|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
Geplaatst: Ma 25 Aug, 2008 |
|
|
Ambsi: Ik zag in je DJ dat het opschrijven van dromen al weer beter gaat.. leuk om te lezen Maar als je snooze op 7 min. staat hoe kan er dan 'zomaar' een 15 min verstrijken? Moet je de wekker misschien wat verder weg zetten. (want sla je hem onbewust uit?)
ik kom ook wel tot 5-7 dromen per nacht maar vaak is het een vervolg. Ik droom..word wakker...naar de wc...terug slapen...vervolg droom.
En dan lijkt het vaak maar 1 droom maar dan waren het eigenlijk wel 5
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
20 |
LDs: Een paar
|
|
Geplaatst: Di 26 Aug, 2008 |
|
|
Neeeee Er zijn twee mogelijkheden:
1. Snooze (7 min.)
2. Dual-alarm (ene 6.45, andere 7.00)
Ik gebruik altijd het dual-alarm.
Vanmorgen had ik me verslapen, dus kon ik geen dromen opschrijven *sniffle snif*
Het ging over ijs... ik vloog en ik werd achtervolgd... Het was leuk, waah.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Di 26 Aug, 2008 |
|
|
weljaa... maak me maar lekker
En dan niks
wacht met smart
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Za 20 Dec, 2008 |
|
|
Ik gebruik een techniek voor het slapen waardoor ik ook meteen beter mijn droom de volgende dag onthoudt en waardoor je zo in je lucide droom opgaat dat de tijd voorbij vliegt en dat je helemaal niet het gevoel hebt dat je al je uren hebt gepakt!! Ik heb er net iets over gepost...
>>Het gebruik van hypnogogia bij inleiden van lucide dromen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
LDs: 414
|
|
Geplaatst: Za 27 Dec, 2008 |
|
|
Ik slaap nu in de vakantie zo'n 10 uren gemiddeld en normaal gezien is dat de perfecte manier om AL mijn dromen (lees als, 6 tot zelfs max 12 dromen) te onthouden en noteren. Maar nu, als ik er 2 kan onthouden is dat al veel en lucide worden lukt al helemaal niet zo goed..
Maar mentaal gezien lijkt het hier wel een oorlog lol en soms ben ik blij dat ik liever dromen vergeet dan dat ik nachtmerrie's heb...
Dus mijn besluit is, misschien is ons onderbewustzijn ook wel in staat om dromen te blokeren indien nodig? En is dat meteen ook de reden wrm ik t minder goed kan onthouden?
Want uitslapen of weinig slaap, chocolade of geen, vitaminen extra of geheugensupplementen... niets lijkt momenteel te helpen :/
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
17 |
LDs:
| | |
|
| Help... |
Geplaatst: Vr 09 Jan, 2009 |
|
|
Nu ik zit in een probleemke...Ik moe eerst in een droom geraken om al die dingen te doen maar het probleem is..ik heb al zeker 4 maanden al niet gedroomt
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
LDs: =maar n cyfer
| | |
|
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 |
|
|
Je hebt wel gedroomd maar het niet onthouden Dus daarom is het goed om daar eerst aan te werken. Het zou bovendien zonde zijn als je je (eerste) LD niet meer kan herinneren.
Een belangrijk onderdeel hiervan is een droomdagboek beginnen. zodat, als je iets onthoudt, dit in ieder geval opschrijft. Zelfs als je maar één zinnetje onthoudt zou je dit op moeten schrijven. Vooral in het begin is dit belangrijk. Je droomgeheugen heeft ontwikkeling nodig. Als je niets van het verhaal kan herinneren probeer dan een gevoel op te schrijven. Probeer iets wat je van die nacht hebt meegekregen op te schrijven.
Het is ook goed als je de intentie hebt om je dromen te onthouden. Dit helpt vaak al voor een groot gedeelte. Zeg tegen jezelf, en geloof het ook echt, dat je je dromen zult onthouden. Het helpt vaak ook om uit jezelf wakker te worden en niet door de wekker (dit kan natuurlijk niet altijd, maar goed)
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
17 |
LDs:
| | |
|
|
|
|
als ik iets zeg tegen me zelf en het is een leugen kan mijn kop dat geloven
dus mag het ook een zelf verzinde droom zijn?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs: 20
|
|
|
|
Nee, ik zou niet zelf dromen gaan verzinnen als ik jou was. Met intentie bedoelt Sandra (denk ik) dat je jezelf voordat je gaan slapen voorneemt dat je je droom zult onthouden en meteen opschrijven.
Tip: leg een briefje en een potlood naast je bed of bij je wekker ofzo, om je droom meteen bij het wakker worden op te kunnen schrijven. Schrijf in ieder geval een paar kernwoorden op, dan kan je later het hele verhaal uitgebreid opschrijven.
Ps. Het lijkt me beter als dit deel van het topic (vanaf Aleks z'n eerste post) wordt afgesplitst.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
17 |
LDs:
| | |
|
|
|
|
Ma ik kan me niet gerhingeren ma echt niet
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs: 20
|
|
|
|
Toch blijven proberen. Ik kon me toen ik een paar jaar geleden begon met LD'en ook nooit dromen herinneren. Maar als je er een gewoonte van maakt om elke ochtend in je DD te schrijven dan lukt het vanzelf wel. Schrijf desnoods op dat je je niks kan herinneren van je droom, maar maak er een gewoonte van om te proberen het te herinneren.
Verder helpt een goede nachtrust en gezonde levensstijl natuurlijk ook. Voor verdere tips om dromen te onthouden moet je maar een beetje op dit forum rondkijken.
Het belangrijkste is dat alleen jij ervoor kan zorgen dat je je dromen gaat onthouden, wij kunnen je daar niet bij helpen, alleen maar tips geven .
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
17 |
LDs:
| | |
|
|
|
|
Hoe bedoel je met gezonde levensstijl want ik denk da ta nie van spaken is bij mij
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
19 |
LDs: pff...
|
|
Geplaatst: Vr 30 Jan, 2009 |
|
|
Op het papier gelijk de hoogtepunten neerzetten, dan pas de dingen eromheen. Zo onthoud je in ieder geval de rode draad, als je die had. Als ik in me bed lig weet ik me droom soms nog, als ik opsta en naar de douche loop ben ik het bij de douche soms al helemaal vergeten.
Zo probeer ik het.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
20 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Za 31 Jan, 2009 |
|
|
Ik ben zeer goed in het dromen onthouden, zelfs toen ik nog geen DJ had. (Maar wel zonder truckjes, dus aan mij zal jij niet veel hebben )
Ik herinner me s' ochtends een droom en schrijf ze na een half uurtje ofzo op. Wat ik wel heb met het DJ is dat ik MEER dromen onthoud, GEDETAILEERDER en als ik de eerste aan het opschrijven ben herinner ik me er plots twee andere.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
17 |