Het tijdstip 1:23
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende  :| |:
LD4all » Er is meer tussen dromen en waken

#16:  Auteur: Johan S BerichtGeplaatst: Do 07 Apr, 2005
    ----
Idd, ik word bijna elke dag enkele minuten voor mijn wekker afgaat wakker en ik heb dat nooit als een mysterieus - laat staan paranormaal - fenomeen beschouwd, wel zie ik het als het bewijs dat ik een goeie interne biologische klok heb ^^

#17:  Auteur: sterredag BerichtGeplaatst: Do 07 Apr, 2005
    ----
Water schreef:
Dan klopt de tijd van de site niet helemaal want je post staat op 12:23. ^^

Hm ik denk hetzelfde als in het topic 'externe informatie in dromen'. Dat het niet toeval is dat het je steeds overkomt, ook niet dat het dan pas alleen opvalt, maar gewoon omdat iedereen onbewust na al die dagen wel de vaste tijd uit zichzelf weet.
Zelfde idee dus als een halve minuut voor het afgaan van je wekker wakker worden.

("wekker wakker worden" Zeg dat maar eens een paar keer achter elkaar)

Dan zijn jouw tijdsinstellingen van het forum anders... want toen ik het bericht las was het 1.24 en stond zijn post ook op idd op 1.23

De tijd die nu bij deze post staat klopt ook met de werkelijke tijd dus ik denk dat je ff bij je profiel je tijdsinstellingen moet aanpassen.

#18:  Auteur: ...Eric... BerichtGeplaatst: Do 07 Apr, 2005
    ----
dit topic is gemaakt om 1:25, bijna goed grin

#19:  Auteur: AstraalReiziger BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
Hmmm, ik denk dat het anders zit. Het gaat niet specifiek om 1:23 uur, maar om het getal 23. Mensen, jullie moeten dit geloven. Ik kom zojuist uit de badkamer gelopen voor het slapen gaan en op het moment dat ik mijn computerscherm aandoe om de computer af te sluiten zie ik op mijn digitale Windows-klok staan:

0:23

Het gebeurt ook met bijvoorbeeld 11:23, of 14:23 enzovoort.

Ik vind het gewoon erg bizar.

#20:  Auteur: Dirk BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
Ik niet, het is volledig logisch toch dat je daar nu meer op let?

#21:  Auteur: AstraalReiziger BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
Dirk schreef:
Ik niet, het is volledig logisch toch dat je daar nu meer op let?

Nee, het komt spontaan. Ik kom aanlopen en kijk op mijn scherm naar de Windows-klok en ik zie daar het aantal minuten op 23 staan.

#22:  Auteur: sterredag BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
ja maar het valt je op omdat je er mee bezig bent.

Probeer dit eens.

noteer alle keren dat je 23 ziet staan op de klok.

Maar noteer ook alle keren dat je 14 ziet staan op de klok. (desnoods notitie in mobiel ofzo)

#23:  Auteur: Dirk BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
Precies, anders kan het toch niet! Of denk je werkelijk dat er een 'betekenis' achter zoiets zit? Als er iets is dat jou iets wil zeggen dan doet het dat echt niet op zo'n nutteloze en bizarre manier. Dingen bestaan alleen als ze een reden hebben, ik zie geen partij, hoe bovennatuurlijk ook, die er belang in zou kunnen stellen om jou steeds het getal '23' te laten zien.

#24:  Auteur: AstraalReiziger BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
Ik weet niet of je zo ver moet gaan dat er 'iets' mij 'iets' duidelijk probeert te maken. Maar er schijnt dus wel degelijk (na een zoektocht via Google van mij) een heel fenomeen te bestaan rondom het getal 23. Dit wordt "23 synchronicity" of "23 enigma" genoemd. Het zou betekenen dat je hiermee als het ware aan den lijve ondervindt door observatie van het getal 23 dat willekeur niet bestaat en alles in feite georganiseerd is.

#25:  Auteur: Meneer onbekend BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
Waarom kijk ik dan elke week op woensdag onbewust om 10:35 naar de klok? Ik zie er geen 23 in hoor.

Ik houd het gewoon op een goed werkende biologische klok.

#26:  Auteur: Sonnetje BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
AstraalReiziger schreef:
Ik weet niet of je zo ver moet gaan dat er 'iets' mij 'iets' duidelijk probeert te maken. Maar er schijnt dus wel degelijk (na een zoektocht via Google van mij) een heel fenomeen te bestaan rondom het getal 23. Dit wordt "23 synchronicity" of "23 enigma" genoemd. Het zou betekenen dat je hiermee als het ware aan den lijve ondervindt door observatie van het getal 23 dat willekeur niet bestaat en alles in feite georganiseerd is.

Ik heb ook eens op Google gezocht, maar kon alleen pagina's in het Engels vinden en op het moment heb ik niet zoveel zin om dat te gaan lezen. Heb je er misschien een pagina in het Nederlands over of zou je er iets meer informatie over kunnen geven?

Persoonlijk ben ik het met Dirk eens; waarschijnlijk is het je eens opgevallen en ben je er meer op gaan letten. Dat is net zoiets als dat je een woord ben tegengekomen waar je nog nooit van had gehoord en het dan plotseling overal lijkt te verschijnen. Mijn mening hierover wordt alleen maar versterkt door het feit dat je nu denkt dat het met het getal 23 is. Eerst was het alleen het tijdstip 1:23, en nu zijn het ineens ook andere tijdstippen met 23. Waarom? Je bent erop gaan letten, en wanneer je nu op een klok kijkt en er staat toevallig een tijdstip met 23, zal je dit meteen opvallen. Het zou me niets verbazen als je straks ook andere dingen aan het getal 23 gaat koppelen. Ik weet niet of je er eens over hebt gehoord, maar rond 11 september zijn er ook heel wat van dat soort dingen. Plotseling zien mensen allerlei overeenkomsten waar je in mijn ogen gewoon naar kunt zˇeken. Zoek lang genoeg in alle hoeken en je vindt genoeg 'toevallige' overeenkomsten!

#27:  Auteur: AstraalReiziger BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
Ik ben het uiteindelijk wel met jullie eens. Ik denk dat deze tijdelijke obsessie de obsessie alleen maar versterkt. Ik laat het vanaf nu rusten. Waarschijnlijk zal het 23-fenomeen zich dan ook niet meer voordoen smile.

Bedankt voor jullie reacties!

#28:  Auteur: sterredag BerichtGeplaatst: Ma 11 Apr, 2005
    ----
blijf toch benieuwd dat als je het zou turven... maar dat ook met een ander getal zou doen of je dan ongeveer net zo vaak turft of de 23 toch buitensporig overtroffen wordt.

het is wel de manier om het te testen

#29:  Auteur: AstraalReiziger BerichtGeplaatst: Di 12 Apr, 2005
    ----
sterredag schreef:
blijf toch benieuwd dat als je het zou turven... maar dat ook met een ander getal zou doen of je dan ongeveer net zo vaak turft of de 23 toch buitensporig overtroffen wordt.

het is wel de manier om het te testen

Ja, ik zal dat eens doen. Gewoon om te kijken wat er gebeurt.

#30:  Auteur: Meneer onbekend BerichtGeplaatst: Di 12 Apr, 2005
    ----
Om het echt eerlijk te doen zou je ELK getal wat je tegenkomt moeten opschrijven en daar dan bij gaan turven.

LD4all » Er is meer tussen dromen en waken

Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende  :| |:
Pagina 2 van 7
printed from the LD4all.com lucid dreaming forum. Content copyrighted by the author.
Lucid dreamers unite! visit LD4all.com