EN | NL | FR

Pijn in een lucide droom..

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Miss X
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-5-2004
LDs:

Pijn in een lucide droom..
BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2003  Reageer met quote

hoi ik ben hier net nieuw en ben er ook net achter dat ik regelmatig lucide dromen heb en ik weet ook niet of hier al een topic over is, maar goed ;

Alleen voelen jullie ook echt in lucide dromen?

Regelmatig voel ik echte pijn in dromen als ik weet dat ik droom.
Als ik bijvoorbeeld val of in een achtbaan zit in een lucide droom, dan voel ik dat gekriebel in de buik ook.
Ook kan ik klaarkomen overspannen in sommige dromen.
als ik bijvoorbeeld in mijn arm knijp om te kijken of ik droom, dan voel ik echt pijn, terwijl ik wel weet dat ik droom.
heeft iemand anders ook deze ervaringen?

back to top
Aqua
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 27-7-2009
LDs:

Ik heb het nooit gehad en nooit van gehoord.
Misschien heeft het iets met uittredingen te maken. neutral

back to top
Miss X
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

wat houd dat precies in zo'n uittreding...?

back to top
Ehwaz
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 2-11-2003
LDs:

volgens mij dat je geest uit je lichaam gaat ofzo

back to top
Miss X
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

ik denk niet dat dat het geval was, zo ervaarde ik het niet trouwens

back to top
Ehwaz
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

volgens mij is het gewoon dat sommige mensen meer voelen in een droom dan anderen. laatst was ik heel even lucide en toen begon mijn hele lijf te tintelen, in een gewone droom heb ik nog nooit dingen gevoelt behalve dan verdriet als me ouders weer eens dood gaan overspannen

het lijkt me eigenlijk heel normaal dat je in een lucide droom dingen voelt. als je in je arm knijpt verwacht je gewoon dat dat pijn doet dus ik denk dat je dat dan ook echt voelt doordat je brein gewoon dat gevoel namaakt ofzo. lachgroen

back to top
Moonchild
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-4-2008
LDs:

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar misschien heb je er wat aan.

Laatst droomde ik dat er een bom af zou gaan. Omdat ik niet van knallen houd, hield ik mijn oren met mijn vingers dicht. Vlak voor de bom af zou gaan, werd ik half wakker. In het begin, toen ik nog niet helemaal wakker was, voelde het ook echt alsof ik mijn oren dichthield. Dit terwijl mijn armen gewoon naast mijn lijf lagen.

Ik weet niet hoe dat ikn lucide dromen zit, ik heb nog geen lucide dromen gehad, maar ik neem aan dat je benen bijv. ook geen fietsbewegingen gaan maken als je in je lucide droom fietst. Misschien is dat met pijn ook zo.

back to top
Aqua
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 27-7-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 05 Apr, 2003  Reageer met quote

Ja daar zit wat in.: sly

back to top
Ehwaz
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

ik snap hem niet.... wil je even uitleggen?

back to top
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-5-2006
LDs:

Echtheid

Hoi allemaal smile

De echtheid in de beleving van dromen, zit hem gewoon in de mate van luciditeit die je behaalt hebt in die betreffende droom. Het is dus niet zo dat sommige dromers minder kunnen voelen dan anderen. Dit heeft alleen maar te maken met het luciditeitsniveau dat je op dat moment hebt. Er bestaan verschillende technieken om dit niveau omhoog te krikken als je eenmaal weet dat je droomt, dus in principe kan iedereen evenveel voelen. Sterker nog, lucide dromen kunnen wel véél echter aanvoelen dan deze werkelijkheid!

Het val-gevoel is een hele bekende Miss X. Zo blijkt maar weer dat een deel van de angst die je in achtbanen voelt, grotendeels uit een psychologische bron ontstaat, in tegenstelling tot de theorie dat de maagwand deze prikkels veroorzaken tijdens de val. Bovendien val je in zulke dromen niet echt, je ligt nog steeds in je warme bed...

Overigens wil ik ook nog eventjes wat zeggen over dat klaar komen in dromen. Zoals ik net al zei, kunnen veel emoties sterker in dromen ervaren worden dan in de werkelijkheid. Dit geldt ook voor sex. Dus gekeken naar de smiley ( overspannen ) die je plaatste in dat stukje Miss X, zou je hier eigenlijk dieper in moeten duiken! De geestelijke impact van klaar komen heeft een zeer grote geneeskrachtige invloed, dussssseh wink lol

Kortom, even samenvattend; de mate van gevoelens die je kan ervaren in dromen hangt af van de luciditeit die je op dat moment hebt. En aangezien deze gevoelens veel levendiger en intenser ervaren kunnen worden, kan het een erg grote spirituele uitdaging zijn om in deze gevoelens te duiken met het oog op persoonlijke ontwikkeling (de gevoelens hebben geen échte betekenis in dromen, dus dat is relatief veilig)

Geniet er dus van! ^^

Groetjes,
T-Pex

back to top
hijsgek
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-12-2005
LDs:

Jolien schreef:

Ik weet niet hoe dat ikn lucide dromen zit, ik heb nog geen lucide dromen gehad, maar ik neem aan dat je benen bijv. ook geen fietsbewegingen gaan maken als je in je lucide droom fietst. Misschien is dat met pijn ook zo.

T-Pex: ik wilde het niet zeggen, haha, en wat betreft de bovenstaande quote: je kunt pijn voelen in je dromen, normaal gaat er een signaal van de pijnplek naar je hersens, je hersens vangen een signaal op en je voelt pijn. Als je droomt, maaken je hersenen dit signaal zelf aan, vandaar dat je pijn voelt.

Dat je benen niet mee bewegen komt doordat er onder het slapen een verlammende stof door je lichaam word gespoten.
je kunt eerder wakker worden als "geplant" en dan kun je je eigen niet bewegen.....

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden!
de groeten

back to top
Ehwaz
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 06 Apr, 2003  Reageer met quote

jah dat eerste stukje had ik ook al geschreven... lachgroen lachgroen

back to top
Nexz
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 4-5-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Apr, 2003  Reageer met quote

T-Pex haddet moeten weten wink5
Staat zelfs in ze eigen Free Your Mind website tounge2

-Nexz 8D

back to top
Nezôth
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 10-8-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 02 Aug, 2007  Reageer met quote

Haha heb zo in een van men vele ld-gevechten voorgehad dat ik in een oorlog zat en met mijn bajonet iemand neerstak , zijn maat kon daar niet mee lachen en deed met mij hetzelfde !
voelde niet plezant confused

misschien eens wat minder gaan vechten, heb tenslotte al genoeg medailles verdiend in mijn ld's wink5

back to top
DreamerAlmelo
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 26-3-2009
LDs: Tel kwijt

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug, 2007  Reageer met quote

In ND`s voel ik wel pijn in LD`s nooit gevoelt.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: