EN | NL | FR

Controle verliezen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Lautjuuuh
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 21-4-2003
LDs:

Controle verliezen?
BerichtGeplaatst: Di 08 Apr, 2003  Reageer met quote

Hallo allemaal! smile

Eerst ff voorstellen...ik ben de zus van Ehwaz, ik heet Laura en ben 15 jaar.
Ik vind dat lucide dromen wel cool, en wil het ook graag leren.

Ik weet er nog niet zoveel vanaf, dus deze vraag is misschien best wel stom... maar kan je de controle over je droom verliezen? Ik bedoel dus dat er opeens dingen gaan gebeuren die je niet wilt ofzo...

-xxx-

engel2

back to top
Meneer onbekend
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 09 Apr, 2003  Reageer met quote

Welcome

Ja, als je gaat staren, of niet genoeg oplet. En als je in een lichtere graad zit, gebeurt dat nog makkelijker.

back to top
Nexz
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 4-5-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 09 Apr, 2003  Reageer met quote

Zie droomdagboek van mij, ik staarde dus ook beetje te erg tounge2 En floep ik werd wakker.

-Nexz 8D

P.S. Leuk om te weten dat de zus van Ehwaz ook ld't tounge2 wink5

back to top
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-5-2006
LDs:

Tuurlijk
BerichtGeplaatst: Vr 11 Apr, 2003  Reageer met quote

Hoi Lautjuuuh,

Dat kan zeker gebeuren ja, sterker nog; dat gebeurt praktische elke REM slaap als je niet lucide droomt, toch? smile

Wat ik bedoel te zeggen, is dat het zeker mogelijk is om tijdens een lucide droom controle kwijt te raken. Alleen is het dan niet zo dat de droom ineens jouw gaat 'aanvallen' of dat je helemaal gek wordt en nooit meer wakker kan worden; het is nooit gevaarlijk. Geen controle hebben over je lucide dromen kan trouwens ook érg leuk zijn. Veel ervaren lucide dromers willen hun dromen helemaal niet meer sturen, ze willen juist bewust meegevoerd worden door hun onderbewuste, dat kan ook héél erg gaaf zijn hoor! siiw

Samenvattend is het dus zeker mogelijk dat er ineens dingen in je lucide dromen gebeuren die je eigenlijk helemaal niet wilt laten gebeuren. Daarom moet je als beginnende lucide dromer ook goed oefenen om je dromen onder controle krijgen. Toch hoef je niet bang te zijn dat er iets naars gaat gebeuren, het blijft nep, het is jouw fantasie en dus ook jouw droom; anders gezegd, waarom zou je dan bang zijn voor jezelf?

Stel dat de droom verandert in een nachtmerrie en je wilt écht wakker worden, dan moet je gewoon in die droom op de grond gaan liggen en gaan slapen, dan word je zo wakker! :D

Tschüs,
T-Pex

back to top
Lautjuuuh
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 21-4-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 11 Apr, 2003  Reageer met quote

thnx! smile

back to top
thee
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-11-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 12 Apr, 2003  Reageer met quote

Ja, dat is mogelijk. Ik heb sommige ervaringen die ik zou houden van te delen, maar ik heb genoeg kennis van het Nederlands niet. Droevig.

back to top
Ellynn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-5-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 13 Apr, 2003  Reageer met quote

DM7 schreef:
Ja, dat is mogelijk. Ik heb sommige ervaringen die ik zou houden van te delen, maar ik heb genoeg kennis van het Nederlands niet. Droevig.

kop op DM7, zo te zien ben je een aardig eind op weg.

Niks mis met gewoon proberen hoor, als het niet duidelijk zou zijn, kan er altijd om uitleg gevraagd worden!

Succes

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: