Hallo mensen, ik ben sinds ongeveer een week bezig met lucide dromen. Ik heb er (nog) geneen gehad maar ik ben hard bezig om er een te krijgen. (ik oefen met naar je handen, lucht, woorden, spiegels kijken en ik ik heb een dromenboekje) ik heb een paar vragen voor als ik straks lucide bent (hoop ik)

1. Voel je tijdens een lucide droom dat je in bed ligt of heb je echt het gevoel dat je in de lucide wereld ben

5. Reageren mensen in je droom normaal. ( denk aan reageren op pijn, wat jij zelf doet of vragen zoals "Wat heb je daar? ''

6. Kan iemand uit de echte wereld zien wat je doet in je lucide droom. Iemand die naast je bed staat ofzo

Ik zou het fijn vinden als jullie deze vragen voor mij kunnen beantwoorden.

Graag ook misschien wat eigen ervaring bij het antwoord.

Alvast bedankt en weltrusten

Vraag 1: Als je lucide droomt kun je jezelf soms in je bed voelen liggen als je eraan denkt, maar het is niet zo'n goed idee om je erop te focussen want dan wordt je waarschijnlijk wakker
2: Dit hangt echt af van persoon, en van droom. ALs je meerdere lucide dromen hebt gehad zul je merken dat het verschilt. Soms zijn ze helemaal niet helder, eerder vaag. En soms zijn ze juist heel helder en lijken ze levens echt!
3: Dat hangt af van wat jezelf denkt. Als je een spiegel ziet en er wil instappen maar al op voorhand denkt 'het gaat niet lukken' zal het ook niet lukken. Zo is dat met alles in een lucide droom. Als je iets wil doen, moet je er vanuit gaan dat er gewoon gaat gebeuren wat jij wilt dat er gebeurt en dan lukt het meestal wel
5: Mensen in je lucidromen reageren altijd anders dan je verwacht. Het is ook bij iedereen anders hier zijn geen concrete antwoorden op te geven
6: Een lucide droom is net zoals een gewoon droom, het gebeurt allemaal alleen maar in je hoofd. Niemand van buiten af kan zien wat je doet. Het is volledig persoonlijk. gelukkig wink5
7: Ook dat hangt er compleet vanaf. Ik heb al veel lucide dromen gehad, de ene duurt een paar seconden, de andere precies een kwartier,.. Je eerste paar lucide dromen zullen waarschijnlijk niet zo lang duren
8: Dat is eigenlijk gewoon het zelfde maar het zal wel weer van persoon tot persoon af hangen
9: Daar kan echt geen antwoord op gegeven worden. Sommige lucide dromers dromen lucide elke dag, bij sommige zit er veel tijd tussen. Er zit trouwens geen regelmaat in. Het kan dat je een lucide droom hebt, en dan na een maand weer één en dan na 3 dagen weer één en dan na 2 weken weer,.. dat is weer bij iedereen verschillend
10: Zoiets hangt weer van persoon en droom af. Dit zijn dingen dat je zelf zult ervaren en te weten komen als je een lucide droom hebt, afwachten dus smile

Ik raad je aan om de gids op deze site eens te lezen, daar wordt alles over lucide dromen verteld en je zult beter gaan begrijpen hoe het in elkaar zit

Veel succes

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Zo 01 Dec, 2013  Reageer met quote

1. Voel je tijdens een lucide droom dat je in bed ligt of heb je echt het gevoel dat je in de lucide wereld ben.

Normaal niet, behalve als je aan het wakker worden bent of FA's krijgt. Bij uittredingen kan je het wel voelen, soms lijkt het dan alsof je op 2 plaatsen tegelijkertijd bent - wat op zich al een bijzonder gevoel is.

Sommige wel, andere niet. Als je vliegt en naar beneden tuimelt moet je geloven dat je geen pijn zal hebben, vooral niet angstig zijn en dan zal je waarschijnlijk ook geen pijn voelen. Emoties worden anderzijds wel vaak uitvergroot, dus liefde kan je heel zeker voelen - soms zelfs meer dan in het dagelijkse leven.

Als je dat wilt, kan je zelfs door muren stappen, of in de grond duiken!

Als je hoogste luciditeit behaalt, ervaar je alles levensecht - omdat je denkt alsof je wakker bent. De wereld kan realistisch zijn (droom ik nu echt?) of net heel erg abstract of fantasierijk. Maar hoe hoger lucide je bent, hoe échter je alles ervaart, los van het droomdecor.

Sommige droompersonages zijn heel intelligent, andere zijn net heel dwaas. Net zoals in het dagelijkse leven dus. Je kan in je dromen aan een wetenschapper vragen hoe de aarde is ontstaan, of aan iemand met een IQ van 20... tja dan krijg je uiteraard verschillende (soms hilarische) antwoorden.

Nee want voor die persoon lijkt het gewoon alsof je aan het slapen bent, net zoals bij normale dromen dus. Maar als je slaapwandelt of in je slaap praat, bestaat die kans in lucide dromen evenveel als bij normale dromen.

Hoe later op de ochtend, hoe langer je REM slaap, hoe langer je droom. Het gemiddelde maximum bij de laatste slaapcyclus is bijna een uur. Tijd in dromen werkt wel anders..; sommige beweren dat de tijd in een lucide droom even snel verloopt als in realiteit maar er zijn ook mensen die in hun dromen dagen, weken zelfs maanden of jaren kunnen vertoeven. Wat natuurlijk in realiteit niet kan, maar door de vele fragmenten lijkt het gewoon zo.

Ja

Dat is voor iedereen verschillend. Iemand die met regelmaat oefent kan toch wel elke maand of week LD's behalen.

Net zoals onze realiteit of dromen - qua observatie is alles hetzelfde, je hebt 5 zintuigen en ziet alles vanuit je eigen perspectief. Iedere droomwereld is verschillend... iemand die vaak thuis is, zal vaker over zijn huis dromen, gamers dromen meer over fantasie-werelden, enzoverder.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: