EN | NL | FR

beeld techniek

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
patrick
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 22-5-2005
LDs:

beeld techniek
BerichtGeplaatst: Za 21 Mei, 2005  Reageer met quote

Vlak voordat je in slaap valt begint een droom zich te vormen. Eerst wordt je in trance gebracht door gekleurde strepen en vlakken die voor je ogen op een rustgevende manier rond springen. Vervolgens kunnen er lichtflitsen komen gevolgd door het begin van een droom, dat begint met een plaatje en langzaam een veranderd in een verhaal. Als je dit proces met volle bewustzijn kunt volgen dan zal je in deze droom lucide zijn. Het probleem is echter dat er vaak andere gedachten in je opkomen, waardoor je het vormen van de droom niet meer aan het volgen bent.

Om te beginnen moet je je ontspannen, en aan helemaal niets denken. Dat is ontzettend moeilijk want je zal merken dat er telkens gedachten in je opkomen. Veeg ze weg, alsof je vuil weg werkt. Schenk er geen aandacht aan. Je denkt aan een ding en dat is die droom die zich straks zal gaan vormen. De eerste paar nachten zal je telkens in slaap vallen, toch moet je het blijven proberen. Door veel te oefenen zullen de gedachten die binnen komen minder worden, en de tijd tussen deze gedachten groter. Zeg soms tegen je zelf wat je aan het doen bent. "Ik ga dromen". Vervolgens verschijnen er vormen. Ze nemen hypnotische vormen aan die je verder in de slaap helpen. Schenk hier geen aandacht aan. Ook kan je geluiden gaan horen. Vaak is dit suizen dat steeds luider wordt. Vaak wordt dit gevolgd door een paar lichtflitsen, en wordt de droom gevormd. Ook op deze beelden moet je je nog niet concetreren. Het zijn nog maar korte beeldjes die je voorbij ziet komen. Langzaam zullen de beelden samen de droom vormen waar je vervolgens in zit.

wat vinden jullie van deze techniek?
hebben jullie het wel eens gebruikt?
en wat zijn de resultaten?

Overigens is het mijn heel even gelukt om lucide te zijn dus ik denk dat ik me hier maar op ga concentreren grin

back to top
Fadem
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 29-9-2013
LDs:

Dit klinkt als een WILD/MILD combo. Alleen zonder de slaapverlamming... vaag, lijkt me een interessante methode. Tjah, bij mij is een WILD nog nooit suc6vol geweest (omdat ik te vroeg in slaap val). MILD heeft minder suc6, maar werkt bij mij het beste 's ochtends als ik net wakker ben.

back to top
patrick
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

ik slaap tegenwoordig heel rot dus is dit ideaal voor mijn en je onthoud je droom droom 8D

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

Ik zal het eens proberen ^^
Maar ik denk wel dat het voor iedereen anders is want niet iedereen ziet hetzelfde enzo.
Het klinkt idd wel erg als WILD.
Bij mij nog nooit succesvol gelukt, ik val ook te vroeg in slaap. Heb zowieso nog nooit een LD gehad.

back to top
elite
ELITE
LD4all lid
Laatst gezien: 28-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 22 Mei, 2005  Reageer met quote

Ik heb het vaak geprobeerd en elke keer is het mislukt. sadblauw

Groetjes, smile

Frankrijk wizard

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

Dat klinkt idd als een van de vele varianten van WILD. WILD is een vrij breed begrip eigenlijk, de manier waarop je het doet kan heel verschillend zijn.

WILD is eigenlijk gewoon vanuit waakstand, naar een LD te gaan. Dat kan dus bv doormiddel van je zelf knock out slaan met een LD knuppel, bij wijze van spreken tounge2

Mijn WILD techniek is ongeveer hetzelfde, ik focus (en krijg ze ook niet meer) niet op rare flitsen e.d.
Ik beeld mij juist iets in, over het algemeen mijn muur of plafond, of iig een soort vlak met wat detail. Zodra het beeld verschijnt zit ik in de LD en kan ik gaan doen wat ik wil (tenzij ik weer wakker word).

Als je op je gevoel afgaat, dan leer je vanzelf nieuwe dingen met WILD. Zo te zien begin je goed, dus succes er mee smile

back to top
patrick
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

moet ik ook eens proberen ik creëer meestal zelf een beeld/plaats alleen blijf het beeld stil staan mits ik er een verhaal van maakt maar meestal wordt ik dan afgeleid door me eigen gedachten sadblauw

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

Als het beeld stil staat, dan kan je proberen een andere richting in te kijken door je hoofd te bewegen. Als je dat lukt, dan is je WILD eigenlijk geslaagd.

back to top
Mij
Lieve droomster
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-4-2012
LDs:

Repression schreef:
Als het beeld stil staat, dan kan je proberen een andere richting in te kijken door je hoofd te bewegen. Als je dat lukt, dan is je WILD eigenlijk geslaagd.

Kan je uitleggen?
snap het niet helemaal kiekeboe

back to top
patrick
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

Repression schreef:

dankje voor de tip zal het vanavond proberen wink5
[quote=''mij'']Kan je uitleggen?
snap het niet helemaal[/quote]
als je voorgaande post`s bekijk snap je het wel

back to top
Jadi
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 2-7-2005
LDs:

met je ogen open?

back to top
patrick
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

nee met je ogen dicht en in je droom met je ogen open

back to top
dread
keihard de wazigste
LD4all lid
Laatst gezien: 31-7-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mei, 2005  Reageer met quote

Op de manier waarop je beschrijft probeer ik WILD eigenlijk altijd. Alleen eindigde ik meestal wel in slaapverlamming. Laatst ben ik op deze manier voor het eerst lucide geworden :D maar daarvoor ben ik eerst wel in slaapverlamming geweest.
Of is dit iets persoonlijks? en komen jullie zonder de verlamming mee te maken in een LD terecht? (als je WILD beoefend)

Ik vind deze techniek wel een geweldige manier om te leren je eigen concentratievermogen en bewustzijn te "tunen" (af te stellen)
Nadeel wel van de techniek, het niet denken, is dat hoe dichterbij de droom ik kom, hoe minder goed ik kan herinneren waar ik mee bezig was. Als ik het me het dan ga herinneren moet ik uitkijken dat ik er niet wakkerder van word.

Maar even tussendoor, hoort dit niet in "het grote WILD topic thuis?"
of is dit heel wat anders, en vergis ik me??

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mei, 2005  Reageer met quote

LucasJ schreef:
Lijkt mij ook WILD. Wild lukt mij alleen vaagjes in de middag, maar nooit 's avonds, omdat ik dan te moe ben om me te concentreren.

Ik denk dat ik 's middags eigenlijk geen WILD kan krijgen omdat ik dan te wakker ben. Hoe wil ik dan ooit in slaap vallen. Ik blijf me dan veel te bewust waardoor ik niet in slaap kan vallen. 's Avonds ben ik soms ook te moe, maar vaak zat niet.

Misschien dat een mod dit in het grote WILD-topic kan mergen.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: