EN | NL | FR

LD-competitie September 2019

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 14-10-2019
LDs: 100+

LD-competitie September 2019
BerichtGeplaatst: Ma 02 Sep, 2019  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

September
PinkRose - 6
Pseudos - 4
Majah - 1
Zoef - 2

Winnaars afgelopen maanden
Januari : PinkRose - (7)
Februari : Majah (2)
Maart: PinkRose en Zoef - (2)
April: PinkRose, Wortel, Zoef - (1)
Mei: Twin - (3)
Juni: Zoef - (3)
Juli: Zoef - (3)
Augustus: Pseudos - (4)

Laatst aangepast door Majah op Di 01 Okt, 2019, in toaal 10 keer bewerkt
back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 17-10-2019
LDs:

+2=2, lekker begin van de maand...

Huis vol boeken

Ik ben in een nieuw huis van ons,samen met een boekenkenner/taxateur. Ik laat hem trots ons huis zien, te beginnen met de kelder. Het hele huis is ingericht in een stijl die irl totaal niet bij me zou passen maar die ik in mijn droom heel gezellig vind. In de kelder, met van die hoge raampjes boven de grond, is een grote zitkamer. Alle muren daarvan zijn bedekt met boekenplanken. De boeken staan gesorteerd op categorie. Die boekenkenner is daar zeer van onder de indruk, en ook van de hoeveelheid. Ik zeg trots dat we in elke kamer en ook op de gangen duizenden boeken hebben.

We gaan van de kelder naar de begane grond en dan naar de eerste etage. De enige kamer waar geen boeken zijn, is de slaapkamer van mijn man en mij. Ik zeg dat we die als laatste zijn gaan opknappen. Daarboven is een soort tussenverdieping met studeerkamer. Af en toe pakt de man een boek. “Ik dacht dat ik veel boeken had, maar dit is wel het summum”, “alweer een eerste druk?”. In de studeerkamer staat het oude bureau van mijn vader. Daarboven is een plank met boeken over onze familiegeschiedenis. Ik pak lukraak een boek en laat dit trots zien. Er staan ook foto’s in. Mijn opa in zijn vertrouwde bruine pak. Mijn oma. Onbekende mensen. Dan zie ik ook mijn moeder met een kind op schoot. Dat ben ik! Ik ben een jaar of 1 en ik herken op de foto de achtergrond: de foto is gemaakt in het huis waarin ik opgroeide tussen pakweg mijn tweede en mijn zestiende. Ik zie ook een klassenfoto van de lagere school, maar die klopt helemaal niet. Er staan vriendinnen op die ik pas op de middelbare heb leren kennen. Trouwens, toen ik 1 was woonde ik in een heel ander huis.

Ik kijk terug naar de eerder bekeken foto’s. Die zijn opeens veranderd, er staan andere mensen op. Dan is dit een droom, hier klopt natuurlijk helemaal niets van. Ik droom! Ik kijk heel bewust om me heen, de man is nu weg. Ik probeer zoveel mogelijk details van deze droom te onthouden. Er hang een ouderwetse klok aan de muur, helemaal roze. Ik wil snel in actie komen want ben bang dat ik de droom verlies en zeg hardop tegen mezelf dat mijn moeder in de kamer hiernaast is. De moeder zoals ze vroeger was, toen ik nog kind was.

Ik ga snel naar de andere kamer en daar zit mijn moeder in een stoel met een breiwerk, met haar rug naar me toe. Ik roep “mamma!” Ze draait zich om en lacht naar me. Ze ziet eruit zoals ze was toen ik een jaar of 16 was. Ik loop naar haar toe en omhels haar. Ik krijg de details niet heel duidelijk en probeer me goed te focussen. Vaag voel ik de stof van haar vest. Intussen voel ik ook mijn irl slapende lichaam en ben ik bang dat ik de droom zo verlies. Mijn moeder trekt me tegen zich aan en ik voel me opeens echt weer haar kind. Ik vertel haar dat dit mijn droom is, en dat ze in het echt Alzheimer heeft. Ik kijk naar haar gezicht omdat ik bang ben dat ze daar van schrikt. Maar ze lacht en zegt: “Nou en?” Dan word ik wakker.

Vliegtuig

Ik ben met man en kinderen buiten in een onbekende omgeving. We kijken naar weilanden waarachter huizen en hoogbouw staan en daartussendoor zien we de zee. De droomsfeer is dreigend, alsof er een ramp te gebeuren staat. Daar heb je het al, denk ik. Een vliegtuig komt van links aangevlogen en het vliegt erg laag. Het scheert rakelings over de daken van de huizen, omzeilt ternauwernood een flat en verdwijnt uit het zicht, ver naar rechts. Even ben ik opgelucht omdat het in elk geval niet hier neerstort, maar dan komt het terug en maakt het heel enge capriolen. Cirkelen, loopings, ondersteboven vliegen. Het verdwijnt links uit het zicht maar komt bijna meteen weer terug en vliegt heel laag over de zee en stort in het water. Als een soort fontein spuiten allemaal waterstralen alle kanten op, ook naar ons toe. Er zit ook vuur tussen. Het gaat snel maar tegelijkertijd ook heel langzaam. Man en kinderen rennen weg en ik probeer dat ook maar ik kan alleen heel langzaam met grote, trage, passen rennen. Links en rechts word ik aan alle kanten ingehaald door mensen die ook op de vlucht zijn. Ik klim tegen een heuvel op en kijk daar om me heen. Die enge fontein is weg en alles is weer tot rust, maar man en kinderen zijn nergens meer te bekennen. Tot ik tot mijn verbazing onze auto zie, hij rijdt over een weg die hier vandaan gaat. Laten ze mij nou zomaar achter?

Ik pak mijn telefoon om te kijken hoe laat het is. Er staat een heel rare tijd in beeld, 27:93. Dat klopt niet. Ik kijk nog eens en zie de minuten lukraak verspringen. Dan besef ik dat ik droom. Ik begin met grote, lichte passen te lopen, ga een onverhard pad op, geniet van het feit dat ik midden in een pas een extra sprongetje omhoog kan maken. Ik wil straks een stad of dorp zien met huizen in alle kleuren van de regenboog, besluit ik. En dat gebeurt ook, voorbij een bocht naar rechts zie ik voor me een stad liggen met oranje, felgroene, paarse flats, een roze kerk, huizen in alle soorten en meten en kleuren. Ik wil daar ergens wonen en hol er met grote sprongen heen. Helaas word ik dan wakker.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

@PinkRose, wat een bijzondere droom over je moeder
PinkRose schreef:
Maar ze lacht en zegt: “Nou en?”

mooi ^^

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 19-10-2019
LDs: genoeg

Super mooie dromen Prinkrose! Vooral de Alzheimer twist is filmwaardig.

Helaas waren mijn LD's weer mega kort, maar toch mag ik met je meedoen:

+2=2 :D

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Zo 08 Sep, 2019  Reageer met quote

+1=1

dansen met een vreemde
Ik ben in de hal van een grote apotheek/ kantoor. Ik ga naar binnen want ik werk hier. Ik zie wat collega's (groet ze?). Ik kijk even op de klok hoe laat het is, kwart over vier staat ie. Dat kan niet, want het is ochtend. Ik loop even verder en kijk op een andere klok, die staat op negen uur, dus dat klopt wel.
Ondertussen besef ik me dat hier nog wat anders aan de hand kan zijn, in dromen staan klokken immers ook verkeerd. Haha, het zou me eigenlijk niks verbazen als dit een droom is. Wat zal ik eens gaan doen dan? Ik kijk om me heen, overal in de grote ruimte zijn mensen druk aan het werk. Er komt een man door de deuropening binnen, een beetje klein, een beetje dik, middelbare leeftijd, baardje, vriendelijke uitstraling. Als dit een droom is dan kan ik gewoon met hem gaan dansen, ik moet een beetje grinniken bij het idee. Ik loop op hem af, grijp hem beet en ja hoor, hij doet gelijk mee, draaiend en zwierend dansen we door de ruimte. Maar als dit dan echt een droom is, dan kunnen we ook opstijgen. Ik zet me af en samen vliegen we een stukje omhoog, op een meter hoogte ofzo dansen we samen verder. Zo leuk

Een soort trapsgewijze reality check. Het wordt steeds duidelijker dat ik droom, maar pas als we vliegen weet ik het echt zeker.

Ondertussen weet ik eigenlijk wel dat het een droom is, want het feit dat ik het me afvraag, zegt al genoeg

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 08 Sep, 2019  Reageer met quote

Wat een leuke, vrolijke droom!

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
LDs: 410

BerichtGeplaatst: Ma 09 Sep, 2019  Reageer met quote

+1=1 smile

7 september: Ford Capri te voorschijn toveren

Zie voor de inhoud van deze droom in mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

+1 = 3 "glitter tentakel"

Leuke dromen hebben jullie, lekker samen vliegen :D Ik merk ook dat ik mijn droomkarakters betrek bij de activiteiten. Alsof je je krachten met ze wil delen.

Ook weer drukkere dagen achter de rug. Heeft direct invloed op mn dromen. Zelfs het onthouden is dan ineens minder. Gelukkig is het komende week weer lekker rustig.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

+1=3

Ik word wakker, ga naar de wc, neem me voor dat ik straks een lucide droom heb en stap weer in bed. Al snel voel ik dat ik in slaap ga vallen. Ik hou mijn hoofd erbij en verzet me niet als ik met veel duizelen en druk op mijn oren het laatste stukje in slaap val. Maar dan merk ik dat ik nog steeds gewoon in bed lig. Ik slaap helemaal niet. Ik voel het dekbed, ik hoor mijn man naast me ademen. Ik open mijn ogen en zie onze vertrouwde slaapkamer in het halfdonker. Ik ben teleurgesteld, het is niet gelukt. Misschien moet ik nog een keer uit bed gaan en het dan nog een keer proberen. Ik hoor mijn voetstappen en voel de vloer onder me. In de grote spiegel op de overloop zie ik mijn spiegelbeeld, ik heb een wit slaapshirt aan. Maar dat klopt niet. Is dit dan toch een droom? Snel probeer ik mijn spiegelbeeld te veranderen, ik concentreer me op het shirt en maak dat knalroze. Dan droom ik dus. Ik ben lucide! Ik loop de kamer van mijn jongste in, om maar in beweging te blijven, anders ben ik bang dat ik wakker word. De tijd is veranderd. Ik voel dat het ergens begin van de avond is. In de kamer van mijn dochter voel ik de zachte vloerbedekking onder mijn blote voeten. De gordijnen zijn dicht en bewegen zacht, alsof er een licht briesje staat. De kamer is herkenbaar ingericht maar de gebruikelijke rommel ontbreekt. Ik open de gordijnen en prent mezelf in dat ik een heel mooi uitzicht zal hebben. En dat is zo. Ik kijk neer op een adembenemend mooie stad. Groene heuvels met bloemen, Tempels, kathedralen. Etagewoningen. Alles in alle kleuren van de regenboog. “Apart, maar toch één” zeg ik hardop, en ik neem me voor dat te onthouden voor als ik wakker ben. Als ik op het raam dubbelklik kan ik inzoomen. Het glas geeft eem beetje mee. Ik zoom lukraak in op een raam van een zachtpaarse etagewoning en zie daar een van mijn beste vriendinnen. Ze zit met haar vriend en vier kinderen aan tafel en het ziet er heel gezellig uit. Ik voel een golf van liefde. Ik zwaai naar haar. Ze kijkt mijn kant op, lacht en zwaait terug. Haar vriend kijkt ook, lacht, en wenkt me. Ik open het raam en vlieg naar buiten, geniet van het heerlijke vrije gevoel. Ik probeer alles te onthouden. Maar helaas, als ik bij mijn vrienden naar binnen vlieg word ik wakker.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Wo 11 Sep, 2019  Reageer met quote

Fijn om zo veel nieuwe dromen van jullie te lezen. Vind ze fascinerend en inspirerend :D

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Ma 16 Sep, 2019  Reageer met quote

+0=1 wink

Prelucide droom:

Ik loop langs een brede gracht in het centrum (Leiden?). Het is avond. Plotseling zie ik een prachtige vallende ster langs de hemel. Ik doe een wens, ik wens een mooie lucide droom. Dat heeft eerder ook gewerkt, daar denk ik even aan terug.
Wat zie ik nou? Het vliegt met hoge snelheid. Het lijkt wel een ufo. Ja hoor, nou zie ik het duidelijk, en nu verschijnt er een rode gloed omheen. Ik roep het naar de mensen om me heen en wijs ernaar, 'kijk, kijk daar!'. Iedereen blijft staan en kijkt. Ik zoek een beetje dekking tegen een huis. De ufo verandert steeds, nu schijnen er steeds fellere lichten. Ik duik een soort steeg in en schuil onder een afdak.
De lampen zijn nu heel fel. Maar hee, ik zie het al, het is de lamp van de tandarts die in mijn gezicht schijnt

(Prelucide, want: Ik wens een lucide droom en ik denk terug aan een lucide droom. Die ufo is zo bizar dat een reality check wel op zijn plaats was geweest. En tenslotte kom ik er achter dat het toch een droom was... (soort vals ontwaken) )

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 16 Sep, 2019  Reageer met quote

+1=4

Irl ben ik er rond 4 uur uit gegaan en heb ik twee dromen opgeschreven. Als ik weer naar bed ga neem ik me voor om in een droom terecht te komen. Ik zie vaag beelden voor me van de straat van mijn vader en ik doe alsof ik al droom. Dan droom ik echt. Ik ben trots dat het me gelukt is en probeer me goed te concentreren op mijn droomlichaam want af en toe hoor ik mijn man naast me ademen. Ik loop de straat van mijn vader uit en besluit dat ik aan de overkant ergens woon. Bij het eerste het beste huis dat me aanspreekt steek ik mijn sleutels in het slot. Binnen zijn mijn dochters. Ergens hier verlies ik mijn luciditeit jammer genoeg. Mijn dochters gaan buitenspelen en meteen komt mijn buurman naar me toe. Hij zoent me. Ik herinner me dat we al een poosje verliefd op elkaar zijn en vraag me af hoe ik dit mijn man kan aandoen. Dan is mijn man thuis. Hij brengt de kinderen naar bed en ik sta met de buurman te zoenen in de achtertuin. Die verandert in een straat en daar staan buren van de andere kant met een viskar haring schoon te maken. Ze kijken ons heel minachtend aan. Shit, die weten natuurlijk dat ik vreemdga. Ik besef dat dit nergens op slaat en word weer lucide. Ik ga naar binnen waar ik me voorneem onze (irl overleden) katten te zien. En daar is onze oudste poes. Ik verberg mijn gezicht in haar vacht en hoor haar zacht spinnen.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 23 Sep, 2019  Reageer met quote

+1+5

Ik ben in een gebouw waar op verschillende etages van alles te doen is. Voetbaltoernooi, wiskundeles, winkelen. Ik kijk eerst samen met mijn man naar voetbal en praat daar met mijn oude manager van jaren terug en een goede kennis. Dan loop ik wat rond. Als ik terugkom bij voetbal is die oude kennis er nog, maar verder zijn er nog weinig mensen. Mijn man is al naar huis, oude manager ook. Ik zeg tegen kennis dat ik dan ook maar ga. Het is toch bijna afgelopen. Dan ben ik buiten bij mijn fiets. De stad waar ik ben is onbekend, maar ik weet wel dat dit mijn oude dorp is en dat we hier ergens wonen. Ik heb geen flauw idee waar dat is. Maar ik kan mijn man bellen. Ik heb mijn telefoon al in mijn hand. Bellen lukt niet, ik krijg geen verbinding. Dan bedenk ik dat ik ons adres wel zal vinden via Google. Ik probeer in te tikken: adres van... en dan onze namen, maar het woord adres krijg ik
Niet ingetikt. Dan simpeler: onze achternaam en woonplaats (oude dorp). Ook dat lukt voor geen meter. Onze achternaam krijg ik maar niet goed. Ik focus heel goed en tik letter voor letter in, maar dan komt er toch telkens weer een extra letter in of achter. Het toetsenbord wordt intussen steeds vreemder. Letters kriskras door elkaar en de dubbele ee en aa enz hebben nu een eigen knop. Ik word steeds gefrustreerder en vind dit zonde van mijn droomtijd. Besef dan dat dit een droom is en ik dus zelf kan bepalen wat er gebeurt. Dit is een droom! Ik zeg het een paar keer tot ik echt helemaal lucide ben. Ik lach van blijdschap. Besluit verder te gaan met het deoomverhaal en eens te zien hoe mijn oude dorp in deze droom een stad is. En als ik een leuk huis tegenkom is dat gewoon van ons. Ik fiets, maar dan zonder fiets, en probeer alles in me op te nemen. Heuvel met mooie huizen erop, uitzicht op een strak helder blauwgroen meer. Ik zie een huis met torens en een huis met roze gevel. Dan gaat de wekker.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 29 Sep, 2019  Reageer met quote

+1=6

Ik word wakker in een onbekende slaapkamer. Ik weet meteen waar ik ben: in de logeerkamer van vriendin D en vriend K. Die wonen net als irl ook in onze stad. Ik ben gisteravond bij ze komen aanwaaien en blijven slapen. Maar nu wil ik zo snel mogelijk naar mijn eigen huis. Ik hoor de stemmen van mijn vrienden en hun kinderen beneden. Ik trek mijn kleren uit en ben daar lang mee bezig, want telkens ontdek ik weer iets. Met name ben ik lang bezig met mijn sokken, ik heb wel vier of vijf paar sokken over elkaar heen aan. In de kamer achter het voeteneind is een douche. Ik stap daar onder maar zet hem heel snel weer uit, want ik voel tapijt onder mijn voeten en de straal is bovendien heel breed zodat het bed volgens mij ook nat wordt. Ik schaam me, bang dat ik nu het tapijt en het bed verpest heb en bang voor ruzie met mijn vrienden. Maar als ik me afdroog zie ik dat ik het verkeerd gezien heb, het bed is niet nat en er zijn gewoon tegels in plaats van tapijt. Met aankleden ben ik zo klaar maar ik ben lang bezig met mijn spullen inpakken.

Als ik eindelijk klaar ben ga ik naar beneden waar ik via de hal in de woonkamer kom. Daar zijn D en K in gesprek met een vrouw, bruin mantelpak aan, die D begeleidt met het openen van haar eigen winkel. Uit het gesprek maak ik op dat de winkel na de kerstvakantie geopend wordt op een van de duurste locaties in de stad zonder dat D daarvoor een lening nodig heeft. Ik ben verbaasd en ook een beetje jaloers. De vrouw gaat weg, ik zeg dat ik ook ga. D en K lopen met me mee. Ik bedank ze voor het logeren en vraag me hardop af waar ik mijn fiets gezet heb. In een fietsenrek tegenover het huis op een pleintje zie ik geen bekende fiets. D. wijst naar een paar kinderen, die spelen naast het fietsenrek met een fiets die helemaal uit elkaar gehaald is. Ik herken mijn fiets, groen frame, witte banden, en ben boos en geschrokken maar baal er vooral van dat ik nu niet makkelijk naar huis kan, want bussen en trein gaan zo vroeg nog niet. Maar dan denk ik nog eens na over de fiets. In het echt is die toch zwart, met zwarte banden? Ik moet er goed over nadenken maar besef dan dat ik droom. Het huis van K en D ziet er in het echt ook heel anders uit. Ik moet opschieten want deze droom duurt al best lang, ik heb het idee dat ik zo wakker word. Vliegen dan maar. Ik spring omhoog en blijf hangen in de lucht, spring nog een paar keer tot ik ongeveer ter hoogte van de daken ben. Ik zweef door de straten, kies een huis uit (een appartement) en zeg hardop dat daar iemand woont die ik in geen jaren heb gezien. Als ik dichter bij de ramen kom zie ik een ex-vriendje van meer dan 30 jaar geleden. Hij herkent me meteen, lacht en zwaait. Met een blij gevoel word ik wakker.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

BerichtGeplaatst: Zo 29 Sep, 2019  Reageer met quote

+1 = 4 "Als een blok op de golf"

back to top