|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
Geplaatst: Ma 06 Aug, 2007 |
|
|
Ik vergeet mijn dromen de laatste tijd ontzettend snel, ik moet maar weer eens wat aan die droomherinnering gaan doen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
16
|
LDs: 4
|
| Dromen onthouden |
Geplaatst: Za 13 Okt, 2007 |
|
|
Hallo mensjes,
Ik heb er laatst over nagedacht om een droomdagboek te gaan gebruiken.
Ik heb een oud boekje/schrift gepakt, dat mooi versierd en er een tekstje in geplakt, maar dat doet er verder niet toe
Omdat ik meestal mijn dromen volledig kan onthouden na het wakker worden leek het me een eitje..
Ik ga dromen, word wakker en herinner me helemaal niets meer!
Zo gaat dat nu al een week
Hebben jullie tips om mijn dromen te onthouden, of komt dat vanzelf?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
28
|
LDs: veel krijgen
|
|
Geplaatst: Za 13 Okt, 2007 |
|
|
Niet meteen opstaan als je wakker wordt. Even de tijd nemen om je droom weer op het netvlies te krijgen. Ik had eht vanochtend ook. Ik moest om 9uur ergens zijn. Ik werd wakker na een droom, keek op de klok: 9 uur! Ik snel omkleden en alles, en toen was de droom dus kwijt.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
16
|
LDs: 4
|
|
Geplaatst: Zo 14 Okt, 2007 |
|
|
oke bedankt, vandaag heb ik drie dromen gehad, waarvan ik me één herinner, dus het gaat de goeie kant al op
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Di 16 Okt, 2007 |
|
|
| FlixDreamer schreef: |
oke bedankt, vandaag heb ik drie dromen gehad, waarvan ik me één herinner, dus het gaat de goeie kant al op  |
Hoe weet je dan dat je er 3 hebt gehad?
Heb je ze niet gewoon stiekem alle 3 onthouden?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
28
|
|
|
Geplaatst: Do 03 Apr, 2008 |
|
|
Ik droom soms wel 7 verschillende dromen. Als het niet meer is!
Ik weet dat het dan zoveel zijn geweest omdat ik steeds even wakker ben tussen de dromen door. Maar je vergeet de dromen omdat je dromen niet bewust hebt gemaakt. Je droomt weer iets nieuws en vergeet daardoor de vorige droom. Lucide dromen onthoud je daarentegen dus altijd!
De reden dat je je droom vaak onthoudt is omdat je bepaalde beelden op je netvlies hebt geprojecteerd. De beelden zijn als het ware nog "warm". En bij het wakker worden neem je die beelden mee naar je bewustzijn. En daardoor kun je je dromen onthouden.
Het is daarom ook aan te raden even te blijven liggen en niet aan teveel andere dingen te denken als je wakker wordt.
(ik schrijf dit wel erg overtuigend... zijn er mensen die het niet met me eens zijn?)
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
23 |
LDs: veel
|
| :P |
Geplaatst: Vr 04 Apr, 2008 |
|
|
| (Stefanio) schreef: |
| FlixDreamer schreef: |
oke bedankt, vandaag heb ik drie dromen gehad, waarvan ik me één herinner, dus het gaat de goeie kant al op  |
Hoe weet je dan dat je er 3 hebt gehad?
Heb je ze niet gewoon stiekem alle 3 onthouden?  |
tuurlijk hoeft dat niet heb jij nooit dat je wel weet dat je net gedroomd hebt maar niet meer weet waarover (of maar vlagen)?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2477 Lid sinds: 30-12-2007 Laatst gezien: 30-5-2013
LDs: 414
|
|
Geplaatst: Vr 04 Apr, 2008 |
|
|
Volledig mee akkoord Pseudos. Ik herinnerde me bij het wakker komen 2 tot 3 dromen, maar toen ik uiteindelijk na uren wakker liggen, mijn dromen noteerde, bleek ik 6 dromen gehad te hebben.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
28
|
|
|
Geplaatst: Ma 14 Apr, 2008 |
|
|
Vaak heb ik zoveel dromen als ik mijn wekker steeds op de sluimer zet. Iedere 10 minuten heb ik dan weer een nieuwe droom. Maar ik ben dan niet gemotiveerd genoeg om ze op te schrijven. Ik heb dan teveel behoefte om lekker te blijven liggen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2477 Lid sinds: 30-12-2007 Laatst gezien: 30-5-2013
LDs: 414
|
|
Geplaatst: Di 15 Apr, 2008 |
|
|
Heel herkenbaar! Hier gaat de wekker 3 tot 4x af wanneer ik uiteindelijk op sta.. en elke keer een nieuwe mini-droom gehad (die wordt onderbroken door de wekker) maar aangezien ik dan haastig vlug mijn wekker weer op snooze (blijven liggen, jawel!) zet of meteen me haast om op te staan, vergeet ik de dromen.
Misschien is de wekker laten aflopen vanaf 5u wel een goed idee? En dan om het kwartier of halfuur de wekker laten aflopen en dromen noteren, terug gaan slapen. Maar tijdens de week zou ik dat niet aankunnen.. dan wil ik zo lang mogelijk slapen tot wanneer het tijd is.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
28
|
|
|
Geplaatst: Di 15 Apr, 2008 |
|
|
| Dryalantha schreef: |
Misschien is de wekker laten aflopen vanaf 5u wel een goed idee? En dan om het kwartier of halfuur de wekker laten aflopen en dromen noteren, terug gaan slapen. Maar tijdens de week zou ik dat niet aankunnen.. dan wil ik zo lang mogelijk slapen tot wanneer het tijd is.  |
Ja dat is de WBTB methode. Is ook zeker niet aan te raden om doordeweeks te doen! Ik denk dat sluimeren zowiso niet goed is om te doen. Je vergroot dan alleen maar het verlangen om te blijven liggen en weer te slapen.
Ik had vroeger vaak dat ik de wekker dan echt uit deed om op te staan. Maar door het sluimeren bleef ik liggen en sliep ik dus weer. En ja, dan word je wakker gebeld!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs: 1
| | |
|
|
Geplaatst: Vr 22 Aug, 2008 |
|
|
best raar, ik kan me dromen van 4 jaar geleden nog herinneren
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
20 |
LDs: Een paar
|
|
Geplaatst: Zo 24 Aug, 2008 |
|
|
Ik kan sommige dromen van 12 jaar geleden nog herinneren, maak je maar geen zorgen
Dromen onthouden gaat de laatste tijd best goed... ik moet ze alleen opschrijven en dat doe ik niet en... ARGH
-slaat zichzelf-
Note to self: Schrijf je dromen op!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23 |
LDs: 100+
| | |
|
|
Geplaatst: Zo 24 Aug, 2008 |
|
|
Al schrijf je het maar in een paar woorden op, dan onthoud je het al beter, weet ik uit ervaring.
Snooze zorgt voor veel dromen inderdaad. Wat je allemaal in 9 minuten kan dromen! ( waarom eigenlijk 9? Zo'n raar getal)
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
20 |
LDs: Een paar
|
|
Geplaatst: Ma 25 Aug, 2008 |
|
|
Mijn snooze is 7 minuten... heel vreemd eigenlijk...
Ik kan mijn wekker twee keer af laten gaan. Meestal staat de ene op 6.45 en de andere op 7.00.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |