EN | NL | FR

Geloven jullie in een god?

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Miss Missy
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 25-11-2005
LDs:

Geloven jullie in een god?
BerichtGeplaatst: Vr 17 Jun, 2005  Reageer met quote

Heey allemaal!
Ik wil wel eventjes weten of er hier mensen zijn die in een god geloven, of dat jullie gewoon wel geloven dat er iets is, maar niet weten wat..
Ik geloof zelf wel in een God, ik ben christen.

back to top
Jochen
Lucide Dromer
LD4all lid
31
Laatst gezien: 3-6-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 18 Jun, 2005  Reageer met quote

voor mij is god niet een lichamelijk persoon maar gewoon de ENERGIE,dus voor mij is god = energie

back to top
CoZ
CoZmonaut
LD4all lid
48
Laatst gezien: 3-12-2015
LDs:

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 21-8-2019
LDs:

niet geheel hetzelfde topic coz, dat is meer een filosofische discussie over het bestaan van god. Dit is een persoonlijke vraag smile

(dus geen discussie of god wel of niet bestaat).

back to top
Dannydeman
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 5-9-2007
LDs:

Ligt eraan hoe jij een God bekijkt. Wat is een God? een leider voor moeilijke tijden? pure liede? een heerser? energie?

Ik geloof zelf niet in een God. Ik vind het nergens op slaan en voel me in geen 1 religie thuis. Natuurlijk heb ik een eigen visie op het fenomeen maar daar gaat dit topic niet over wink

back to top
Onyx
dreamcharacter
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2005
LDs:

Ik geloof niet in God (of geesten) al vind ik de Bijbel zeker een interessant boek. Ik zie Jezus als een historisch figuur.

back to top
Dannydeman
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

De bijbel is niets mee dan myte.. Waargebeurde verhalen die voor een groot deel niet begrepen werden en geschreven zijn zodat het over duizenden jaren nog begrepen kan worden zoals hun ze begrepen..

Vandaar er veel natuur word gebruikt. Natuur is altijd. Er zijn ook veel dingen aangepast i.v.m macht van leiders en soms werd het niet goed begrepen. Elke god had een naam (enkie, elil etc) maar dit is allemaal veranded in "God". Ook staat er nergens in de bijbel dat er een hiernamaals is! Er staat dat dood slapen is!.

In principe is het christendom niet wat het eigenlijk is. Iedereen heeft zijn eigen visie op het geloof en gelooft allemaal anders. Toch geloven zij in het Christendom of noemen zich christelijk.

Zo is de islam hetzelfde geloof als het christendom alleen anders opgeschreven. Het is uit dezelfde tijd en is gebasseerd op dezelfde god en de zelfde gebeurtenissen. Kan je nagaan hoe betrouwbaar de bijbel is (niet dus).

Genesis schijnt zelfs af te stammen van sumerische klei tabletten van 6000 jaar geleden. Maar daar heb ik het nu niet over, teveel tijd..

tip tap top mijn pen is op smile

back to top
Beertj3
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-6-2006
LDs:

Ja, ik geloof in God. Hij is er gewoon altijd al geweest. Laatst hoorde ik op de radio dat er onderzoek naar was gedaan of God wel of niet bestond. Lijkt mij zoiezo beetje onmogelijk om dat te bewijzen, maar goed. De resultaten waren dat God wel of niet bestond. Er waren geen bewijzen dat Hij er niet zou zijn, maar ook niet dat Hij er wel zou zijn. Daarom blijft het een geloof tounge2
Maar ja, ik geloof wel in God. Hij is mijn troost, steun en toeverlaat. Als ik helemaal in de knel zit, lucht het echt op tegen Hem te praten. Hij hoort me en is er altijd...
smile

back to top
Miss Missy
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 25-11-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jun, 2005  Reageer met quote

Beertj3 schreef:
Ja, ik geloof in God. Hij is er gewoon altijd al geweest. Laatst hoorde ik op de radio dat er onderzoek naar was gedaan of God wel of niet bestond. Lijkt mij zoiezo beetje onmogelijk om dat te bewijzen, maar goed. De resultaten waren dat God wel of niet bestond. Er waren geen bewijzen dat Hij er niet zou zijn, maar ook niet dat Hij er wel zou zijn. Daarom blijft het een geloof tounge2
Maar ja, ik geloof wel in God. Hij is mijn troost, steun en toeverlaat. Als ik helemaal in de knel zit, lucht het echt op tegen Hem te praten. Hij hoort me en is er altijd...
smile
En dat voel ik dan precies hetzelfde! Hier valt niks meer aan toe te voegen!

back to top
Dannydeman
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Quote:

Hij is mijn troost, steun en toeverlaat. Als ik helemaal in de knel zit, lucht het echt op tegen Hem te praten. Hij hoort me en is er altijd...

Dat bedoel ik dus.

Dit zegt meer over de mens dan over God. Zit je in de knel, heb je begoefte aan liefde..Dan is God er voor je.
Daarom ben ik van mening dat hetgeen dat wij God noemen in ons allen zit. Vandaar dat mensen (waar ze ook wonen) meestal de neiging hebben om in een god te geloven.

Wellicht is het genetisch bepaald of jij het effect kan voelen of niet(wetenschappers noemen het "het religie-gen"). Ik persoonlijk denk dat iedereen het kan voelen als hij het daadwerkelijk wil, en vooral als diegene er behoefte aan heeft.

Mijn conclusie is dus dat het gevoel dat mensen god noemen niets meer is dan een chemische reactie of hoe je het ook wil noemen

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
33
Researchers
Laatst gezien: 30-4-2016
LDs: driemiljard

Ik geloof ook in een evenwicht tussen niets en energie. Dat klinkt voor mij het meest aannemelijk.

http://www.gummbah.nl/comic8/images/012.jpg

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
43
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

Beertj3 schreef:
smile

Een soort denkbeeldig vriendje dus? smile

back to top
Beertj3
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-6-2006
LDs:

Nee. GEEN denkbeeldig vriendje dus. Hij is toch? Wat is daar denkbeeldig aan?! Sjonge...
Hij is trouwens geen vriendje, Hij is de Vader.
Ik geloof dat, en samen met mij vele anderen.
Daar hoeft helemaal niets anders van gemaakt te worden.

Ja, Hij is mijn steun en toeverlaat. Maar ik WEET dat Hij mij hoort, mij ALTIJD gelooft. Al eeuwen, nee decennia lang, geloven mensen in God. Zou daar misschien een reden voor zijn? Lijkt mij van wel hoor!
Nu nog steeds, dan is er toch iets waardoor we blijven geloven. Het is zo dat in angstige tijden mensen terugvallen op het geloof, maar nu is het niet angstig. Wat ik nu raar vind: ongelovigen gaan gelovige mensen aankijken alsof ze gek zijn. Waarom zou er een God zijn? "Die hebben wij toch niet nodig?" zeggen ze dan. Straks gaat het vast wel weer slechter met de wereld (helaas) en dan wordt er wel weer volop in God vertrouwd...
Voorbeeld:
Een man die vloekt, raast en tiert zoveel die maar kan. Hij gelooft niet in de Vader. Maar deze zeeman was eens op het schip tijdens een zware storm. Het zag er naar uit dat hij het niet zou halen, hij deed wel een schietgebedje, en hij kwam veilig door de storm heen.
Dit is een klein voorbeeldje van wat er echt eens gebeurd is, vroeger. Meester heeft het eens verteld en het maakte wel indruk op mij, daarom heb ik het onthouden.

En zeg eens, wat is dat energie-gebied volgens jullie dan? Geen schepper? Gewoon loze energie die eigenlijk een naam nodig heeft? En waar sommigen dus de benaming 'God' aangeven..?

Edit: met de verlichting is de vroeg-moderne tijd aangebroken. Er werd redelijk en logisch nagedacht. Maar nog steeds werd er in God geloofd. Voor de dingen die men niet kenden. Magie bestond niet, alles had zich aan bepaalde natuurwetten te houden. Zeg eens: wat is er veranderd dat de mensen zoveel aan zichzelf denken en nu magie de nieuwste trend is? Heeft God nu opeens ons niet meer zover geholpen?

back to top
Onyx
dreamcharacter
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2005
LDs:

Ik heb wel respect voor je geloof maar je argumenten zeggen me weinig. Er is mss geen bewijs dat er geen god is maar andersom ook niet. Mensen geloven al eeuwen lang in val alles en nog wat waarom zou die ene god er wel zijn en al die andere niet?

Ik heb ook wel eens een verhaal gehoord:
"Een man die vloekt, raast en tiert zoveel die maar kan. Hij gelooft niet in de Vader. Maar deze zeeman was eens op het schip tijdens een zware storm. Het zag er naar uit dat hij het niet zou halen, hij deed GEEN schietgebedje, maar kwam toch veilig door de storm heen. "

back to top
Dannydeman
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Godsovertuiging begint bij jezelf en zit in jezelf.

Als je het zoekt zal je het vinden... Je moet echt willen en er 100% voor open staan. Als je dat doet krijg jij het gevoel dat alle gelovigen hebben. je hebt er zeker weten voordeel van in moeilijke tijden. Zie het als drugs ^^ .

Zelfs ik kan geloven als ik dat echt 100% wil, maar helaas heb ik teveel kennis om te kunnen geloven in de god van de christenen..Ik moet mezelf dan voor de gek houden en dat kan niet. Dus ik kan er niet geloven. Dus ik geloof niet.

Er is helaas geen 1 religie waarbij ik mezelf 100% thuis voel. Ik zeg helaas omdat (als je echt gelooft voor de volle 100 %) het veel voordelen heeft (volgens de gelovigen, ik citeer "Zie het als drugs " smile )..

Ik heb in ieder geval wel een geloof wat ik realistischer vind dan het christendom. Ik ben van mening dat god denkbeeldig is en dat iedereen door volldige overtuiging er toegang tot kan krijgen. En ik ben van mening dat het leven zich ooit weer zal herhalen met dank aan het oneindige bigbang/bigcrunch principe.(is al een topic over). maar zefs daar ben ik nog niet volledig zeker over.

iedereen gelooft wel iets en iedereen heeft een theorie over de dood. Of het nu positief of negatief is. Het zijt zo.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: