EN | NL | FR

trukje om lucide dromen te herkennen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
cavia
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 15-11-2006
LDs:

trukje om lucide dromen te herkennen
BerichtGeplaatst: Do 09 Nov, 2006  Reageer met quote

ik weet niet of het voor iedereen werkt maar ik heb een trucje om lucide dromen te herkennen. misschien staat dit al op het forum, ik heb er niet naar gezocht.

mijn ervaring is dat je in dromen wel kan voelen, maar geen echte pijn kan hebben. als je wakker bent en je knijpt met je nagels in je arm voel je echte pijn. als je dit in je droom doet voel je het wel,een beetje raar,maar het doet geen pijn. dan weet je dat je een lucide droom hebt.

En ik heb gelezen dat je 's nachts droomt wat je die dag hebt beleefd, dus ik dacht: als je nou de hele dag lang elke keer in je arm knijpt ga je er 's nachts vast over dromen en op die manier kan je lucide dromen krijgen:p nog niet uitgetest hoor ik vond het alleen wel boeiend.. want lucide dromen vind ik echt wel leuk om te hebben altijd omdat je kan doen wat je wil dan en de hele wereld om je heen verzinnen. dat is me trouwens wel eens gelukt maar ik word altijd wakker als ik realiseer dat ik eigelijk in bed lig en dan heb ik geen tijd om leuke dingen te doen. nou misschien heeft iemand wat aan mn idee groeten cavia

back to top
Jochen
Lucide Dromer
LD4all lid
31
Laatst gezien: 3-6-2018
LDs:

hey cavia smile, je kan denk ik beter gewoon naar je handen kijken overdag want als je dat 's nachts automatisch doet kan je ook lucide worden en anders kan je arm wel pijn doen tegen de avond ^^ ,met de handen als RC is het simpeler en beter wink5

back to top
cavia
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

^^ jah das waar maar hoe kan je nou lucide worden door naar je handen te kijken snachts? daar is toch niets raars aan??

back to top
Sonnetje
Red Crystal Dragon
LD4all lid
29
Laatst gezien: 29-12-2012
LDs:

cavia schreef:
^^ jah das waar maar hoe kan je nou lucide worden door naar je handen te kijken snachts? daar is toch niets raars aan??

Dit is de meest gebruikte RC omdat die erg makkelijk is; je handen heb je tenslotte altijd 'bij de hand' wink Het kan namelijk zijn dat je handen er in een droom heel anders uitzien. Zo kun je bijvoorbeeld ineens 7 vingers aan een hand hebben of zijn ze abnormaal lang. Deze RC werkt bij mij overigens niet altijd smile

Hier is een topic over RC's, mocht je meer willen weten ^^ Enneh...welkom :D bye

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

Is het niet juist heel cliché om jezelf te knijpen om te kijken of je droomt?
Je hoort vaak iemand zeggen als hij iets ongelooflijks heeft gehoord. Knijp me eens, ik wil weten of ik niet droom
Dus deze methode lijkt mee heel bekend ^^

back to top
cavia
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

bedankt voor jullie reacties. dus jullie zijn het er wel mee eens dat je geen pijn voelt in dromen? ik ga vanacht proberen een ld te krijgen:p hopen dat het lukt eneh bedankt sonnetje

back to top
steven_s
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 17-11-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 10 Nov, 2006  Reageer met quote

ik zoek altijd een lichtknopje op, en als ik dan denk, oh ja het licht doet het niet in een droom, dan weet ik dat het lucide gaat worden.

maar laatst deed het licht het wel, ik heb namelijk een lichtschakelaar geinstaleerd, en nu weet ik hoe die werkt.. hihi

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 16-9-2014
LDs: 20

de 2 keer dat ik in een droom naar m'n handen keek groeide er spontaan een vinger bij aan elke hand :D. Alleen ben ik helaas niet zo lang lucide per keer sadblauw

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

cavia schreef:
dus jullie zijn het er wel mee eens dat je geen pijn voelt in dromen?
Eigenlijk ben ik het hier niet mee eens. Je kunt wel pijn voelen in een droom, als je denkt dat je pijn kan voelen dan kan dat echt wel. Ik heb wel eens pijn gevoeld in een ND, dus eigenlijk is dat wel mogelijk.

Je kunt wel andere RC's gebruiken, zoals naar je handen kijken, je afvragen of je droomt, door je neus proberen te ademen terwijl je hem dichthoudt, springen in de lucht en niet op normale manier neerkomen, etc. Je moet gewoon kijken wat voor jou het beste werkt, en als in je arm knijpen voor jou werkt dan kun jij dat gebruiken.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 11 Nov, 2006  Reageer met quote

Ik voel nooit echte pijn in dromen en ik voel ook andere dingen minder goed. Een droom voelt 'warmer' en 'drukkender' aan dan de werkelijkheid. Op deze manier ben ik een aantal keer lucide geworden.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: