Onthouden van dromen II
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  :| |:
LD4all » Het stof waar dromen van gemaakt zijn...

#46:  Auteur: Refive BerichtGeplaatst: Do 28 Feb, 2013
    ----
Als ik wakker wordt, of mijn wekker weer heb uitgezet, blijf ik heel even liggen om te kijken wat ik nog herinner. Soms heb ik ook dat ik overdag bijvoorbeeld in de douche sta... en dan denk: "he, dit heb ik gedroomd", omdat ik blijkbaar iets heb gedaan met een douche of heb gedoucht in een droom. Dan komt ook in een klap een groot del van de droom naar boven. Dat over die douche is trouwens een volrbeeld, het kan van alles zijn... gewoon iets dat je hebt gezien in je droom en je overdag echt ziet.

#47:  Auteur: dinges BerichtGeplaatst: Di 09 Apr, 2013
    ----
Even voor iedereen die geen dromen kan onthouden. Ik kon het eerst ook niet. na veel oefenen en veel bezig zijn met dromen onthield ik telkens meer. Nu onthoud ik bijna elke avond wel een droom. Met andere worden: Blijf oefenen!

#48:  Auteur: Joseph BerichtGeplaatst: Za 27 Apr, 2013
    ----
Bij mij komen soms in de loop van de dag pas dromen terug.Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en bevoorraad de AH.Laatst liet ik wat containers op de klep zakken en zag wat tompouce liggen en toen kwam de droom , het ging over tompoucen smile

Een ''owhja!'' momentje smile

#49: Dromen onthouden Auteur: TheRangeRover BerichtGeplaatst: Wo 08 Mei, 2013
    ----
Hoi allemaal!

Zo als ik al in me vorige forum's schreef is dat ik achter de betekenis van lucide dromen pas ben achter gekomen. Dus ik ben begonnen bij het begin. Ik wist normaal nooit mijn dromen en begin met dromen onthouden ik doe dit door eerst een korte ontspanningsoefening in mijn bed te doen en me hoofd leegmaken daarna in me hoofd zeggen ' Ik ga slapen en dromen, als ik wakker word heb ik mijn droom onthouden' de eerste keer dat ik dit deed werkte het niet. Maar de laatste 2 dagen herinner ik veel dromen. Het doet me goed dat ik vooruitgang zie! Maar wat nu? Moet ik hier nog even mee doorgaan of kan ik een volgende stap doen? Zoja, wat?

Dankjewel alvast!

#50:  Auteur: Joseph BerichtGeplaatst: Do 09 Mei, 2013
    ----
Hoi RangeRover ,

ik zou hier nog even mee doorgaan totdat je een beetje een overzicht hebt waar je dromen over gaan , m.b.t. je droomthema's.Daarna kun je RC's gaan uitvoeren , en/of droomyoga toepassen.En wat vooral belangrijk is is dat je een droomdagboek hebt waar je je dromen in opschrijft , altijd opschrijven , belangrijk.Als je ze opschrijft zul je je dromen ook beter onthouden (je onderbewuste ziet dan dat je er moeite voor doet).Lees de gids ook nog eens even door.Staan veel tips in ,die los van de tips van medegebruikers , al veel kunnen helpen.

#51:  Auteur: Dreamer123 BerichtGeplaatst: Do 02 Jan, 2014
    ----
ik word regelmatig meerdere keren wakker snachts meestal na een droom maar ben altijd te lui om het op te schrijven en val gewoon opnieuw in slaap haha. heb wel het geluk dat ik me dan meestal nog de verschillende dromen herinner als ik opsta smile

LD4all » Het stof waar dromen van gemaakt zijn...

Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  :| |:
Pagina 4 van 4
printed from the LD4all.com lucid dreaming forum. Content copyrighted by the author.
Lucid dreamers unite! visit LD4all.com